בניית אתרים

קידום אתרים - 10 טיפים

26/10/2009 00:00:00
הגדל טקסטיםהקטן טקסטים
הדפס מאמר

טעות  רווחת בציבור הינה האמונה כי מרגע שאתר אינטרנט מוזן למנועי החיפוש הוא צפוי לזרם גדול של מבקרים. חשוב להבין שקידום אתר עסקי בעולם הווירטואלי של האינטרנט אינו שונה באופן מהותי מקידום העסק בעולם האמיתי. הקמת האתר משולה לרישום תעודת התאגדות ברשם החברות ושכירות משרד. העובדה שיש לך עסק רשום ומשרד (יפה ככל שיהיה) אינה מבטיחה לך הצלחה, אלא הפעילות שתעשה לאחר הרישום: גיוס כוח אדם מקצועי, פיתוח מוצרים, שיווק ומכירות ועוד שלל פעילויות שימשכו למשך כל תקופת פעילות העסק ודורשות השקעה של זמן ו... כן, גם כסף.
באופן דומה, על מנת להבטיח הצלחת עסק  במרחב האינטרנט, אין די בכך שיהיה באוויר אלא דרוש לקדמו ככל עסק בעולם המסחר המסורתי.
קידום זה אינו שיפור מיקום האתר במנועי חיפוש בלבד, כגון גוגל, כפי שרבים מאוד סבורים, אלא מכלול שלם של פעולות שבהן ראוי, רצוי  ואף חובה לנקוט.
 
במאמר זה ריכזתי עשר מהאפשרויות העומדות בפנינו, בבואנו לקדם את אתר האינטרנט שלנו. האפשרויות מתומצתות. כל נושא הינו עולם תוכן בפני עצמו. ובהמשך אפרסם מאמרים מורחבים על כל אחד ואחד מהנושאים.
 
1. התוכן הוא המלך
השקעה בתוכן רלוונטי ומעניין,  בתחום העיסוק של האתר הוא גורם חשוב להצלחתו. חשוב להקפיד על כתיבה שיווקית ומעניינת. מומלץ לקבוע יעד שבועי או חודשי בנושא עדכון והפקת התוכן. יש להתאים את התוכן ולספק, ככל שניתן, את סקרנותם של גולשים המעוניינים בו.
ההנחה היא, כמובן, שהמתעניינים הינם גם צרכנים פוטנציאליים של המוצרים, אותם מציע האתר.
לדוגמה: אם ברצוננו לקדם אתר המוכר מוצרי ספורט, מומלץ לקבוע יעד של כתיבת מאמר שבועי אחד לפחות, בנושא הקשור במוצרים, לדוגמא - השוואה בין מוצרים או כתבות על אירועים הקשורים לעולם הספורט, בין אם אקטואליים וחדשותיים ובין אם היסטוריים ומרתקים.
 
2. פרסום PPC
PPC הינו קיצור של Pay Per Click – תשלום לפי 'הקלקות'. בטכניקה זו הנך מפרסם מודעה אודות מוצריך ושירותיך במנועי חיפוש דוגמת 'גוגול' או 'יאהו'. התשלום עבור פרסום זה נקבע על בסיס כמות הגולשים ש'הקליקו' על מודעתך ופתחו אותה לעיונם. שיטת זו לתמחור הפרסום דומה לשיטה בה גוגל מתמחר את המודעות הממומנות שלו. אופן תשלום זה הינו, לכאורה, אידיאלי, בהיותו משולם רק כשלקוח פוטנציאלי נחשף בפועל לתוכן המודעה. אך יש להבין ולנתח את התוצאות ולכוונן את הפרסום בהתאם, במציאה והתאמת המילים הנכונות ובנית המודעה, על מנת להשיג את התוצאה המרבית.
 
3. פרסום מסורתי
יתכן ותופתעו לקרוא סעיף כזה במאמר שנכתב על ידי איש אינטרנט, אבל הפרסום המסורתי עודנו עובד ולעיתים קרובות היטב. כך או אחרת, הוא מומלץ כנדבך נוסף התומך בפעילות האינטרנט שלנו בצורה טובה ויעילה. שיטות הפרסום המסורתיות עשויות לכלול כל אמצעי מוכר, החל מעיצוב עלון תדמית ועד פרסום בטלוויזיה או ברדיו.
 
