בניית אתרים

כשתמונות גונבות את ההצגה

24/07/2014 02:23:00
הגדל טקסטיםהקטן טקסטים
הדפס מאמר

כל איש מקצוע שעוסק בעיצוב, גם אינו קשור בהכרח לתחום בניית אתרים וודאי יסכים שבעיצוב של מסרים פרסומיים יש לתת כבוד גם למילה הכתובה. וכל מי שעוסק בכתיבה שיווקית ושאי יסכים שתמונות (בין אם מדובר בתמונות דוממות – סטילס, או בתמונות נעות – וידאו) הן תוספת מעניינת ומושכת לטקסט ולפעמים עוזרות מאוד להמחיש מסרים שקשה להעביר במילים, בייחוד בתחום של בניית אתרים כאשר התוכן יחסית מוגבל במילים.

לא סתם, נוצר הפתגם הידוע : "תמונה אחת שווה אלף מילים".

אבל, בתחום בניית אתרים -  עד כמה כדאי לתת לתמונות לגנוב את ההצגה? ועד כמה ניתן להכביר במילים כשזה נוגע לתהליך נכון של בניית אתרים.

 

בניית אתרים חזותיים.

רוב מסרי הפרסום שאנו מכירים משלבים ויז'ואל. בין אם אלו שלטי חוצות (עד 7 מילים) או כתבות מקפות (בנות כמה עמודים). בתחום בניית אתרים ניתן להציג גם באנרים קצרים וגם כתבות בנות עמוד ורצוי מאוד לשלב תמונה או וידאו. בחירת ושילוב תמונות כחלק ממלאכת בניית אתרים תורמים לא רק למשיכת עיני הגולשים אלה גם להמחשת הטקסט, או אפילו לביטולו על חשבון תמונה.

 

בניית אתרים עניינית - קיצור הטקסט והמשכתו בתמונה.

הטריק הידוע של קיצור טקסט והמשכתו בתמונה עובד היטב בפרסום. כשהטקסט ארוך מדי יש מקום לנסות להציגו בצורה יצירתית יותר:

  • תמונה – הוספת תמונה מתאימה בכל פרסום כמעט. אולם ישנם מקרים בהם נדרשת תמונה אחת ומקרים בהם ניתן לשלב מספר תמונות ללא תחושת עומס. מספר התמונות צריך לעמוד בתיאום עם נפח הטקסט. למשל: עבור שלט חוצות, שהיקף הטקסט בו מצומצם, מומלץ לבחור תמונה אחת ברורה ומרכזית, ואילו עבור בניית אתרים ניתן לבחור כמה תמונות עבור כל דף. כל אזור באתר יומחש ע"י תמונה שונה.
  • וידאו – אם תמונה אחת שווה אלף מילם... אז מן הסתם שוט וידאו אחד שווה אלף תמונות. (אם תתרגמו זאת לתחום של בניית אתרים – תקבלו הרבה מאוד מילים שניתן לדחוס בקלות אל המסך). ניתן לשלב בסרטון טקסט שיתמוך בתמונה וכן קריינות או סאונד טבעי של נושא הסרט.