בניית אתרים

פתרון חדשני ויצירתי למערך השרתים של מגזין אוטו

17/05/2010 00:00:00
הגדל טקסטיםהקטן טקסטים
הדפס מאמר
אתר הבית של מגזין "אוטו" הוא אתר מורכב הכולל תוכן רב ואלמנטים טקסטואליים, גרפיים וטכנולוגיים רבים ומתוחכמים משולבים בו. האתר נהנה מתנועת גולשים רבה המעמיסה גם היא על שרתי האתר.

עד לאחרונה, פעל אתר מגזין "אוטו" על גבי שני שרתים שונים - האחד לאתר והשני לבסיס הנתונים, אך העומס הרב במידע ובתנועת גולשים יצר מצב בו שרת האתר עמד בקושי רב בעומסים. כתוצאה מכך הואטו ביצועי האתר.
צוותי הסיסטם והתוכנה של ATP-LOGIC נדרשו לעניין ומצאו שהפתרון הסטנדרטי - הוספת מערך שרתים עם נתב עומסים (Load Balancer) - כרוך בהשקעת משאבים רבים בציוד תקשורת נוסף ובעלויות התקנה ואחזקה גבוהות, מה גם שהמענה הניתן מפתרון זה מחייב הגדלה נוספת של המערכת בתוך פרק זמן קצר.




(תרשים: פתרון סטנדרטי של הוספת שרתים ונתב עומסים. העומס על בסיס)

לבסוף, הגה צוות ATP-LOGIC פתרון יצירתי ולא סטנדרטי לבעיה באמצעות Reverse proxy.  שרת פרוקסי הוא תחנת ממסר מתווכת, המעבירה מידע בלבד. Reverse proxy עובד באמצעות העתקת תמונה סטטית של האתר משרת הקוד, אחת לפרק זמן קבוע (15 דקות) ושמירת התמונה בזיכרון. כך, המידע הטקסטואלי והגרפי זמין לגולשים בעמודי האתר, מבלי להעמיס על בסיס הנתונים של האתר.




(תרשים: פתרון ATP-LOGIC – שרת פרוקסי שאינו מעמיס על שרת הקוד ובסיס הנתונים ומעתיק את תמונת האתר).

פתרון זה טומן בחובו יתרונות רבים:
• חסכון משמעותי בהשקעה בחומרה חדשה: הפתרון של שרת פרוקסי מאפשר להחזיק עד פי 5 עומס תנועה בהשוואה לשרת רגיל.
• חסכון משמעותי בעלויות התקנה ואחזקה, כפועל יוצא מצמצום השקעה בחומרה.
• שיפור ניכר בביצועים: היתרון המרכזי של שרת הפרוקסי.
זמן הטעינה של עמוד הבית ירד מ-20 שניות לפחות מ- 4 שניות, ישנה ירידה משמעויות בעומס על השרת, שמאפשרת להעמיס עליו תנועה רבה יותר (עד פי 10 מהתנועה הנוכחית).
• שיפור יציבות האתר: שרת הפרוקסי מאפשר "לקנות זמן" בשעת תקלה, היות והוא יכול לעבוד ללא בסיס הנתונים וללא שרת האתר, למשך פרק זמן לא מבוטל (עד 30 דקות) – מה שמאפשר לפתור את התקלות מבלי שהאתר ייפול ומבלי שהגולשים יחושו בתקלה.
זהו פתרון מושלם לחברות המחזיקות אתרים עמוסים במידע ובתנועת גולשים: חכם יותר, זול ויעיל יותר ומאפשר תחזוקה קלה יותר.