בניית אתרים

בניית אתר אקטיבי ואפקטיבי

02/01/2013 00:00:00
הגדל טקסטיםהקטן טקסטים
הדפס מאמר
שדרוג אתר העסק להגברת התנועה והמכירות
בניית אתרים עם תוספות טכנולוגיות

בימינו הדיגיטליים, אם יש לך עסק ואין לו נוכחות ברשת... זה כמעט כאילו שאין לך עסק. רוב האנשים מחלקים באופן כזה או אחר את האינטראקציה שלהם עם מותגים ונותני שירותים, כך שבמינון מסוים, הם מתקשרים עם העסק שלך במסגרת האינטרנט. צרכני דור ה- X למשל (ילדי שנות ה-60 וה- 70) אמנם נוטים לרוב לצאת לקניות בדרך המסורתית בה הם מגיעים פיזית לחנות, אך חלקם מבצעים את החלק הקודם לרכישה (חקר השוק ובחינת המוצר) ברשת.

מנגד, נתח גדול מהלקוחות של ימינו משתייכים לדור ה- Y (ילידי שנות ה- 80 וה- 90) וסביר להניח שלרוב העסקים יש קהל יעד בגילאים אלו. כדאי לזכור שצרכני ה- Y נהנים יותר לבצע את רוב (אם לא את כל!) ההתקשרות עם העסק במדיה הדיגיטלית. החל מחקר השוק, דרך בחינה מדוקדקת יותר של המוצרים שעלו מבחינתם לגמר ועד אישור העסקה בפועל.

הפעילות ברשת תופסת חלק נכבד בחיי היום יום של כולנו, והיא כוללת כמובן גם פעילות עסקית-צרכנית. לכן, מבחינת בניית אתרים- חשוב שאתר העסק יהיה כמה שיותר יעיל למשתמש. במאמר זה תמצא מספר שיטות בסיסיות להפיכת האתר שלך לנגיש יותר עבור גולשים בכל גיל, ולמתן מענה עבור הלקוח, לכל שלבי ההתקשרות שלו עם המותג.

בניית אתרים - תוספות ותכונות שנועדו לשדרג אתרי עסקים ומכירות:

בניית אתרים הגולשים גם אל מחוץ לרשת
קוד QR לקישור בין רשת האינטרנט לעולם האמיתי!

אם דיברנו על הדבלים בין דור ה- X לדור ה- Y, הרי שאחד ההבדלים הבולטים הוא מידת השימוש שהם עושים ברשת האינטרנט. סביר מאוד להניח שלקוחותיך הצעירים יותר יפגשו בך ברשת באופן ספונטני- גלישה בשעות הפנאי או חיפוש של חברות בתחום העיסוק שלך, או מכוון- גולשים שמכירים את העסק שלך או קיבלו המלצה עליו וכעת הם מחפשים אותו OnLine. ואילו הלקוחות הבוגרים יותר (ילדי שנות – 60/70) יכולים לפגוש את העסק שלך גם בעולם האמיתי היות והם עדיין צורכים מידע רב מגורמים שאינם ברשת.

 קוד QR הינו ברקוד הניתן לסריקה באמצעות סמרטפון וברגע שנסרק מראה על צג הטלפון את הנתונים שקודדו בו. (כאן נכנס הקמפיין שלך, פרטי העסק או כל הצעת מכר או מסר תדמיתי שתרצה להעביר לקהל שלך). כדי לפנות לשני הקהלים וגם לוודא שתוכל לתפוס אותם גם כשהם מחוברים לאינטרנט וגם כשהם לא, ניתן להשתמש בקוד ה- QR כמשלים לקמפיין. כלומר, ליצור קמפיין ברשת ולגבות אותו עם אלמנטים מעולם ה- OffLine (כמו: עיתונות, שלטי חוצות, כרטיס ביקור, תפריט, חשבונית וכו'). קוד ה- QR יסייע להעביר את הלקוח בין שני העולמות.

בניית אתרים עם אפשרות לאיסוף פרטי לקוח
טופס הרשמה לרשימת תפוצה

ניתן להגביר את הפונקציונאליות של אתר העסק על ידי הוספת טופס מקוון למילוי פרטים אישיים ולהצטרפות לרשימת תפוצה של דיוור אלקטרוני (שגם הוא מומלץ כדי לחזק את קשרי הלקוחות ולהגביר את המכירות). ניתן גם ליצור דף נחיתה אליו יגיע הגולש לאחר מילוי הטופס. דף זה יברך את הגולש על הצטרפותו. ניתן להניע את הגולש להצטרף על ידי הצעת מתנת הצטרפות או שיווק העסק כמקור איכותי המסוגל לספק תוכן מקצועי בתחום העיסוק בו הוא פועל. אחרי הכל, אם הגולש כבר נמצא באתר שלך, הוא כנראה כבר מתעניין במידה זו או אחרת במוצר או בשירות שלך.

בניית אתרים המסוגלים לבצע מכירה בפועל
E commerce ו-  M commerce

מסחר אלקטרוני (דרך האינטרנט) וסלולארי (דרך הטלפון הנייד). היום, יותר מתמיד צרכנים מחפשים שיטות לייעול סדר היום. אפשרות לביצוע תשלומים ורכישות ברשת מבלי ההכרח להגיע פיזית אל הקופה, היא פתרון מבורך עבור חלק נכבד מלקוחותיך- לקוחות שיתכן והיו מוותרים על רכישה, דוחים אותה או מחפשים חברה מתחרה שכן מאפשרת להם רכישה דיגיטלית מתוך הטרניניג והכפכפים.  
 
בניית אתרים המתקשרים עם הלקוח
צ'אט אוטומטי

עם רגע כניסת הלקוח (או הלקוח הפוטנציאלי!) לאתר. תפתח תיבת צ'אט שתאפשר שיחה עם נציג מכירות המברר את צרכיו של הלקוח ועונה לשאלותיו. הצ'אט יכול להיות אוטומטי, המופעל על ידי רובוט אותו ציידת בתסריטי שיחה של שאלות ותשובות מוכנות. הצ'אט יכול להתבצע באמצעות מענה אנושי שמנוהל על ידי נציג שירות לקוחות, או להוות שילוב בין שתי האפשרויות.

נשמע אפקטיבי... איך מוספים?
בדרך כלל כדי לבנות אתר אינטרנטי נדרשים מתכנת ומעצב... או בעל עסק מאוד אמביציוזי שמבין בתכנות ובעיצוב. אם אינך נמנה עם מי מהם... תוכל לשכור את שירותיה של חברת בניית אתרים. פיתוח והטמעת אפליקציות נלוות דורש ידע מקצועי (לא חובבני). חברות בניית אתרים יכולות לבצע עבורכם עבודה טובה (בהתחשב בעובדה כמובן שככל שמורכבות התכנות עולה- כל עולה גם מחיר השירות). מכאן נותר לכם רק להחליט אילו יישומים תרצו להוסיף ולבצע חקר שוק בנוגע לתמחור.