בניית אתרים

בניית אתרים ובניית אמון עם הלקוח

29/01/2013 00:00:00
הגדל טקסטיםהקטן טקסטים
הדפס מאמר

הקמתם אתר עסק לתפארת? בין אם השתמשתם בשירותיה של חברת בניית אתרים ובין אם בניתם את האתר לבד, זה הזמן לבדוק האם האתר שלכם מייצר את האפקט הרצוי על הלקוח הפוטנציאלי. האתר יכול להיות מרשים יותר, מקיף וממצה יותר מזה של המתחרים ובכל זאת להשתרך מאחור בכל הנוגע לאיסוף לידים ומכירות. במקרה כזה כדאי לבדוק האם האתר משדר מידה מספקת של אמינות.

לקוחות שרוכשים אמון... רוכשים.
בניית אתרים מוצלחת היא כזו המביאה בחשבון גם בניית אמון בין העסק ללקוח תוך שימוש בכל אלמנט, בכל דף ובכל מילה. כדי ליצור אמון בנראות האתר ובתכניו, בקשו מחברת בניית אתרים, או שתוסיפו בעצמכם את האלמנטים הבאים:

מסרים המכוונים ללקוח.
ספקו לגולשים שלכם תוכן קומוניקטיבי... ולא אינפורמטיבי בלבד.
שאלו את עצמכם מה הייתם רוצים לשמוע בתור הלקוח של העסק שלכם, ולא מה הייתם רוצים לספר על עצמכם ועל המותג בתור בעלי העסק.

אתר עסק נועד לשמש את הגולשים להנאתם ולתועלתם ולא להוות מקדש להאדרת המוצר והעסק. כמובן שהמטרה הסופית היא מכירות, ולשם כך נדרשת מידת מה של מיצוב המוצר כמוביל בתחומו וככדאי לרכישה, ואין שום פסול בשילוב דברי פרסומת או בניסוח שיווקי ומניע לפעולה. אולם, תכנים שיווקיים צריכים להיות נעימים לקורא (להצחיק או לרגש אותו, לענות על שאלה או צורך) ולא להיות מוצגים בצורת הצהרות אינפורמטיביות יבשות על תוכנות המוצר (יהיו מעולות כפי שיהיו).

חברות בניית אתרים מציעות לרוב גם שירותי קידום וכתיבת תכנים. תוכלו להיעזר בשירותיהן (ובניסיון שלהן בנוגע למה שעובד ומה שלא), כדי לטייב את התוכן באתרכם.  

בניית אתרים שנעים להכיר!
לקוחות נוטים לסמוך יותר על מי שהם מכירים יותר טוב. מעבר ל"מה" שהלקוחות שלך רוצים לקנות, הם מעוניינים לדעת גם "מי" מוכר להם? הם רוצים לדעת שהעסק שלכם מקצועי מספיק כדי לספק איכות ויחד עם זאת שהוא מסוגל לתקשר עם לקוחות בגובה העיניים.

איך יוצרים את הרושם הזה בתהליך בניית אתרים ?
עסקים שהאופי המיתוגי שלהם חמים ונגיש- יכולים לשתף את הלקוחות במעט מידע על בעלי התפקידים בחברה. תמונה, תחביב ואפילו ציטוט מהטוויטר של כל איש צוות, או קישור לפייסבוק שלו... יכולים לגרום ללקוח להרגיש מחובר יותר לאנשים מאחורי המותג. עסקים בעלי אופי רציני יותר יכולים להסתפק בטקסט קצר אודות מנכ"ל החברה ופועלו בתחום.

לוגו מוכר נוטע תחושת ביטחון.
לוגו (סימן הזיהוי הגראפי) של חברה או איגוד, גורם לצופה להעלות בזיכרונו באופן מיידי ולא מודע, את תחושותיו ועמדותיו כלפי אותה חברה. אם תוסיפו לאתר שלכם לוגו של חברה מעוררת אמון, שהאסוציאציה שלה חיובית, תחושה זו תקרין גם על העסק שלכם. כמובן שאת הלוגו יש לשלב בכפוף לקשר של אותה חברה אליכם במציאות - חברה איתה אתם עובדים בסוג התקשרות כלשהו, כלומר חברה שמשתמשת בשירותכם, חברה המשמשת כספקית, כשותפה או כממליצה שלכם.

זכרו לשמור על זכויות היוצרים של החברות השונות ואל תשלבו את הלוגו ללא רשות מטעמן. (גם אם החברה אכן מקושרת אליכם, זכותה לבחור שלא לפרסם זאת). התייעצו עם החברה גם לגבי התכנים שתרצו לחבר בהקשר ללוגו שלה ואף למיקום באתר בו תרצו להציב אותו, כדי לוודא ששימושכם בלוגו לא פוגע בתדמית החברה, בעוד הוא משדרג את אתר העסק שלכם.

תמונות וזכויות יוצרים.
אם אתם משלבים תמונות באתרכם, חשוב להשתמש בתמונות בבעלותכם או כאלו שניתנו לכם זכויות על ידי בעל הזכויות להשתמש בהן. בשום פנים ואופן לא רצוי להעלות תמונות אשר נושאות סימן water-mark או סימון בעלות אחר, המסגיר את העובדה כי אינכם מורשים להשתמש בתמונה זו.

אם האתר שלכם מנוהל על ידי חברת בניית אתרים - סביר להניח שאין לכם סיבה לדאגה. חברות אלו בדרך כלל משתמשות בתמונות אותן הן רוכשות ממאגר תמונות. אם אתם את מנהלים אתרכם לבד- זכרו כי גם אם מדובר בסימון הבעלות הקטן והאנמי ביותר, לא רק שהלקוח עלול לשים לב ולשפוט אתכם כחובבנים וכחסרי מוסר, אלה גם בעל הזכויות עלול לזהות את התמונה שלו ולתבוע אתכם על שימוש בלא הרשאה.

בשורה התחתונה.
שיקלו את כל אחד מהאלמנטים המוצעים בכתבה וחישבו גם על דרכים חדשות וייחודיות לכם כדי להגביר את תחושת האמון שאתרכם משדר. התייעצו עם המומחים בחברות בניית אתרים. בקשו הערות ותגובות מחברים, מבני משפחה, ממכרים ואפילו מגולשים וממכרים... כדי להבין האם מה האתר שלכם משדר לגולשים, במה הוא מתבלט ומצטיין, ומה חסר לו כדי להגיע לתוצאות מקסימאליות.