בניית אתרים

מגולש... ללקוח מרוצה – מסלול גלישה מתוכנן

12/12/2013 00:00:00
הגדל טקסטיםהקטן טקסטים
הדפס מאמר

במהלך בניית אתרים רוב בעלי האתרים חושבים שהגולש יכנס לאתר, יגלוש להנאתו ולבסוף יחפש במלוא המוטיבציה אחר כפתור הרכישה. גולש ממוצע, משוטט בעשרות אתרים בכל יום ועלול להגיע לאתרכם עייף. כמי שמכירים את האתר טוב יותר, תוכלו לפשט עבורו את הגלישה ולהוביל אותו ישירות אל התכנים החשובים ואל ההנעה לפעולה. בניית אתרים המשלבת מסלול גלישה, תקצר את הדרך אל יצירת הקשר ואל הפיכת גולש ללקוח מרוצה.

 

תחנה ראשונה- ישר ולעניין או בנייה עד לשיא?
בניית אתרים היא כמו תכנון מערכת יחסים. התחנה הראשונה של הגולש באתרכם היא דייט ראשון. הגולש שמע עליכם וכעת נכנס לאתר כדי לבדוק האם אתם מוצאים חן בעיניו.

אם אתם רוצים להישאר חברים, חשבו על בניית אתרים שתוביל את הגולש באופן נעים אל ההנעה לפעולה וכמובן שהפעולה תשתלם לשני הצדדים (לקוחות לא נוטים לבצע עסקאות חוזרות עם ספקים שלא עמדו בהבטחה שניתנה בפרסום). נכון שעסקים הם עסקים וזה נותן לכם את הלגיטימיות לומר לגולש כבר בהתחלה בדיוק מה אתם מציעים ומה אתם דורשים בתמורה. אולם, כשמדובר על בניית אתרים תדמיתיים, כדאי לעדן מעט את האלמנט המסחרי.

תחנה שנייה- האם כבר אפשר להיפתח?
בהתאם לאופי המוצר ולצרכי מקהל היעד תדעו מתי להציע.
בניית אתרים שמובילה ישר לעניין- הובילו את הגולש לדף אודות או מוצרים, מבצעים וכו'.
בניית אתרים שמותירה מקום לחיזור - עטרו דפים אלו בהמלצות, אנקדוטות ותמונות אווירה.

תחנה שלישית- הנעה לפעולה.
אם עשיתם בניית אתרים חכמה בשלבים הקודמים, הגולש כבר מרגיש בנוח באתר, יודע את כל המידע החשוב וכעת הוא רק צריך שתזכירו על העסקה המוצעת. בין אם הפעולה אליה אתם רוצים להניע היא רכישה, יצירת קשר, הצבעה בעד מוצר או כתבה, השארת דעה בבלוג וכו'. זה הזמן להוביל את דף / מקטע באתר שמכיל משפט קצר וידידותי המסביר מה אתם מבקשים מהלקוח ולצידו כפתור לביצוע. למשל:

  • צור קשר
  • בצע רכישה
  • הצטרף לרשימת דיוור
  • ועוד.

 כמובן שניסוח ה"הוראה" צריך להיות ידידותי וברור. למשל:

  • מלא את פרטיך כדי שנציג חברתנו יוכל לחזור אליך
  • הזמן עכשיו
  • הרשם לדיוור ותוכל לקבל במייל את כל העדכונים הכי חמים שלנו

 

 

בניית אתרים מחוץ למסלול
בניית אתרים לא צריכה להתמקד רק סביב 3 השלבים שתיארנו. בניית אתרים מאוזנת תותיר מסלול גלישה בולט מספיק כדי שמי שרוצה לקצר את השיטוט באתר יוכל לעשות זאת. המסלול לא אמור לשדר שמהות האתר היא 3 שלבים אלו וכל המידע שאינו כלול במסלול - מיותר. אם יש לכם תכנים נוספים, שלבו אותם בדפים נוספים והציעו לינק אליהם.