בניית אתרים מקצועיים המותאמים למידות הלקוח!
בלוג בניית אתרים
דף הביתo בניית אתרים למגזר הדתי

בניית אתרים למגזר הדתי

המגזר הדתי בישראל מהווה כ-30% מכלל האוכלוסייה במדינת ישראל. מגזר זה נחלק למספר מגזרים שונים (המגזר הציוני- דתי, המגזר החרדי וכדומה), כאשר בכל מגזר מונהגים כללים ואורחות חיים, המשפיעים באופן ישיר על חיי הצריכה והמעורבות של המגזר בחיי הקהילה במדינת ישראל. העידן המודרני מהווה אתגר משמעותי עבור מגזרים רבים בקהילות הדתיות והחרדיות בישראל ובעולם, והוא כולל גם את תחום האינטרנט. בכתבה הבאה נעסוק בהרחבה בתחום בניית אתרים למגזר הדתי, נלמד להכיר את אופי הפעילות באתרים המיועדים לקהל זה, ואף נמליץ לכם על דרכי פעולה לתכנון ובניית אתרים לקהל הדתי.

אתרי אינטרנט לקהל הדתי

המרחב הוירטואלי במגזר הדתי, פועל באותה מתכונת בה הוא פועל במגזר החילוני (ובשינויים כאלו ואחרים עליהם נרחיב בהמשך). כמו באתרי אינטרנט הפונים לקהל החילוני, גם בקרב אתרי אינטרנט למגזר הדתי- ציוני, או הדתי- חרדי, תוכלו למצוא היצע נרחב של אתרי אינטרנט, החל מאתרי חדשות ומידע, דרך פורטלים קהילתיים ועד לאתרי היכרויות לצרכי זיווג.
בניית אתרים למגזר הדתי, חייבת להיעשות בהתאם לאורחות החיים הנהוגות בה, ובהתאם לכללים השונים המונהגים על ידי מנהיגי הקהילה אותה הם מייצגים. כלליים אלו מתמקדים בעיקר בעולם התוכן המוצג באתרים אלו, החל מאופי מבנה האתר ועיצובו ועד לרמת הטקסט והתמונות המופיעים בו.

אתרי אינטרנט למגזר הדתי, בדומה לעיתונות הדתית, מקפידים על תכנים השומרים על צניעות ומהווים מקור מידע מהימן ורלוונטי לקהל הדתי. העיתונות הדתית לצורך העניין, נמנעת מהצגת תמונות של נשים, לרבות, ילדות בגיל הינקות. כלל זה מופנה גם באתרי האינטרנט למגזר הדתי, כאשר גם באתרי האינטרנט למגזר הדתי נמנעים מלהציג תמונות של נשים וילדות בכל גיל. בנוסף לאיסור על הצגת תמונות של נשים, קיימת גם צנזורה קפדנית בכל הנוגע לרמת הטקסט המוזן באתרים אלו.

בניית אתרים לקהל הדתי-כיצד?

הליך בנייה ועיצוב אתרים המיועדים לקהל הדתי, מתבצעים על פי אותם פרמטרים מקצועיים המאפיינים את הליך הבנייה והעיצוב של כלל אתרי האינטרנט. הליך מקצועי זה מתמקד באפיון האתר (הגדרת מטרות וקהלי יעד של האתר), בפעולות תכנות המותאמות לאופי האתר וצרכיו האינטרנטיים וכדומה. בשונה מהליך בניית אתרים לקהל החילוני, הליך בניית אתרים למגזר הדתי מתמקד בהפניית תוכן המיועד לקהל זה, תוך כדי הימנעות מהזנת תמונות שאינן צנועות, מתוכן טקסטואלי פרובוקטיבי וכדומה.
הליך בניית אתרים למגזר הדתי, מחייב את העוסקים בדבר, להכיר מקרוב את אורחות החיים של המגזר אליו מיועד האתר. הכרת אורחות החיים, והכרת הרגלי הצריכה של קהל זה, יעניקו לבוני ומעצבי האתרים, יכולות מקצועית להתאים את האתר באופן כזה שיהיה נגיש ורלוונטי לקהל אותו הוא מייצג.

סוגי אתרים למגזר הדתי

אתרי אינטרנט המיועדים לקהל הדתי על כלל מגזריו, כוללים מספר רב של סוגי אתרים בעלי אופי ומטרות שונות. בין האתרים הנפוצים ביותר לקהל מהמגזר הדתי תמצאו:
•    אתרי חדשות- אתרים המעבירים בזמן אמת חדשות ועדכונים על כל הנעשה במגזר (החל מחדשות אקטואליות במדינת ישראל ועד לעדכונים שוטפים אודות אירועים שונים במגזר הדתי-חרדי)
  • אתרי היכרויות- אתרים המיועדים למציאת זיווגים בין נשים וגברים מהמגזר הדתי
  • אתרי מסחר מקוונים
  • רשתות חברתיות לקהל הדתי
  • פורטלים בתחומים שונים (החל מפורטל לבני ישיבות ועד פורטלים לנשים בלבד מהמגזר)
  • אתרי תדמית – אתרים תדמיתיים לקהל עסקי מהמגזר הדתי, או אתרים תדמיתיים הפונים לקהל זה (החל מאתרי מרפאות שיניים ועד לאתרי תדמית לעורכי דין, רואי חשבון ויתר המקצועות החופשיים). ועוד.
כל האתרים המיועדים למגזר הדתי, חייבים להיות ערוכים ומנוסחים על ידי בעלי מקצוע המכירים את כללי ההתנהגות ואורחות החיים בקרב המגזר הדתי. במידה וגם אתם מתכננים הליך בניית אתרים המיועדים למגזר הדתי, מומלץ לשתף בהליך הבנייה, העיצוב והזנת התכנים, גורם המקורב לקהילה הדתית, שיסייע לכם באפיון האתר ובמהלך בנייתו, ובכך למעשה, יעניק לכם מעין "הכשר" תפעולי להצגת האתר בקרב המגזר הדתי.

אותה גברת בשינוי אדרת...

אתרי אינטרנט המיועדים לקהל הדתי (על כל מגזריו), הם למעשה אתרי אינטרנט פונקציונאליים המיועדים לאותה מטרה (העברת מידע, ביצוע עסקאות אונליין, יצירת קשרים בין הגולשים וכו). השינויים הטכניים בין אתרי אינטרנט לקהל החילוני לבין אתרי אינטרנט לקהל הדתי, הינם מינוריים והם נערכים בעיקר ברמת עולם התוכן באתרים אלו.
איך מתחילים?
מלאו פרטים,ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם
שם:
חברה:
טלפון:
אימייל:
קבוצת אתרים פלוס: