בניית אתרים מקצועיים המותאמים למידות הלקוח!
בלוג בניית אתרים
דף הביתo לא צריך להתבייש, אפשר פשוט לשאול - מה זה HTML5?

לא צריך להתבייש, אפשר פשוט לשאול - מה זה HTML5?

בניית אתרים עם HTML5
כולם מדברים על בניית אתרים עם HTML5, הבשורה החדשה בתחום תקן האינטרנט, שמצעידה את העולם של בניית אתרים ודפי האינטרנט כמה צעדים גדולים קדימה, אל העתיד. אז בניית אתרים עם ה-HTML5 כבר כאן; רוצה לשוחח עליו בנונשלנטיות בשיחות הסלון של סוף השבוע, ויותר מזה – להשתמש בו ולהפיק ממנו את התועלת המירבית?

לפני הכל – מה זה בכלל HTML (יודעי דבר מוזמנים לדלג)

 Hyper Text Markup Language היא שפת בניית אתרים לסימון טקסט, שפת תגיות, אשר נותנת הנחיות לדפדפנים בנוגע לאופן הצגתו של דף האינטרנט מבחינת טקסט, תמונות, טבלאות עיצוב ועוד. זוהי שפת הקוד הבסיסית לסביבת ה-web עבור בניית אתרים . משמע – כל דף אינטרנט תקני שאנחנו רואים, מבוסס למעשה על HTML.
על מנת ליצור ממשק עשיר ומורכב, וחוויית משתמש אינטראקטיבית וחיה, נדרשת התקנת תוספים (plugin) לדפדפנים; תוספים אלה הערימו בעיות על מומחי בניית אתרים והמשתמשים כאחד: אי תאימות לפלטפורמות שונות, בעיות נגישות, פגיעה בקידום תכנים במנועי החיפוש (SEO)  ועוד.

מי המציא את HTML5 ולמה?

HTML5 הוא גרסה מתקדמת (בהרבה) של HTML, אשר פותחה על ידיW3C עבור בניית אתרים , קהילה בינלאומית המפתחת תקנים במטרה להבטיח את צמיחת הרשת. גרסה זו כוללת יכולות עשירות של תצוגה ואינטראקציה כחלק בלתי נפרד ממנה, ומספקת כלים חדשים מרובים, המיועדים להקל על עבודת  המפתחים ואנשי בניית אתרים באשר הם ולאפשר שילוב רכיבים שונים באתר – סרטוני אנימציה, וידאו, סאונד ואפקטים נוספים, ללא  צורך בהתקנה או הרחבה כלשהי.


אז בניית אתרים עם HTML5 נגיש לכוווולם?

הבשורה הטובה היא ש(כמעט) כן, כל הגרסאות המתקדמות של כל הדפדפנים הפופלריים תומכות ב-HTML5, וגם דפדפנים סלולריים של סמארטפונים. עיקר השמחה נסבה על הנגישות של מוצרי אפל לאתרים הכוללים מדיה עשירה; אייפונים ואייפדים אינם תומכים, במוצהר וכעניין של עקרון, בטכנולוגית FLASH אשר סיפקה, עד פרוץ ה-HTML5 לחיינו, את מירב הסרטונים ברשת. למעשה, סטיב ג'ובס המנוח, מנכ"ל אפל, היה בין המקדמים הנמרצים ביותר של פיתוח ה-HTML5.
הבשורה הפחות טובה, או המאתגרת היא, שגרסאות ישנות של דפדפנים כמו אקפסלורר 7 ו-8, אינן תומכות ב-HTML5. הגיע הזמן להתקדם.

איך HTML5 מעשיר את חיינו, או לפחות את אתר האינטרנט שלנו?

אם אתם אנשי HTML מקצועיים, ודאי ידוע לכם שהגרסה החדשה מקלה מאוד על עבודתכם, וכוללת שלל אפשרויות עריכה ותצוגה משכוללות ומשודרגות להטמעת תוכן בדפדפן.
אם אתם מצד הלקוח או המשתמש הסקרן, תשמחו לדעת ש-HTML5 מאפשר ייצוג גראפי גמיש ביותר של מידע (לדוגמה: אפשרות להקטין ולהגדיל תמונה מבלי לפגוע ברזולוציה שלה), להטמיע וידאו ברמה גבוהה ואף לאפשר בו שימוש אינטראקטיבי (פוטנציאל המשחקים מרקיע שחקים...), לקיים אינטראקציה עם קבצים המאוחסנים על המחשב או על הסמארטפון, ועוד ועוד...

ויש גם פינה חמה במיוחד לאינטרנט הסלולרי, אך זאת במאמר נפרד.
איך מתחילים?
מלאו פרטים,ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם
שם:
חברה:
טלפון:
אימייל:
קבוצת אתרים פלוס: