בניית אתרים

פרוייקט החודש: Home360.co.il

13/04/2011 00:00:00
הגדל טקסטיםהקטן טקסטים
הדפס מאמר

רוצים לבנות מלונה לכלב? מעדיפים להתקין את הפרקט בעצמכם? אינסטלטורים חובבים? אתר HOME360 הוא חנות מקוונת מקיפה לצרכי "עשה זאת בעצמך" בבית. זהו סיפור בנייתו (מחדש) של אתר למסחר אלקטרוני ייעודי, וסיפור הצלחה.

דבקים – כך התאחדנו: Home360 הוא תוצר של שיתוף פעולה בין חנות גדולה ובלתי וירטואלית בעליל השוכנת ביישוב קדימה לבין אתר תוכן אשר מספק הדרכות (בכתב, בצילום ובוידאו) www.homeaid.co.il, שניהם בתחום "עשה זאת בעצמך" לבית.
שותפות זו אפשרה ליצור אתר אשר נותן מענה כולל ומקיף (360 מעלות...) לכל צרכי הבית; לא מדובר רק בחנות וירטואלית ענקית (כ-3000 מוצרים בקטלוג) אלא גם במלאי, אחסון וזמינות של חנות ממשית, ומגוון תכנים מקצועיים רלוונטים – מאמרים, טיפים, הדרכות ופורום.

בניה בחומרים מתקדמים – כך שדרגנו אתר קיים: למעשה החנות בקדימה לוותה באתר מסחר אלקטרוני מזה כשלוש שנים (www.idiy.co.il). מספר שי גינזבורג, בעלים, על המהלך ליצירת האתר החדש: "ישבנו עם אנשי ATP-LOGIC   ועשינו אפיון שהתמקד בעיקר באיתור חסמי הקניה: כמה גולשים אנו מאבדים בדרך בתהליך הקניה, ומדוע. האתר הקודם עבד על מערכת שהיא מוצר מדף של אחת החברות הפופולריות למסחר אלקטרוני, אבל הגענו למסקנה שלא יתכן שכל אתרי המסחר האלקטרוני יהיו דומים, שזורקים פנימה מוצרים, בין אם הם המוצרים שלנו או מוצרי טיפוח". לדברי גינזבורג, נראה שהמשימה הצליחה: "בחודשים הספורים שהאתר החדש באוויר, מאז חודש אוקטובר, הכפלנו את מספר ההמרות (מספר קונים מתוך מספר גולשים) פי שניים וחצי לעומת האתר הקודם". אפקט כלכלי נוסף מושג דווקא בצד השני של העסק: "ממשק הניהול הנוח מעלה את הפרודקטיביות והיעילות של העובדים שמנהלים את האתר", מציין גינזבורג. "מדובר בשיפור של 35% לפחות".

פנסים ואביזרי תאורה – עוזרים לך לחפש: על מנת לייעל ולקצר את משך החיפוש, האתר מציע פרישה רחבה של קטגוריות, ובנוסף – פרישה נוספת של קטגוריות פופולריות. לכל קטגוריה ותת קטגוריה מגוון של מאפיינים, ואפשרות לסנן ולהצליב בין המאפיינים על מנת למצוא את המוצר המבוקש. המיון בתוך הקטגוריות יכול להיעשות על פי פופולריות (מספר הפעמים שהפריט נבדק על ידי גולשים), לפי מחיר – מהגבוה לנמוך או מהנמוך לגבוה, או ספציפית, לפי שם.

גם מנגנוני החיפוש באתר הם מהמתקדמים בתחום. הצבת מילה במנוע החיפוש באתר מעלה בראש ובראשונה התאמות מלאות למילה המבוקשת. באמצעות מנגנון לוגי יעיל, מריץ מנוע החיפושנ מספר שאילתות במקביל אודות החיפוש, ומתעדף את התשובות לפי סדר חשיבות. כך, חיפוש אחר "וסט", שהיה מעלה באתר אחר שלל קומקומי נירוסטה, יעלה ב-HOME 360, בתוך שניות בודדות, שלוש תוצאות בלבד, שתי הראשונות הן וסט זוהר.

צבעים ודקורציה – עיצוב האתר: בעיצובו של האתר החדש הושם דגש על סדר, נקיון ואמינות. בדף הבית מתנוססים לוגואים המציינים את אמינות המוצרים והשירות, והתחייבות להחזר כספי, המשרתת אף היא את בטחונו של הלקוח באתר. גם הצבת מבחר כרטיסי אשראי מוכרים ולוגו PayPal בתחתית דף הבית, מקנים תחושת רצינות ויציבות.

חשבון בבקשה: מנגנון ההזמנות והסליקה באתר מתקדם במיוחד: לכל לקוח יש חשבון אישי המאפשר לראות את מצב ההזמנה הנוכחי, הסטוריית הזמנות קודמות ועוד. גם משך הזמן שלוקח לגולש להגיע לפעולה המיוחלת – השלמת הקניה – קוצר באופן משמעותי. "בתהליך האפיון והבניה של האתר החדש צמצמנו את מספר המסכים שהלקוח צריך לעבור בין בחירת המוצר לסיום ההזמנה, מאחר שגילינו שזהו אחד החסמים המרכזיים. פתרנו חסמי קניה נוספים באמצעות האפשרות להתממשק עם מערכות אחרות כמו Pay Pal".