בניית אתרים

תפקיד העיצוב בבניית אתר

10/04/2013 00:00:00
הגדל טקסטיםהקטן טקסטים
הדפס מאמר

בניית אתר מורכבת ממספר אלמנטים: הפן הטכני, התוכן השיווקי והעיצוב.
בעלי עסקים אשר עומדים בפני תהליך של בניית אתר שישכילו להבין את החשיבות של כל אחד מאספקטים אלו, יוכלו להגיע בסופו של דבר לתוצאות כוללות מרשימות ואפקטיביות.

במאמר זה נתייחס לאלמנט בחירת הצבעוניות בעת בניית אתר.
לצבעי האתר יש מספר מטרות:


צבע:  תרומת הצבעים לנראות האתר מתבטאת בשני אופנים:
סימבוליקה- צבעים שונים מייצגים רעיונות ותחושות שונות כך שעל ידי בחירת הצבע הנכון ניתן לתקשר עם קהל היעד ללא מילים אלה רק בסמליות של הצבעים.
חלוקה טריטוריאלית- צביעת המסך בצבע אחד בחלקים מסוימים ובצבע שונה בחלקיו האחרים יוצרת חלוקה ומנחה את העין לכיוונים הרצויים.

צורה: צורות גיאומטריות או ביומורפיות (צורות זורמות ועגלגלות) תורמות לחיזוק המשמעות של מסרים כתובים או להמחשת משמעות של מסרים שלא נאמרו. כמו כן ניתן לבנות את העיצוב הצורני באופן מאורגן כך שתיווצר חלוקה ברורה בין אזורים או אפקט של הובלת עין הגולש למקום מסוים באתר.  

קוויות: הקוויות באתר (אלה אם כן היא חלק מפטרן של צורה מסוימת) נועדה ליצור גבולות תוחמים ולחלק את שטחי המסך לאזורים מוגדרים. למשל: הצבת תיבת טקסט דמוית מלבן קווי, הפרדה בים פסקאות טקסט באמצעות קו.

משקל: המשקל (מסה) בעיצוב הגראפי נוצר באמצעות צירוף הפיקסלים. ככל ששטח הצורה, הקו או הצבע, גדולים יותר כך יש לאלמנט העיצובי יותר "מסה" = יותר נוכחות באתר. ניתן לשחק עם כוחות המסה כדי לבדל חלקי אתר על פי רמת חשיבותם. למשל: את ההודעות החשובות ניתן להציב באזור "מאסיבי" יותר. למשל: צורה בעלת מילוי אטום או שקוף, גודל הצורה וכו'.

תבנית עיצובית (pattern): סקלת הצבע בעיצוב הממוחשב מאפשרת יצירת תבניות עיצוביות= דוגמאות מסוימות החוזרות על עצמן. פטרנים אלו יכולים לסייע ליצירת אווירה. למשל: פטרן קווי המדמה מרקם של עץ, פטרן עם לבבות המעניק אווירה רכה וילדותית וכו'.

לסיכום: בעוד שהתוכן המילולי באתר מתקשר עם הגולשים שלכם באופן ישיר וברור, העיצוב מדבר עם הגולש בעקיפין, ברמזים, בסימבוליקה וברעיונות. אמנם תקשורת עקיפה זו אינה מיידית- לעיתים המשמעות מגיעה אל הגולש באופן תת מודע ולעיתים הוא נדרש לתת פרשנות למה שהוא רואה- אך היא ללא ספק מעניינת, יצירתית ומתבקשת.