4. דיוור באמצעות עלון חדשות (ניוזלטר)
דיוור ישיר על ידי ספק מוצרים או שירותים לכתובות הדואר של לקוחותיו הוא אמצעי זול ויעיל.
התכנים עשויים להיות מכל סוג ומין, ובלבד שישמרו על עניין ללקוח ועל מכובדות.  קשר מתמיד ואישי עם הלקוח מגדיל את רמת האמון של הלקוח בספק ואת נאמנותו העסקית. נאמנות זו מתורגמת הן לרכישות חוזרות והן להמלצת הלקוח על הספק בפני חבריו, מכריו ולקוחותיו.
 
5. קידום האתר (SEO)
הלהיט החם בעולם המסחרי של אתרי האינטרנט הינו 'קידום אתרים' -  SEO (Search Engine Optimization). זו התורה המאפשרת לנו לקדם ולשפר מיקומו של אתר בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש המובילים ובראשם Google. למיקום אתר במנוע החיפוש משמעות כלכלית אדירה, שכן ציבור הולך וגדל של צרכנים מוצא את מבוקשו באמצעות חיפוש ממוקד במנועי חיפוש.
לפיכך, האתרים המופיעים ראשונים לעיני המחפש הם אלו שבדרך כלל גם יפנה אליהם.
 
6. בניית תוכניות שותפים
"לא טוב היות האדם לבדו". מומלץ למצוא  שותפים בתחומים מקבילים,  העשויים לסייע לקידום עסקך על ידי הפניית לקוחות, או אפילו מכירה של מוצריך ישירות דרכם. כמובן שיש לבנות תוכנית ראויה על מנת לתמרץ ולתגמל שותפים אלו ולעודדם  לשיתוף פעולה. חשוב לא פחות מכך, לספק להם ולמומלצים על ידיהם מוצרים מעולים ושירות ברמה גבוהה.
                                                                  
7. הפץ את הידע (שיתוף והפצת תוכן)
כמומחה בתחום עיסוקך וודאי הנך אוצר מידע רב שיעניין לקוחות פוטנציאלים המעוניינים במוצרים או השירותים, אותם הנך מציע. הפץ תוכן זה בכל מדיום שתמצא, אם באמצעות פרסום מאמרים באתרים מקצועיים בתחום, רשתות חברתיות או אתרים, המרכזים מאמרים לשימושם של אחרים.
 
8. הצטרף לרשתות חברתיות
כל ישראל חברים. (וכך גם שאר העולם...). הצטרף לתנועת ההמונים הזו והכנס לרשתות החברתיות, בין אם הינן בעלות אופי חברי אישי, כדוגמת Facebook  או ברשתות בעלות אופי עסקי כדוגמת LinkedIn. ברשתות אלו תוכל להפיץ את המידע, למצוא שותפים לדרך ולקוחות חדשים.
 
9. יחסי ציבור
טפח לעצמך על האגו וספר לעולם מה אתה עושה... וטוב מכך, תן למישהו אחר לספר שבחיך  במקומך, כנאמר: 'יהללך זר ולא פיך'. פרסום מאמר באתר חדשותי על מוצר חדש שפיתחת, פעילויות אותן הנך מקיים או עסקה חדשה שחתמת, מעלה את ערך חברתך בעיני הקוראים.
 
10. השתמש בכלים לניתוח הביצועים
כתבנו, ערכנו, פרסמנו, קידמנו ויחצנו... מה עכשיו? ניתוח הנתונים הוא פעולה חיונית על מנת להישאר עם אצבע על הדופק ולהבין איזו מבין הפעילויות, אתן אנו מבצעים, מספקת את מירב התוצאות.
 כך נוכל לחזור על הצלחות מחד ולהפסיק פעילויות שאינן מספקות את התוצאות מאידך. קיים מגוון רחב של כלים שיספקו לך נתונים שונים אודות התנועה באתרך: כמות מבקרים, מקורות הפניית המבקרים, כמות דפים נצפים, מספר לידים שהאתר הניב ועוד הרבה נתונים חשובים.