בניית אתרים מקצועיים המותאמים למידות הלקוח!
בלוג בניית אתרים
דף הביתo כתיבת תכנים, תוכן שיווקי

התוכן הוא המלך (מאמר שני בסדרת מאמרי "קידום אתרים")

מאת: יונתן שחר, מנכ"ל ATP-LOGIC

קורטוב של היסטוריה...

זה עתה חגג האינטרנט 40 שנים להיווסדו. ההודעה הראשונה שאי פעם שוגרה באמצעות רשת האינטרנט הייתה באוקטובר 1969, בין אוניברסיטת קליפורניה ומרכז המחקר בסטנפורד, ארה"ב. מרחק של 643 ק"מ! המסר המיועד להעברה היה:  "LOGIN". התוצאה הייתה דומה לזו שאנו חווים גם היום, מדי יום, המערכת קרסה...
כך קרה שההודעה הראשונה שהועברה אי פעם ברשת האינטרנט הייתה שבר של מילה: "LO… ".
מאז חלפו לא מעט שנים, הטכנולוגיה והתוכן  השתכללו מאוד אך בסיס הרשת נותר דומה - שיתוף מידע והעברתו לאחר.
זו צריכה להיות גם הנחת העבודה שלך בבואך לקדם ולהפיץ את אתרך.

אתה ואתר האינטרנט

בשעה טובה! יגעת וסיימת בעמל רב בניית אתר אינטרנט באמצעות חברת בניית אתרים, שהתמחותה בכך. אנו, כמומחים בניית אתרים מכירים היטב את התהליך המורכב. אנו יודעים כי השקעת שעות, ימים ושבועות בחשיבה, תכנון וגיבוש הרעיון העסקי.
אנו יודעים כמה מאמץ, זמן ויצירתיות נדרשים להחלטה על העיצוב הגרפי של האתר ולאחר מכן התאום, התיקונים והביקורת על הביצוע.
ולבסוף - אין לנו ספק כי הנך מתמיד וממשיך במאמץ עליון לקידום ושיווק האתר ולהפצת מסריו או מוצריו, בכל אמצעי שביכולתך.
מאמר זה מבקש לגעת ברכיב שהינו משמעותי ומשקלו רב בהשגת היעדים, אותם הצבת בפני האתר.
רכיב זה הינו הכנסת תכנים לאתר.
תוכן לאתר ניתן כמובן לכתוב עצמאית או להשיגו ממקורות זרים. יש לזכור כי תוכן באתרי אינטרנט, כמו בכתבי עט או עיתונים, מוגן בזכויות יוצרים ויהיה עליך להשיגו בדרכים חוקיות.
להלן מספר דרכים, בהן תוכל להעשיר את אתרך בתוכן רלוונטי ומעניין:

כתיבת תוכן

הדרך הטובה ביותר, אם כי גם הקשה, הינה לכתוב את התוכן באופן עצמאי. היתרון בכתיבה עצמאית של תוכן הוא בכך שהנך יכול להעביר מסרים התואמים לחלוטין את השקפת עולמך, את המידע הממוקד אותו הנך חפץ להנחיל לציבור ולהציג את מומחיותך האישית בתחום. לקוחות בכוח, שהמסר ידבר אל ליבם וייקלט בתודעתם,  יתנו בך ובחברתך אמון רב יותר וכך תרכוש לא מעט נקודות זכות בשל המקצועיות והידע, אותם הינך מפגין. כמובן, שהסיכוי שיבצעו קניה ישירות מהאתר, אם בכך ייעודו, ממך או מחברתך יגבר. בנוסף, היה והנך עוסק זמן רב בתחום (ואולי דווקא בשל כך), כתיבת התוכן תהווה עבורך מעין הזדמנות מקצועית לרענן, לארגן ולעדכן את החומר, שאת חלקו, אולי, כבר הספקת לשכוח.
חסרונה של כתיבת תוכן באופן עצמאי הינו בכך שהיא גוזלת זמן רב ומצריכה עומק מחשבה ויכולת ניסוח. שכן, זאת עליך לדעת ולזכור:  תוכן שאינו כתוב בצורה טובה וברורה עלול לגרום יותר נזק מאשר תועלת!

רכישת תוכן

רכישת תוכן היא דרך יעילה ומקובלת להשגת תוכן מקצועי. בשוק קיימים מספר לא מבוטל של חברות, המציעות שירות של כתיבת תוכן מקצועי בכל נושא. אתה מנחה את החברה באיזה נושא יעסקו המאמרים והם יכתבו אותם עבורך. אתה לבטח שואל כיצד אפשרי הדבר, שחברות שונות ללא התמחות קודמת ירשמו מאמרים בתחומי ידע שונים, התשובה לכך היא פשוטה: לרוב, חברות אלו מלקטות מידע מאתרים אחרים ומתרגום חלקים של מאמרים מאתרים זרים.
יתרון נוסף בשימוש בחברת כתיבת תכנים הוא שחלק מחברות אלו נותנות את דעתן בנושא קידום אתרים אורגני באינטרנט בכך שהן משלבות את המילה או צירוף המילים שברצונך לקדם במנועי החיפוש, בגוף המאמר. היתרונות ברכישת תוכן הן בעיקר יעילות וחסכון בזמן, שכן שיטה זו מאפשרת לך להמשיך ולהתמקד בניהול עסקך. החיסרון הוא שלרוב התוכן אינו מקורי במיוחד ואינו מביא עמו בשורה.

שיתוף תוכן

דרך נוספת להשביח את אתרך בתוכן יכולה להיעשות על ידי שילוב תוכן מאתרים המתמחים בשיתוף תכנים. רבים מאתרים אלו ניזונים בתוכן אותו כתבו כותבים שונים שטרחו והפיקו תוכן מקורי. השאלה המתבקשת היא מדוע, לאחר שהזיעו ועמלו על כתיבת תוכן מקורי, ירצו להפיצו חינם באתר שיתוף תכנים. התשובה היא פשוטה. על מנת שתוכל לעשות שימוש בתוכן זה באתרך, עליך לתת קרדיט וקישור לכותב המאמר, בכך הוא מקדם את עצמו כבר סמכא בתחום וכפועל יוצא מקדם את אתרו.

סיכום

לאחר שבידך תוכן איכותי, אותו הוספת לאתרך, הפץ אותו ברשת. גולשים שיחשפו לתוכן זה וימצאו בו עניין, ללא ספק יעשו את הצעד הצפוי והמתבקש ויבקרו באתרך. מקומות שבהם ניתן ואף מומלץ לפרסם את מאמריך, כוללים בין היתר אתרי קהילות שונים, אתרי שיתוף תכנים, אתרים מקצועיים בתחום עיסוקך וכמובן, אם ניחנת ביכולות יחסי ציבור וקשרים, הפץ את מאמרך באתרים הכלכליים המובילים.
התוצאה? מובטחת! השגת תנועה רבה יותר באתרך ובכך קידמת את מטרותיך, בין אם הפצת המידע או הרחבת מכירות, אם בכך עיסוקו של האתר. שיפרת מקומו של האתר במנועי החיפוש וקידמת את המוניטין המקצועי והאישי שלך ואת המודעות הציבורית לאתר האינטרנט אותו הנך מפעיל, יהיה ייעודו אשר יהיה.

איך מתחילים?
מלאו פרטים,ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם
שם:
חברה:
טלפון:
אימייל:
קבוצת אתרים פלוס: