בניית אתרים

קידום אתרים – כתיבה עבור הגולש או הרובוט של Google?

04/03/2013 00:00:00
הגדל טקסטיםהקטן טקסטים
הדפס מאמר
מכירים את Google? כן, זו שאלה רטורית... ללא ספק אתם מכירים! אחרי הכל, ענקית מנועי החיפוש הזו, היא זו שקובעת את מידת החשיפה של אתר העסק שלכם אל מול הגולשים- הלקוחות הפוטנציאליים.

על פי מה Google מדרגת אתרים?
Google אוספת מידע על האתר שלכם באמצעות רובוטי סריקה (Spiders, Crawlers, Robots), הסורקים את כל דפי האינטרנט בתדירויות שונות על פי פרמטרים כמו דירוג הדף, כמות הליניקים המשולבים בו וכו'. לאחר הסריקה הרובוטים מחליטים איזה דף איכותי יותר בהתחשב בכמות ובאיכות התוכן, בכמות הגולשים שנכנסו אל הדף, בזמן שהייתם בו ועוד.

בין אם ביצעתם או שאתם שוקלים לבצע את תהליך בניית אתר העסק שלכם או קידומו לבד או תוך שימוש בשירותיה של חברת בניית אתרים או קידום אתרים, כדאי שתתחשבו גם בדעתו של רובוט הסריקה של Google ולא רק בדעת הגולשים.

רובוט יקר, אהבת את התוכן? עשה לנו לייק.
כל מי שיש לו אתר באינטרנט ויודע איך הדירוג פועל, מתאמץ להרשים את רובוט הסריקה. כשמדובר בטקסט שמטרתו קידום אתרים הדגש הוא על כמות המילים, סוג הביטויים ושילובם הטכני בטקסט. בנוסף, כדאי לשלב קבצי תוכן מגוונים (וידאו, תמונה, לינק) כך שהרובוט יחשיב את הדף כבעל תוכן עשיר יותר ויקדם אותו.

נכון, יש אנשי שיווק ותוכן שזה מוציא להם את הרוח מהמפרשים- לכתוב 300 מילה שאף אחד לא יקרא חוץ מרובוט מכאני... אבל למעשה – ברגע שהתוכן יקודם – הוא יגיע אל עיניהם של הרבה יותר גולשים.

אז מה הרובוטים אוהבים לקרוא?
בניגוד לדעה הרווחת שיש לרובנו על Google = שיא החדשנות הטכנולוגית! הרובוטים של Google הם תוכנות די פשוטות... וההעדפה שלהן היא לאתרים פשוטים, לכן כדאי לא להעמיס בטכנולוגיות תכנות ועיצוב כגון:

 Frames- הכתובת הכללית של הדף נשארת קבועה, והתוכן מתחלף בתוך המסגרת כך שלא ניתן להגיע ישירות לדף מסוים ורק הדף הראשי יופיע. דף פנימי יופיע ללא המסגרת החיצונית.

 IFrames  -טכנולוגיה חדישה המאפשרת הטמעת קבצים ב- YouTube וב- Facebook. התוכן מתחלף בתוך המסגרת והרובוט לא יכול לראות אותו.

פלאש - יכולת קריאת הפלאש של רובוטים הינה מצומצמת. אתר הבנוי כולו בפלאש יופיע כדף אחד והתוכן המקורי שלו יצומצם.

Session ID - הרובוט מחשיב דפים כאלו כדף עם תוכן כפול (דפים שונים בעלי תוכן זהה).

קישורי JavaScript - רובוטים אינם עוקבים אחרי קישורים אלו ולכן כדאי לשלב גם קישור רגיל אחרת הדפים לא יופיעו.

הכרח אישור Cookies - הרובוטים של מנועי החיפוש לא יודעים לייצר קבצי Cookies ולכן לא יודעים לקרוא דפים הדורשים אותם.