בניית אתרים

מה מוכרים באינטרנט?

09/03/2009 00:00:00
הגדל טקסטיםהקטן טקסטים
הדפס מאמר
במקום הראשון! מוצרי המידע הדיגיטאליים
האתר הזה עוסק בשיווק באינטרנט באופן כללי, אבל לא אוכל שלא להדגיש את המוצר שלדעתי הוא המוצר האולטימטיבי למכירה באינטרנט: מוצר המידע הדיגיטאלי.

מוצר המידע הדיגיטאלי הוא מוצר המספק ללקוח ידע שפותר עבורו בעיה. הוא מגיע אל הלקוח דרך ערוצי האינטרנט עצמם באופן מיידי ולכן הוא מוצר מעולה לקנייה אימפולסיבית . המוצר הדיגיטאלי יכול להיות "ארוז" כספר אלקטרוני כאתר פרטי (אתר שהכניסה אליו כרוכה בתשלום) כניוזלטר, כקורס ללמידה עצמית כקובץ וידאו או אודיו. למשווק מדובר בהפצה בעלות אפסית והלקוח מצידו מקבל את המוצר מיד – עולם אידיאלי.

השימוש העיקרי ברשת האינטרנט הוא לחיפוש מידע. אנשים מגיעים לרשת כדי ללמוד עוד על מחלה מסוימת שקרוב שלהם לקה בה, על אזור מסוים באנגליה שהם רוצים לבקר בו, על תוצאות משחקי כדורגל, על מספר הטלפון של חברה מסוימת, על זמר שהם אוהבים ומה לא. מוצרי המידע מאפשרים להמיר את מחפשי המידע לקונים. חישבו על אדם שמחפש מידע על אזור באנגליה שהוא מעוניין לבקר בו והוא נתקל בספר אלקטרוני שמציע לו מסלולי טיול, המלצות על מסעדות ומידע רב נוסף שלא יוכל להשיג באמצעות שיטוט באתרי אינטרנט אחרים או שזה יגזול ממנו זמן רב. אדם כזה ישמח לשלם לכם 20 או 30 דולר ולהוריד ספר אלקטרוני בן 150 עמודים מלא וגדוש מידע על האזור.

אני יודע מה אתם חושבים. "לא אני לא חבר שלי ולא חבר של חבר שלי קנו מעולם ספר אלקטרוני באינטרנט ולא נרשם לאתר בתשלום, בלתי אפשרי למכור תוכן ברשת". זו טעות נפוצה שמידה מסוימת מחזקת את עצמה: מכיוון שרבים אינם מאמינים שאפשר למכור תוכן באינטרנט, תוכן איכותי אינו מוצא את הדרך אליה.

אבל אל תטעו! ברחבי העולם ובמיוחד בארצות הברית יש כבר לא מעט מיליונרים שהתעשרו ממכירת ספרים אלקטרוניים שכתבו בכל נושא שאתם מעלים על דעתכם – מגינון דרך טיפים לרכישת רכב מיד שנייה ועד שיווק באינטרנט.

אם אתם מחזיקים בידכם ידע מיוחד ואם יש לכם כושר כתיבה אני ממליץ בחום להיכנס לעולם המרתק והמבטיח של יצירה ושיווק של מוצרי מידע דיגיטאליים.

מוצרי תוכנה
תוכנה היא מוצר מעולה לשיווק באמצעות האינרטנט. בדומה למוצרי המידע הדיגיטאליים האינטרנט משמש גם להובלת המוצר לביתו או משרדו של הלקוח. יתרון רב בשיווק תכנה אפשר להשיג באמצעות גרסת נסיון או גרסת הדגמה מופחתת תכונות.

מוצרי נישה ומוצרים מיוחדים
האינטרנט היא גן עדן למוצרים מיוחדים ומוצרי נישה. פעם רק תושבי העיר הגדולה יכלו למצוא חנות למוצרים מיוחדים לשמאליים, למידות מיוחדות או לרכבות חשמליות. היום לכל אחד בכל מקום יש נגישות למוצרים האלה באמצעות האינטרנט. אשתי למשל מקדמת באמצעות הרשת מכירות של מכשיר בשם epi-no מאמן לידה המסייע לנשים להגמיש את אזור הנרתיק ולהגיע ללידה הראשונה כאילו שזו הלידה השניה וכך למנוע במקרים רבים פרוצדורה הנקראת אפיזיוטומי – חתך חייץ שמרחב את הפתח ומזרז את יציאת התינוק.

שירותים מקומיים
האינטרנט נראה כמו לוח המודעות או הספרייה של הכפר הגלובאלי אבל השימוש בו מתאים מאוד גם לקידום עסקים מקומיים וקטנים כמו ספר, שרות לפיתוח סרטי צילום, או בית קפה מקומי. עבור עסקים אלה הרשת תשמש בעיקר לשמירת קשר עם הלקוחות הקיימים ולעודד אותם להמליץ על העסק.

