בניית אתרים

CMS LOGIC - מפרט טכני

08/05/2011 00:00:00
הגדל טקסטיםהקטן טקסטים
הדפס מאמר


מדורי תוכן
מערכת המאפשרת לנהל את מדורי התוכן באורח עצמאי (מדור מאגד בתוכו מספר כתבות באותו הנושא).

תפריט עליון ותפריט תחתון
מערכת המאפשרת לנהל את הגדרות התפריט העליון והתחתון באורח עצמאי.

בתפריט העליון, לרוב יופיעו דפי תדמית של החברה, לדוגמא: פרופיל, שירותים וכדומה. בתפריט התחתון, לרוב יופיעו דפים כגון: הוסף למועדפים, צור קשר, עזרה וכדומה.

כתבות
מערכת המאפשרת לנהל באורח עצמאי את עמודי הכתבות הדינאמיים באתר. המערכת מאפשרת ניהול של מגוון רחב של שדות המשויכים לכל כתבה וכוללת פקדים המקנים יכולות עריכה מתקדמות כגון: הדגשה, קו תחתון, אפשרויות הוספה, הסרה ועדכון מידע בעמודים הדינאמיים, עדכון כותרות, ותתי כותרות ללא הגבלה.

כל כתבה תכלול את השדות הבאים: כותרת, משנה, כותב, תאריך הוספה, תאריך עדכון, תגיות, מספר צפיות, תמונה, האם הכתבה פעילה, האם הכתבה מקודמת, שם המשתמש של עורך הכתבה, קטגוריות אליהן הכתבה משויכת, גוף הכתבה ונתוני SEO (כותרת, תיאור, מילות מפתח וכתובת ה- URL).

עמודי תוכן
מערכת המאפשרת לערוך את תוכן עמודי האתר באורח עצמאי ובכך מאפשרת למנהל האתר שליטה בניהולו ובהעברת המסרים ללקוחותיו.

מנוע חיפוש תכנים
מנוע חיפוש המסייע באיתור מהיר של תוכן מבוקש. המנוע מבצע חיפוש לפי מילות מפתח הנמצאות בגוף המאמר או בשמו. לאחר הזנת מילות המפתח, תסרוק המערכת את בסיס הנתונים ותתאים את מילות המפתח לתוכן ותציג את תוצאות החיפוש הרלוונטיות. מנוע החיפוש עושה שימוש במנגנון מובנה בבסיס הנתונים בשם Full Text Search המאפשר חיפוש יעיל במיוחד.

שלח לחבר
דרך קלה ונוחה עבור מבקרי האתר לשלוח לחבריהם קישור לאתרך באמצעות הדוא"ל.

הוסף למועדפים
מאפשר לגולש להוסיף את האתר לרשימת האתרים המועדפים שלו.

טופס צור קשר
טופס אינטראקטיבי המאפשר לגולש, המעוניין ביצירת קשר, אפשרות להזין את פרטיו האישיים (שם, טלפון, דואר אלקטרוני וכו') ולציין את המידע בו הוא מעוניין בתיבת טקסט. בלחיצת כפתור ישוגר הטופס אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם ויאפשר תשובה לפונה. 

מערכת סקרים
תיבת סקרים המופיעה באתר. הגולש יכול להשתתף בסקר ולענות על אחת ממספר תשובות לשאלת הסקר. כמו כן יכול הצופה לצפות בסטטיסטיקה של תוצאות הסקר או סקרים קודמים.

ממשק הניהול מאפשר למנהל האתר להזין ולשנות שאלת סקר ותשובות אופציונאליות אחת לתקופה .
מספר התשובות לכל סקר אינו מוגבל.

ניהול מערכת התגובות (Talkback)
המערכת נותנת בידי מנהל האתר כלים לשליטה בתוכן התגובות של הגולשים לכתבות.
קיימת אפשרות שמנהל האתר יאשר את התגובות לפני עליתן לאתר.

גלריית תמונות
מערכת המאפשרת הצגת גלריית תמונות לפי קטגוריות ותת קטגוריות. בכל עמוד מוצגות  תמונות קטנות ותמונה אחת גדולה מעליהן, כאשר לחיצה על העכבר מחליפה את התמונה המוצגת במסגרת הגדולה. ניתן להציג את התמונות כמצגת המתחלפת באופן אוטומטי.

גלריית ווידאו
מודול זה יכלול עמוד הכולל תיאור קצר של סרטי ווידאו שונים. כל ווידאו יוצג בליווי שמו, תקציר ותמונה. בשלב זה יוכל הגולש לבחור לצפות בסרט הווידיאו  על ידי לחיצה על הקישור הנלווה אליו.

מנגנון הרשמת לקוחות
מערכת המאפשרת ללקוחות האתר למלא טופס הרשמה הכולל שדות שונים כגון: שם פרטי, שם משפחה, שם משתמש, סיסמא, כתובת, טלפון, דוא"ל וכו' ולרשום עצמם למאגר הלקוחות של האתר.

