בניית אתרים מקצועיים המותאמים למידות הלקוח!
בלוג בניית אתרים
דף הביתo פייסבוק לעסקים - מורה נבוכים

פייסבוק לעסקים - מורה נבוכים

כמה מילים על Facebook ועסקים
פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם עם למעלה מחצי מיליארד משתמשים, שכמחצית מהם נכנסים לרשת מדי יום. מהי הדרך האפקטיבית ביותר לנצל את התנועה אדירה הזו לטובת העסק שלך ואיך עושים את זה?

פרופיל אישי, דף עסק וקבוצה – קווים לדמותם...
חשוב לזכור שלכל אחת מאופציות יש מאפיינים ייחודיים, המתאימים לצרכים שונים. לפני שמתחילים את עבודת השיווק בפייסבוק חשוב להכיר ולהבין את ההבדלים, על מנת ליישם את האופציה המתאימה ביותר לעסק שלכם.

פרופיל אישי
הפרופיל האישי, כשמו כן הוא - אישי.
כמו בכל מקום אחר בחיים, גם בפייסבוק מומלץ שלא לערבב עסקים ועניינים אישיים. לא כל הלקוחות שלך ישמחו לקרוא עדכונים על החוכמה האחרונה של בתך בת החמש או לראות תמונות שלך מתהולל במסיבת חוף.
את הפרופיל האישי כדאי לשמור לטיפוח קשרים חברתיים אישיים וישירים, אחד על אחד ולהימנע מלהעביר באמצעותו מסרים שיווקיים ועסקיים שיכולים לגרום לחבריכם להתעצבן.

מה גם שטכנית, הפלטפורמה של פרופיל אישי אינה מתאימה לשיווק היות ופונקצית הדיוור בה מוגבלת ל-20 ככל היותר וכמות החברים מוגבלת ל-5000.

קבוצה
הקבוצות של פייסבוק נועדו לחבר בין אנשים בעלי מאפיינים או עניין משותף. אלה יכולות להיות דעות, עמדות, תחביבים, פעילויות משותפות, אינטרסים משותפים ועוד. הקבוצה מאפשרת לחבריה לנהל דיונים, להעביר מסרים בין חברי הקבוצה, לשתף מידע, קישורים ותמונות, ליזום אירועים ולהזמין אליהם את חברי הקבוצה ולנהל פעילות חברתית משותפת על גבי הרשת.

קבוצות יכולות להתאים כפלטפורמה עסקית-שיווקית בפייסבוק, אך חשוב להבין גם את המגבלות.

היתרון המרכזי של קבוצה בפייסבוק טמון בעובדה שניתן לשלוח מסרים והזמנות לאירועים, בבת אחת, לכל חברי הקבוצה – פונקציה שאינה קיימת בפרופיל האישי או בדף העסק.
מדובר, למעשה בדיוור ממוקד ומפולח לקבוצת אנשים המתעניינת בעסק שלכם וניתן לנצל יתרון זה היטב. בעידן שבו אנשים רבים מסרבים לתת את כתובת המייל שלהם לרשימות תפוצה שיווקיות, מערכת פייסבוק מאפשרת ליצור רשימות תפוצה נוחות וממוקדות, שאינן מצריכות חשיפה של מיילים אישיים ולכן קל יותר לקהל היעד להצטרף אליהן.
יחד עם זאת, קבוצה מוגבלת ל-5000 חברים ולכן אינה מתאימה לעסקים השואפים לקבץ סביבם קבוצת לקוחות או מתעניינים גדולה יותר. חשוב לקחת זאת בחשבון מראש ולא להגיע מצב שבו צריך להודיע ל-  5000 חברי הקבוצה על נדידה המונית לדף חדש...

קבוצה יכולה להתאים מאוד כמועדון לקוחות ללקוחות החברה (אם מספר הלקוחות במועדון אינו עולה על 5000 כאמור), כקבוצה פנימית לתקשורת בין עובדי החברה, או כקבוצה לקהל היעד של העסק, שמטרתה שיווק ממוקד של מבצע / מוצר מסוים, אירוע שיווקי, או פרויקט אחר.

יתרון נוסף של הקבוצה הוא האפשרות ליצור קבוצה סגורה למשתתפים מאושרים בלבד ואף להפוך אותה לסודית, כזו שאינה נחשפת במידע השוטף של חבריה. כפלטפורמה עסקית, פונקציה זו מתאימה לעסקים המנהלים מועדוני לקוחות אינטימיים וסגורים, או כאלה המעוניינים ליצור קבוצות מקצועיות המשתפות מידע מסווג (למשל אירוע השקה למוצר אקסקלוסיבי).

דף עסק
מה שהיה פעם "דף אוהדים" והפך לאחרונה ל"דף עסק" הוא הפלטפורמה העסקית הנוחה ביותר בפייסבוק כיום, שנהנית מספר יתרונות מרכזיים:

• בדף העסק אין מגבלה על מספר האוהדים - בניגוד לפרופיל אישי ולקבוצה.
• דף העסק פתוח ונגיש גם למי שאינו חבר בפייסבוק - יתרון משמעותי המאפשר חשיפה של תכני העמוד גם ללא כניסה למערכת.
• דף מעריצים נסרק ע"י גוגל - בניגוד למרבית הפונקציות בפייסבוק שמחייבות הצטרפות וכניסה לרשת החברתית, דפי המעריצים חשופים באינטרנט – הן לקהל הגולשים והן למנועי החיפוש.

בואו נהיה בקשר
חשוב לזכור שבין אם מדובר בפרופיל האישי, בקבוצה או בדף עסק – על מנת שהנוכחות העסקית והשיווקית שלכם בפייסבוק תהיה אפקטיבית עליכם להבין את חוקי המשחק ו...לשחק.

שיתוף בתכנים מעניינים ורלוונטיים לקהל היעד, עדכונים שוטפים על חדשות, מבצעים, מוצרים, אירועים ומידע שימושי, פתיחת דיונים שמערבים את הקהל, הקפדה על נוכחות יומיומית ומענה מהיר לפניות, תגובות לפרסומים ושיתופים של החברים והלקוחות שלכם - בלי כל אלה עמוד הפייסבוק שלכם, כמוהו כארגז מלא פליירים שהדפסתם והשארתם שכוח בעליית הגג...

רשת הפייסבוק מאפשרת לכם קשר ישיר, בלתי אמצעי, זמין ודינמי עם הלקוחות שלכם – הקיימים והפוטנציאליים. אם תעשו שימוש נכון בכלים ובאפשרויות שפייסבוק מעמיד לרשותכם תקבלו ערוץ שיווקי ממוקד וחכם, בעלות מזערית.

לחץ כאן על מנת לראות את דף העסק של ATP-LOGIV בפייסבוק.

איך מתחילים?
מלאו פרטים,ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם
שם:
חברה:
טלפון:
אימייל:
קבוצת אתרים פלוס: