בניית אתרים

קידום אתרים אורגני מול קידום אתרים ממומן

29/03/2012 00:00:00
הגדל טקסטיםהקטן טקסטים
הדפס מאמר
קידום אתרים באינטרנט ובעיקר בגוגל מהווה כיום תחום התמקצעות ההולך ומתפתח. בעלי אתרים הבינו כי ללא קידום האתר שלהם אין הם זוכים לחשיפה ולמעשה יעמוד האתר שומם ללא כניסת גולשים וזאת לאחר ההשקעה הגדולה בעיצוב האתר ותכניו. חשוב לבצע קידום אתרים באינטרנט על ידי חברות מקצועיות אך יש להבין כי הקידום אינו זול אך הוא לרוב משתלם וכדאי כלכלית לאורך זמן. פעולות קידום האתר מתבצעות בשתי דרכים עיקריות: קידום אורגני וקידום ממומן. קידום אורגני יביא לחשיפה גדולה ולמשיכה של כמות גולשים גדולה אך מדובר באופציה יקרה הלוקחת זמן רב, לעתים חצי שנה ויותר בעוד קידום אתרים ממומן מביא לתוצאות מהירות תוך פרק זמן קצר.
למי משלמים
קידום אתרים אורגני מביא את האתר לדירוג גבוה ברשימת התוצאות במנוע החיפוש ובכך גולשים רבים יגיעו לאתר לאחר שחיפשו ערך מסוים לדוגמה אומגה 3. קידום ממומן יופיע בצד השמאלי (או הימני בהתאם לשפת המשתמש) של תוצאות החיפוש ובו יש לשלם לגוגל עבור כל הקלקה המתבצעת דרך הקישור. לרוב משתמשים בקידום ממומן על מנת לבצע פעולת שיווק קצרה כמו לחשיפת אתר חדש באינטרנט או קידום להשקת מוצר חדש ובעל העסק מגדיר מראש מהו תקציב הפרסום. בקידום אורגני משלמים לחברת קידום אתרים באינטרנט ולא לגוגל.
עלות מול תועלת
לפני שמתחילים בקידום אתר אורגני יש לבצע שינוי קוד של האתר ולערוך בו מקצה שיפורים רב. מדובר לרוב בהוצאה גדולה שלא בהכרח מתאימה לכל עסק. בעל העסק חייב לערוך שיקולי עלות מול תועלת ובהתאם לתקציב, אופי החברה ומוצריה ופרמטרים נוספים לבחור בסוג הקידום ההולם את האתר ומוצרי החברה. בקידום אתרים ממומן ניתן להגדיר תקציב ולשלם רק עבור כניסות המתרחשות לאתר ובכל עת להפסיק את פעולות הקידום או לחדש אותן לאחר מקצה שיפורים.
יעילות
קידום אתרים ממומן מביא לחשיפה מהירה וטוב לקמפיינים שיווקיים או פרסומיים בהם מעוניינים לחשוף את האתר לציבור גולשים רחב אך לרוב אין זו הדרך היעילה ביותר בהשוואה לקידום אורגני. גולשים תמיד יעדיפו להיכנס לאתרים המופיעים ברשימת התוצאות.  
באמצעות מערכת הניהול יכול בעל האתר לשלוט בהעלאת תכנים, תמונות ואף שינוי עיצוב או דפים שלמים באתר שלו ללא צורך בחברת בניית אתרים. אתר תדמית הנבנה בקוד HTML יחייב את בעל האתר לשכור שירותי חברת בניית אתרים לכל שינוי אותו הוא מעוניין לבצע באתר שלו מה שיגרום להוצאות נוספות ובסופו של דבר להוצאות רבות יותר מאשר אם היה בונה מהתחלה אתר אינרטנט הכולל מערכת ניהול תוכן.
הקשר לקידום אתרים
שליטה בתכני האתר והעלאת תכנים חדשים ומקוריים מביאים לקידום האתר על יד העכביש של גוגל. גוגל אוהב תכנים חדשים ומקוריים וסורק את האתרים מידי יום לשינויים הנערכים באתרים ולפי ממצאיו מעניק להם נקודות זכות ומכאן לקידום האתר בתוצאות מנוע החיפוש. ככל שהאתר דינמי, מושך גולשים השוהים בו ומפרסם מאמרים או תכנים איכותיים ומקוריים כך זוכה האתר לנקודות זכות ולקידום. מערכת ניהול תוכן הבנויה היטב מאפשרת לבעל האתר או לאיש קידום האתרים המועסק על ידי החברה לנהל בקלות את התוכן, להוסיף, לשנות ולפרסם מאמרים חדשים ובכך לתרום לקידום האתר.
שינוי תגיות
באמצעות מערכת ניהול תוכן ניתן לשלוט על תגיות המטה של האתר. תגיות אלה חשובות בעת קידום אתרים מכיוון שהן משמשות כמילות מפתח בעל חיפוש במנוע חיפוש. הוספה או גריעת תגיות באמצעות מערכת ניהול האתר תתרום לקידום האתר בתוצאות מנועי החיפוש.
הוספת קישורים
כלי חשוב בקידום אתרים הוא נושא החלפת והוספת קישורים. העכביש של גוגל אוהב אתרים להם קישור לאתרים הנחשבים יוקרתיים. כך יכול אתר חדש לקבל נקודות זכות ולקבל קידום אורגני בתוצאות החיפוש. מערכת ניהול אתר המאפשרת הוספת קישורים תורמת לקידום האתר.
אסיפת מידע
מערכת ניהול תוכן המכילה בתוכה תוכנות סטטיסטיות תשמש את מקדם האתרים לאיסוף מידע ממנו יוכל להסיק אילו פעולות לבצע דרך מערכת ניהול התוכן על מנת לקדם את האתר בתוצאות מנועי החיפוש.