בניית אתרים מקצועיים המותאמים למידות הלקוח!
בלוג בניית אתרים
דף הביתo על אמנות וציונות

על אמנות וציונות – פרוייקט החודש: omanoot.com

מאת: ענת גל-און

תקציר הפרקים הקודמים: זהו סיפורו של עדו כהן, בן לישראלים שנולד וגדל בארה"ב, ובגיל 15 חזר עם הוריו ארצה. על הפער – שלא לומר ההלם - התרבותי הראשוני הצליח לגשר בעזרת השפה האוניברסלית של הקולנוע, ואת לימודיו התיכוניים עשה בביה"ס לאמנויות בירושלים. אחרי שירות צבאי כקצין ומ"פ, נסע לניו יורק, ובזמן לימודיו לתואר ראשון במדע המדינה ויהדות בת זמננו באוניברסיטת קולומביה, עסק לא מעט בהסברה ישראלית בקמפוסים בארה"ב. שם גילה – שוב – שהדרך הטובה ביותר לחבר את הלבבות לישראל, במיוחד בשנים שלאחר האינתיפאדה, היא באמצעות אותה שפה אוניברסלית של תרבות ואמנות. כשחזר ארצה בשנת 2007 עבד במשרד החוץ, ומצא שאיש לא באמת ממנף את התרבות והאמנות הישראלית כלפי חוץ. אז עלה במוחו לראשונה הרעיון של פרוייקט OMANOOT: אתר שבאמצעותו יוכלו אנשים להחשף לתוכן, תרבות ואמנות ישראלית.

קדימון: התכנון היה כפול - להציג תוכן ישראלי משובח ובנוסף, לאפשר למורים ללמד על ישראל, על זהות יהודית וסוגיות קשורות נוספות, דרך אמנות. הפיילוט הראשון כלל בניית מערכי שיעור לדוגמה, ובאמצעות כסף שגייס בארה"ב ומתנדבים שעזרו להוציא את התכנון לפועל, בדק ומצא שזה עובד. במקביל חקר את המודלים המתאימים באינטרנט, שכר חברת מעצבים שעיצבה את הלוגו, והתחיל לאפיין את האתר.

טוויסט בעלילה: כדי להוזיל עלויות ניסה כהן להוציא את התכנות להודו. הצעת המחיר שקיבלו היתה מצויינת, אבל הפרוייקט לא התרומם. בחודש אפריל 2010 הפסיק את העבודה והחל לחפש פתרון אחר. במאי נפגש לראשונה עם יונתן שחר, מנכ"ל ATP-LOGIC. ביוני התחילו לעבדו וקבעו דדליין להשקת האתר: ינואר 2011.

תמונת מצב: בשלב זה עלה לאתר החלק העוסק בקולנוע, ובו ניתן למצוא אינפורמציה על סרטים ישראלים: סינופסיס, במאי, שחקנים, ולהעמיק בפרטים, כולל פילמוגרפיה, על כל אחד מאלה. כיום ניתן לצפות בחינם בכ-20 סרטים במלואם, ובטריילרים של כ-30 סרטים נוספים.

בפרקים הבאים: מתוכננת הרחבת קטלוג הקולנוע, וקטגוריות נוספות ובהן: מוסיקה, אמנות ויזואלית (ציור, צילום, מיקס מדיה), ספרות, וידאו ארט.
מתוכננים גם מערכי שיעור ללימוד בנושאים הקשורים לישראל וליהדות באמצעות אמנות. כרגע ישנו באתר קישור שמוביל לדוגמאות של מערכי שיעור.

צבע הכסף: המודל העסקי מורכב מכמה חלקים: פרסום (באנרים באתר ופרסומות שמופיעות במהלך הצפיה בסרטים בחינם, למשל), מכירת תוכן (סרטים שניתן להוריד למחשב האישי בתשלום, ללא פרסומות). בעתיד מתוכננים שיתופי פעולה ותכניות affiliates עם חנויות ספרים וספקי תוכן נוספים.

גרסת הבמאי, עדו כהן: "כבר כמעט התייאשתי. מתכנתים וחברות לבניית אתרים שקיבלו את האפיון אמרו שהוא בומבסטי מדי, או נתנו הצעת מחיר מטורפת. יונתן עבר על האפיון, שאל שאלות, אפילו קצת עצבן אותי כי רציתי כבר לעוף קדימה והוא עשה שם עבודת מחקר יסודית. היסודיות נמשכה גם אחר כך, בפתרון הכולל שהציעו לי כ-one stop shop: הרכיבו מערכת סבוכה ורצינית שכללה מערכת תוכן, מסחר אלקטרוני, סליקה, באנרים, פתרונות דיוור ועוד. גם התייחסות הצוות לתיקונים וטענות מצידנו ומצד המעצבים היתה רצינית, ובוספו של דבר הצלחנו לעמוד בלוח הזמנים שקבענו לנו, בלי להתפשר על רמת גימור גבוהה ועם דגש משמעותי על חוויית המשתמש. האתר הזה הוא לא רק הבייבי שלי, הוא גם חלון ראווה תרבותי של מדינת ישראל".

איך מתחילים?
מלאו פרטים,ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם
שם:
חברה:
טלפון:
אימייל:
קבוצת אתרים פלוס: