בניית אתרים

קידום אתרים לחנויות מקוונות

28/04/2009 00:00:00
הגדל טקסטיםהקטן טקסטים
הדפס מאמר

כולנו מכירים את החנויות המקוונות. מסחר אלקטרוני הפך להיות המסחר החם. כל חברה/גוף עסקי שמעוניין למקסם את המכירות שלו ? פונה לרשת המקוונת.
כשבעל עסק מתעניין בחנויות וירטואליות/חנויות מקוונות, הוא נחשף להיצע אדיר. יש היום תבניות מוכנות בעלות של כמה עשרות דולרים לחודש, כולל דומיין, עיצובים מרשימים ותוספות ייחודיות שמבדלות מערכת חנויות וירטואליות אחת מרעותה. צריל להזכיר שבאינטרנט כמו באינטרנט ? ורק באינטרנט ? כל מה שעולה כסף, ניתן גם להשיג חינם. אז עם קצת השקעה והבנה, תוכלו להניח ידכם על מערכות מוכנות חופשיות לכל דורש.
 
קידום אתרים
לפני כ 10 שנים, חנות מקוונת הייתה יתרון בולט. לפני כ 5 שנים, חנות מקוונת הפכה להכרח. כיום, חנות מקוונת יפה/נדרשת/מעוצבת/יעילה ככל שתהיה, תבלע במהירות בים החנויות ללא קידום. קידום אתרים הוא שם כללי למספר פעולות שנועדו להשיג יצוג הולם לאתר החנות במנועי החיפוש (גוגל, איך לא, בראשם כמובן). מנוע החיפוש הוא כיום כלי שיווק שעד זמן לא רב, מעטים היו העוסקים/מתעניינים/מבינים את עוצמתו. כאשר המידע באינטרנט מכפיל את עצמו כל זמן קצר, מנוע החיפוש עושה סדר ? כל מנוע (MSN, YAHOO, GOOGLE ועוד) והדרך שלו ? ומאפשר לגולש להגיע למוצר/שירות שהוא מחפש.
אחד מהמרכיבים החשובים בקידום אתרים הוא האופטימיזציה. אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO ? Search Engine Optimization) זה לגרום לאתר להיראות ולהיבנות בצורה שמנוע החיפוש מצפה/יודע/רוצה לקבל.
 
אז יש בעיה לקדם חנויות מקוונות מהסוג שקונים/שוכרים?
 כאשר אתם רוכשים זכויות שימוש בתבנית של חנות מקוונת ו/או שוכרים את השימוש באחת כזו, אתם בעצם חוסמים בפני עצמכם את האפשרות לגשת לקוד עצמו. הקוד הוא ההסבר לדפדפן, מה ואיך להציג. יש לא מעט מערכות שמאפשרות גישה יחסית עמוקה לפרמטרים שונים (כותרת עמודים שאוטומטית מתווספת כתגית Meta, מילות מפתח שנשתלות בדף ועוד) בחנות המקוונת, אבל תמיד יש מגבלה. המגבלה הזו עלולה להוות בעיה בנושא קידום האתר ושיווקו במנועי החיפוש.
 
אז מה עושים?
א. תמיד תזכרו שתהליך קידום אתרים מקצועי אינו מסתמך אך ורק על אופטימיזציה. נכון, ה'קריאות' של האתר חשובה מאד למנועי החיפוש (בעיקר גוגל). אבל בדרכים נוספות, אפשר לקדם אתרים ללא נגישות לקוד עצמו.
ב. אין לכם בעיית תקציב? פנו לחברת בניית אתרים ובקשו ממנה לבנות עבורכם חנות מקוונת. בטווח הארוך, זה משתלם לשורדים את השוק הקשה.
ג. כאשר אתם מבררים את פרטי החבילה המוצעת לכם, קחו בחשבון גם את נושא קידום האתר. בקשו מחברת החנויות הוירטואליות קישור למחלקת הקידום שלהם (רובן כבר היום מציעות שירות כזה בתוספת תשלום כמובן) ו/או פרטים על האפשרויות העומדות בפניכם בכרל הנוגע לקידום.
ד. מכיוון שהשוק מוצף, רוב השיווק מתבצע בשיטת פל"א ? פה לאוזן. בררו אצל מכרים/חנויות אחרות. שאלו אותו על נושא קידום האתר שלו ובאילו בעיות הוא נתקל או לא נתקל) בחנות אותה רכש/שכר.
 
אחרון לסיום
שיווק זה הכרחי וקידום הופך להיות הדרך היחידה לצוף מעל ים האתרים.
אבל לא פחות חשובה - המהות. נסו לבדל את עצמכם וחנותכם בדרכים נוספות . תחדשו, אל תחששו לעשות דברים שטרם נעשו, תדאגו שכל לקוח יהפוך ללקוח חוזר ואל תתנו לו להרגיש כמובן מאליו.
תעיזו ותובילו את החנות שלכם, תציגו תוכן מקורי או תוספת ללא תשלום שנותנת לגולש ערך מוסף.
האמון של הגולש בחנות ממנה הוא קונה, קריטי להמשך השיגשוג בתחום המסחר האלקטרוני ? אל תחרגו מכללי המוסר והיושר המקצועי, כשם שלא הייתם עושים זאת מול לקוח שהיה מגיע פנים אל פנים לחנותכם.

נכתב על ידי TheRaveN RaveN