מנגנון הרשאות
מנגנון ההרשאות מאפשר למנהל האתר לקבוע תוכן מוגן שגישה אליו תתאפשר ללקוחות מורשים בלבד. הרשאות הגישה לתוכך תתאפשר במספר ברמת המדור או כתבה בודדת.

מנגנון הרשאות
מנגנון ההרשאות מאפשר למנהל האתר לקבוע תוכן מוגן שגישה אליו תתאפשר ללקוחות מורשים בלבד. הרשאות הגידה לתוכך תתאפשר במספר ברמת המדור או כתבה בודדת.

מילון מונחים
מילון המונחים הינו אינדקס המאפשר למנהל האתר להוסיף מונחים שונים, הסבר מילולי ותמונה. המערכת מבצעת סריקה על תוכן האתר ומאתרת בתוך במאמרים מילים המוזנות למילות המונחים ומסמנת אותן. במעבר עכבר מעל המילה, יפתח חלון צף ובו הסבר המילה ותמונה.

יומן אירועים
את המודול ניתן להציג במספר אופנים:
1. תצוגה חודשית מצומצמת בעמוד הבית – יומן האירועים יחולק ללשוניות, אחת עבור החודש ושתיים נוספות לחודשים העוקבים. כל לשונית לכלול את שמות האירועים הקרובים ואת תאריכי האירועים. לחיצה על אירוע תוביל את הגולש לעמוד האירוע, בו יוכל לקרוא מידע נוסף אודותיו ולוח זמנים מפורט יותר.
2. תצוגת תאריכון מלא – לחיצה על "אירועים נוספים" או על שם החודש בעמוד הבית תוביל את הגולש לתאריכון חודשי מלא, בו יוכל לראות את האירועים החלים מדי יום, כאשר כל סוג אירוע מופיע בצבע ייחודי. בנוסף, יוכל הגולש לעבור בין החודשים השונים. לחיצה על אירוע תוביל את הגולש לעמוד האירוע, בו יוכל לקרוא מידע נוסף אודותיו ולוח זמנים מפורט יותר.
3. עמוד עם רשימה רציפה של האירועים.

פורום
הפורום מארח את כל מבקרי האתר ומשמש להם במה לדעותיהם ותגובותיהם על האתר, מוצריו ושירותיו. ייחודו של הפורום בכך שהוא מאפשר התייחסות לתגובות המשתתפים האחרים ומספק לגולש אפשרות להיעזר או לעזור לגולשים אחרים בכל שאלה שתעלה. ממשק הפורום הינו ידידותי ומאפשר בלחיצת כפתור להוסיף את תגובתך. הפורום מגדיל את העניין ונפח התנועה בחנותך ובכך את חשיפתה.

RSS
RSS הוא אוסף תקני XML שמאפשר לאתר אינטרנט לספק תוכן מעודכן ללקוחות, ובפרט לאתרים אחרים, לשם הצגתו בהם. כל קובץ RSS הוא ערוץ תוכן שמורכב מפריטים הכוללים תקציר וקישור לתוכן המלא. הרעיון הוא לאפשר ללקוח לרכז ולשלוט בכמות גדולה של תכנים שמגיעים ממספר אתרים.

תיבת הצטרפות לניוזלטר
האתר יכלול תיבת הצטרפות לניוזלטר, בה גולש יוזמן להקליד את כתובת הדואר האלקטרוני שלו. בלחיצה ל כפתור "הצטרף" המערכת תצרף את כתובתו לרשימת הדיוור במערכת ה- V.I.Plus.

ענן תגיות
ענן התגיות הינו ריכוז של תגיות (Tag). תגית היא בעצם מילה או ביטוי המהווים מעין קוד או מילת מפתח המגדירה נושא או תחום התעניינות. כך יכול הגולש לגלות תכנים בנושא המבוקש בקלות רבה ולשתף אחרים בהקלדת תגית זהה.
ענן התגיות מתעדכן בהתאם למילות המפתח המוקלדות במנוע החיפוש ומציג את מילות המפתח הנפוצות ביותר ובכך מבטיח שהמילים המופיעות בו הינן המונחים העדכניים ומעניינים ביותר את הציבור הרחב. כמו כן, ככל שמילה נפוצה יוצר כך היא תוצג באותיות גדולות ומודגשות יותר.

מנגנון דירוג תכנים
מנגנון דירוג גולשים המאפשר לגולשים להביע דעתם על התכנים המוצרים באתר. כל כתבה ניתנת לדירוג בתווך מוגדר מראש (בין 1 ל- 5), כלל הדירוגים של הגולשים עבור אותה כתבה משוכללים והממוצע מוצג בעמוד הכתבה.