הנה דוגמא אפשרית: לאחר שהספר יסיים לספר אתכם הוא יבקש מכם את כתובת הדואר האלקטרוני שלכם וישלח לכם תזכורות לבוא להסתפר. הוא יכול גם לערוך מבצעים מהירים בזמן אמיתי. במקום לשבת ולחכות ללקוחות להציע למשל מבצעי הנחה לשעה הקרובה, מבצעים אלה יוכל לפרסם באמצעות דואר אלקטרוני ו SMS.
שירותים אן מוצרים יקרים במיוחד
דירה בקיסריה, יהלומים, מכונית פרארי או חבילת תכונה במיליון דולר. האם אפשר לסגור עסקה של עשרה מליון דולר באינטרנט? כנראה שלא. אבל בהחלט אפשר למצוא את השותף לעסקה באמצעות הרשת.

מקצועות חופשיים
קן אבוי גורו השיווק באינטרנט (ותשמעו עליו עוד הרבה באתר הזה) חושב שנותני שירותים ובעלי מקצועות חופשיים עדיין לא גילו את מכרה הזהב של השיווק ברשת. עורכי דין רואי חשבון יועצי מס מדריכי כושר כל אלה אם יפעלו נכון יוכלו להפיק הרבה באמצעות האינטרנט. סביר שהעסקה עצמה לא תתבצע דרך הרשת אך בדומה לעסקאות הגדולות הרשת בהחלט עשויה להיות מקדם עסקים משמעותי.

מה אתם אומרים על מתקין מזגנים בעל אתר אינטרנט ובו שלל טיפים לטיפול והפעלה נכונה של מזגנים. הערך העיקרי הוא שאם הייתם מרוצים מהשירות שלו, תעבירו לחבריכם את כתובת האתר שלו במקום את מספר הטלפון. כך הם יוכלו להתרשם מהידע שלו וממקצועיותו.

ככלל האינטרנט הוא כלי אידאלי להפגנת מומחיות.

שרות לקוחות
שרות הלקוחות הוא חלק חשוב במוצרים רבים ורשת האינטרנט מאפשרת "למכור" מוצר זה באופן מצוין. באמצעות הרשת אפשר למשל לתאר את הקלה ולהזמין טכנאי. במקרים רבים ייתכן שאפשר יהיה לזהות את התקלה ולהציע ללקוח לתקנה בעצמו ללא חוסר הנוחות של ההמתנה לטכנאי.

שטח פרסום
רק מתי מעט אתרים ופורטלים גדולים מתפרנסים היום מפרסום וגם הם אינם יכולים להתבסס עליו כעל מקור הכנסות בלעדי והם מנסים לפתח גם "שרותי ערך מוסף". הסכום שמדרבים עליו כיום הוא של כשלושה דולרים לאלף חשיפות של מודעה. כדי להשיג סכום של 1000$ לחודש על המודעה שתתפרסם באתרכם להיחשף כ 330,000 אלף פעם. קשה יהיה לאתר של עסק קטן להגיע לרמת חשיפה כזו.

ישנו עם זאת מודל פרסום שהולך וכובש לו מקום מרכזי ומתחיל לשנות את תמונת כשלון מודל הפרסום ברשת. מדובר בתכנית פרסום של גוגל ותכניות נוספות של חברות אחרות. התכנית הנקראת ADSENSE מאפשרת לבעלי אתרים להציב באתרם מודעות פרסום מסוג "שלם עבור קליק" שגוגל מכרה ולהתחלק עם חברת גוגל ברווחים.

אתרים בנושאים מאוד ממוקדים עשויים לקבל מחיר גבוהה יחסית עבור הפרסום אצלם בזכות הפניה היעילה לקהל מתעניין.

באופן גס אפשר לומר שסף הכניסה לפרסום באינרטנט הוא כ-500 מבקרים ביום.

מידע על מתעניינים
לעיתים בעלי עסקים אינם מעוניינים למכור באמצעות האתר אלא רק לאסוף מידע על מתעניינים כדי ליזום פניה אליהם. אתרים המיועדים למטרה זו נקראים lead generation sites

כל דבר
הוספתי את הקטגוריה הזו כדי שרוחם של אלה שהמוצר שלהם אינו נופל באף אחת מהקטגוריות הקודמות לא תיפול. תוך הסתכנות שאחשב לנודניק אומר שוב: אפשר למכור כל דבר באינטרנט.


עתה לאחר שאתם יודעים מה אפשר למכור באינטרנט אתם מוכנים לשלב העיקרי ללמוד איך מוכרים באינטרנט.