בניית אתרים מקצועיים המותאמים למידות הלקוח!
בלוג בניית אתרים
דף הביתo פרשנות צבעים לפי אוכלוסיות

פרשנות צבעים לפי אוכלוסיות

בניית אתרים היא מלאכה מתוחכמת המקיפה תחומים רבים: עיצוב וניסוח דף האינטרנט היחיד והתאמתו לקונספט של מכלול הדפי באתר. בניית אתרים מצריכה אפיון ראוי לפני התחלתה וקידום מקצועי לאחריה. חלק מההחלטות שיש לקחת במהלך תכנון וכן בניית אתרים קשורות לעיצוב. בכתבה זו נתעמק בעניין הצבעוניות של דפי האתר.

 

בניית אתרים צבעונית – לכל צבע משמעות משלו.

צבעים מהווים אווירה. האווירה שצבעים משרים בתחום העיצוב ובכלל זה בניית אתרים קשורים לפרשנות שניתנת להם. בכל תרבות יש משמעות שונה לכל צבע, מעבר לכך, כל גוון (של אותו צבע) נותן תחושה שונה ולבסוף- קיימת גם פרשנות אינדיבידואלית לצבעים כאשר כל אדם יכול לקבל תחושה שונה מצבע מסויים, לרוב עפ"י מצב רוחו הנוכחי או התנסות אחרונה ע צבע זה.

 

פרשנות צבעים מוטת תרבות

בניית אתרים היא מלכתחילה ממוקדת לאוכלוסיות ולקהלי יעד מסוימים. כשאנו מתכננים הליך של בניית אתרים הצעד הראשון הוא אפיון שכחלק ממנו אנו מחליטים מי קהל היעד ומה ה"שפה" בה יש לפנות אליו. ה"שפה" הזו נוגעת הן לניסוח של הדפים בעת בניית אתרים והן לעיצובם. כשבוחרים צבעים עבור בניית אתרים יש לשאול גם את השאלה- מהן האמונות, ההעדפות והחסמים של אוכלוסיית היעד:

  • דתות – בדתות מסויימות נוטים להעדיף צבעים מסויימים (למשל ביהדות: תכלת, לבן הם צבעי מלכות) ולסלוד מצבעים אחרים (למשל ביהדות: אדום הוא צבע "מושך אש")
  • קהילות – נשים פמיניסטיות למשל עשויות למאוס בצבעים "נשיים" כאמירה.

 

פרשנות צבעים אינדיבידואלית

כמו בחיים עצמם, גם בתחום של בניית אתרים אנו מפרשים את המציאות באופן סובייקטיבי.

  • לפי מצב הרוח - אם מצב הרוח מרומם, נפרש את המציאות כחיובית וליהפך.  
  • לפי ניסיון עבר – אם בעבר ראינו  צבע מסוים בהקשר מסוים, יתכן שתתקבע בראשנו "התניה" = צימוד של אותו צבע עם אותן תחושות. (למשל: אם צהוב מזכיר לנו את החמיצות של לימון, יתכן שנחשוב על החמיצות הזו גם כשנצפה בשמש או נורה צהובה).

 

במקרים אלו מומחי בניית אתרים יכולים לבחור צבעים נכונים אך אינם אחראים על פרשנות נכונה ע"י הגולש. מה שניתן לעשות הוא לבחור בצבעים שיפורשו באופן כמה שיותר מדויק גם במצב מרומם / ירוד או בצבעים שפחות מקושרים להתניות שונות. למשל: עבור בניית אתרים בתחום האופנה ניתן לבחור בורוד / סגול / אדום. אולם, רק ורוד הוא צבע שיתפרש כחיובי בשני קצוות מצב הרוח (בעוד שסגול עשוי לשדר מיסטיקה והסתרה ואדום עלול לסמל זעם או מלחמה)

 

 

איך מתחילים?
מלאו פרטים,ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם
שם:
חברה:
טלפון:
אימייל:
קבוצת אתרים פלוס: