בניית אתרים

תכנות - שם המשחק להובלת האתר להצלחות

28/04/2009 00:00:00
הגדל טקסטיםהקטן טקסטים
הדפס מאמר


הנחת הבסיס
החלק הארי בהקמת אתר אינטרנט הוא ללא ספק תכנות - מדויק, מוקפד, מעודכן, קצר וללא תוספות מיותרות. תכנות ממוקד יכול להוביל את אתר הבית שלך ליעדים אותם הצבת לעצמך ולא להפוך להיות לעוד אתר נוסף בתוך ים של WEB.

מציאות ודמיון בתכנות
כדי להגיע למצב של תכנות אופטימלי עלינו להבין כי הניסיון לעמוד בכל הפרמטרים הדרושים רצופה בהצעות, רעיונות ופיתויים מכל כיוון. כמו כן הדרך להגיע לאתר המבוקש מנקודה A לנקודה Z יכולה להיות זהה אם נשתמש בתכנות זה או אחר שאלת איכות ההגעה עומדת כאן על הפרק, איכות ההגעה לאתר שלך היא במילים אחרות הבדל ההגעה מאירופה לניו יורק בסירת מפרש או במטוס סילון חדיש ? התוצאה הסופית תהייה זהה אך איכות ההגעה שונה. ומכאן גם נגזרת שאלת הפופולריות של האתר שלך בכל מנוע. תכנות איכותי דורש דמיון, קריאייטיביות ויכולות פיתוח כאחד. כדי לחבר את המציאות והדמיון לכדי מקשה אחד זמינה, קלילה וברורה לכל משתמש על המתכנת ליצור רצף קודים קצרים ככל האפשר - וזו משימה לא פשוטה כלל וכלל.

שלושה מרכיבים מייצבים וליבה אחת
המרכיב המייצב הראשון הוא שפה ? בחירת שפת התכנות מהווה מרכיב קריטי ביצירת הפלטפורמה המתאימה ביותר לאופי האתר וייעודו : apache rss php xml dhtml asp.net mySQL ? שפות רבות, בחירה אחת.
המרכיב המייצב השני הוא התאמה - קרה לכם שנכנסתם לאתר והדפדפן שלכם לא זיהה את כל מרכיבי האתר ומיקומם ? ההתאמה לכל הברווסרים המובילים ? אופרה, מוזילה, והנצפה ביותר אקספלורר היא מהותית ומחייבת.
המרכיב המייצב השלישי הוא זמינות ודיוק ? בתכנות לבניית אתר יש אלפי על גבי אלפי מרכיבים קטנים וגדולים. אין כל אפשרות לטעות ולו בתג אחד, טעות אחת קטנה יכולה לפגום בזמינות האתר ומשם לירידה ביכולות התפעול שלו ? מכירתית או תדמיתית.
המרכיב הרביעי מחבר את כל המרכיבים המייצבים אליו והוא הליבה של המערכת - לוגיקה - עד כמה שזה נשמע פשוט כך זה נכון ומסובך כאחד. בניית אתר מנצח כמוהו כרעיון מנצח ? ככל שיהיה לוגי, פשוט והגיוני יותר כך יכולות ההגעה שלו ליעדים גבוהים יותר. אך כולנו יודעים שלהגיע לרעיון פשוט זה תמיד קל !

עד כאן 328 מילים על התפיסה הקונספטואלית בנושא תכנות.
כעת נגנו אתם בהרמוניה על כל המרכיבים : שפה - התאמה ? זמינות ודיוק - לוגיקה - כדי להפעיל באופן האופטימלי והמדויק ביותר את האתר שלכם.

אודות הכותב:
אורי רון יזם ומנכ"ל חברת © UR Creative בוגר החוג לתקשורת, ניהול ומדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן. קריין ועיתונאי ברשות השידור מזה 8 שנים, בעל 11 שנות ניסיון בענף הפרסום. שימש כמנהל תקציבים במשרדי פרסום, קופירייטר וכיום - יועץ אסטרטגי.

http://www.urcreative.com