בניית אתרים מקצועיים המותאמים למידות הלקוח!
דף הביתo טיפים לאפיון אתר

טיפים לאפיון אתר

בניית אתרים היא מטלה רצינית ומקיפה. בהתאם לסדר הגודל של המותג ולאופיו, יש לשקול את אופי האתר: הקונספט, שפת העיצוב, הפונקציות הטכנולוגיות שיתאפשרו לגולשים וכו'. תהליך התכנון של מרכיבי אתר אלו, או בשמו המקצועי – אפיון אתרים, הוא למעשה השלב הראשוני וההכרחי ביותר הנדרש כדי להקים אתר מושך ויעיל ללא אי סדר ובלבול.

חשבו על אפיון אתר כשלב הכנה בתהליך בניית אתרים ממש כמו שרטוט של בלו פרינטס לקראת  בניית מבנה אדריכלי. כמו שלא יעלה על הדעת שאדריכלים, מהנדסי הבנייה וצוות הבנייה יגיעו אל השטח ופשוט יתחילו לבנות ללא תכנית מוגדרת, כך לא מומלץ להתחיל במלאכת בניית אתר ללא תוכנית המתאימה לתחום זה – אפיון אתר.

אז איך מתחילים לאפיין אתר?

קונספט רעיוני ועיצובי  
חשבו על לקוחות קהל היעד, באיזו שפה הם מדברים? האם בשפה אקדמית מקצועית או בגובה העיניים? איזו צבעוניות הם מעדיפים? (ילדים למשל מעדיפים צבעים רכים, בני נוער מעדיפים צבעים בולטים יותר) כיצד הם צורכים תוכן? האם הם מתעניינים בקריאת מאמרים, עיון בתמונות המלוות במעט טקסט, פוסטים קצרים, סרטוני וידאו או קבצי שמע? לאחר שתשיבו על שאלות אלו יהיה לכם מושג לגבי הצרכים עליהם הקונספט צריך לענות.

שימושיות
חשבו על מטרות העסק. אתר האינטרנט נועד לשרת מטרות אלו.
למטרות מכירה – יש להתאים אתר מכירתי, המבוסס על שילוב של אמצעים לביצוע רכישה און ליין, קטלוג מוצרים, מידע אודות אחריות למוצר וכו'.
למטרות טיפוח תדמיתי- רצוי להקים אתר המבוסס על תוכן מקצועי הקשור לתחום העסק, מידע אודות העסק וצוות העובדים, תכנים שיווקיים קריאטיביים שנודעו למצב את המותג כמוביל וככדאי. וכן אמצעים להבעת דעה ולכתיבת המלצה.  

חשיפה
בין אם האר מכירתי או תדמיתי, בסופו של יום הוא נועד להגברת המכירות. (אתר מכירתי פשוט עושה זאת בדרך הישירה ואילו התדמיתי משאיר את העסק בתודעת הלקוח עד לרגע שעולה בו הצורך לרכוש). חשוב שאתר העסק ייחשף בפני כמה שיותר גולשים – לקוחות פוטנציאליים. לשם כך, מעבר לפרסום האתר ולהפצת לינק אליו במדיות שונות, ניתן לקדם את האתר במנועי החיפוש. הקידום נעשה באמצעות קידום של ביטוי מסוים – הקשור באופן הרלוונטי ביותר למהות העסק ומתאים ככל האפשר לביטוי שלקוחות פוטנציאלים מקלידים בחיפוש.  בעלים של חנות מתנות למשל, יכול לקדם כמה ביטויים: מתנות ליומולדת, מתנות לגבר, מתנות לילדים וכו'. אך מומלץ לשעות מחקר קטן ברשת כדי להבין מהו הביטוי המבוקש ביותר בתחום המתנות.
קידום ביטויים בשלבים הראשונים של בניית אתרים בא לידי ביטוי במילים שיוטמעו בתוכן, בשמות הדפים ובמילות המפתח של תיאור האתר והדפים.
איך מתחילים?
מלאו פרטים,ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם
שם:
חברה:
טלפון:
אימייל:
קבוצת אתרים פלוס: