בניית אתרים

בניית אתר המצטיין בהנעה לפעולה

17/01/2013 00:00:00
הגדל טקסטיםהקטן טקסטים
הדפס מאמר
בניית אתר המצטיין בהנעה לפעולה

הקמתם אתר, רכשתם דומיין, עיצבתם והעלאתם את כל המוצרים והשירותים שלכם עם תמונות מקסימות וטקסטים חריפים. יכול להיות שיש לכם תנועה לא מועטה באתר אבל... אין מספיק רכישות למוצר שלכם או הזמנות לשירות שלכם, וגולשים לא נרשמים לרשימת התפוצה בקצב מסחרר כפי שציפיתם.

יכולות להיות סיבות רבות וקשה לדעת מה מחפש כל גולש וגולש באתר שלכם. אבל דבר אחד בטוח- הנעה לפעולה היא גורם מרכזי להיענות לקוח לפעולות שהן מעבר לגלישה, עיון והתרשמות.

בין אם אתם כבעלי עסק אחראים על תהליך זה של בניית אתר ועדכונו ובין אם שכרתם את שירותיה של חברת בניית אתרים או קידום אתרים... ניתן ורצוי, מעת לעת, לוודא שקיימת באתר הנעה יעילה לפעולה.

ישר ולעניין
נסחו "הנעה לפעולה" קצרה וקולעת.

אתר אינטרנטי בדרך כלל מכיל כמות מכובדת של תוכן הכולל טקסט, תמונות קישורים (לינקים) ואפילו סרטוני וידאו. בתוך ים המידע הזה- הגולש עלול לשכוח את מטרת הביקור. יתכן בהחלט שהוא גומע את התוכן בהנאה וממתין לעוד... ויחד עם זאת אם לא תבקשו ממנו לבצע פעולה כמו רכישה או מסירת פרטים, הוא לא בהכרח יחשוב על כך לבד, וגם אם כן... לקוח שכבר מעוניין בביצוע פעולה מיוזמתו לא צריך לחפש לבד את הדרך לעשות זאת. אם התהליך יהיה מסורבל מדי הוא עלול להתייאש ולחפש דרכים קלות יותר באתר מתחרה.

זו הסיבה שבתהליך בניית אתר חייבים לחשוב על שילוב הנעה לפעולה.
מבחינה עסקית – תימנעו מלאבד לקוח שהיה מעוניין לקנות ולא הבין איך.
מבחינה תדמיתית – תשדרו ללקוח שהוא לא צריך להתאמץ כדי לקנות מכם ושאתם מעריכים את התעניינותו וזמינים לכל שאלה או בקשה.


הלכה למעשה
בעת בניית אתר, אנו מזינים תוכן רב אל דפי האתר השונים. חושב לזכור למקם את ה"הנעה לפעולה" במיקום בולט.

וודאו שהלקוח יודע בדיוק מה אתם מבקשים ממנו ומה יוצא לו ממילוי בקשתכם... וגם ספקו לו את הכלים לביצוע הפעולה הנדרשת.

בניית אתר אפקטיבי תמיד תשלב אמצעים טכניים לביצוע הפעולה המתבקשת מהגולש:

•    כאשר מדברים על בניית אתר מכירתי: לא די בקטלוג עם תמונות מרשימות של פריטים ומחירים. הוסיפו כפתורי "קנה עכשיו" או "הוסף לסל הקניות".

•    כאשר מדברים על בניית אתר הנותן שירות (באופן המצריך תיאום ציפיות בין העסק ללקוח): הוסיפו כפתור או לינק המזמין את הגולש לקבל פרטים
     נוספים או להשאיר פרטים על גבי טופס יצירת קשר כדי לשוחח עם נציג החברה.

•    אם המטרה היא לצרף את הלקוח לרשימת דיוור- מקמו טופס הצטרפות בעל עיצוב דומיננטי.

•    אלמנט נוסף שמתאים בכלליות לכל סוגי האתרים – שילוב מספר טלפון ליצירת קשר. ברוב האתרים פרטי ההתקשרות עם נציגי החברה מופיעים
     בדף "צור קשר" בלבד. אולם מספר טלפון שמופיע בכל אחד מעמודי האתר, משדר נגישות גדולה יותר ונקלט בזיכרונו של הגולש באופן עמוק יותר. 
     גם אם הגולש לא מעוניין כלל ליצור קשר ברגע הגלישה עצמו, הוא יזכור שהייתה לו האפשרות הזו ובעת הצורך, תעלה הסבירות שהוא יממש אותה.

את הכלים הטכניים לביצוע הפעולה כדאי להטמיע בכל עמודי האתר או לפחות ברובם. ככל שתגדל חשיפתו של הגולש לכלים אלו, תגדל תחושתו שהעסק שלכם ממש קורא לו לפעול ויגדל הסיכוי שהוא יענה לקריאה זו.

לסיום, וודאו כי כל הכפתורים והלינקים ששילבתם כדי להקל על הלקוח את הפעולה, אכן פועלים כראוי, ומובילים למיקום הרלוונטי בלא תסבוכת מיותרת או מידע נוסף שאינו נחוץ (אשר בעלי עסקים מתפתים לעיתים להוסיף שלא לצורך). וודאו כי הטקסטים ברורים ומסקרנים ויחד עם זאת לא חידתיים מדי. וכי העיצוב מושך ונעים לעין – לא אנמי מדי ולא צעקני מדי.