בניית אתרים

חמש סיבות רעות לשימוש ב-Magento

15/04/2012 00:00:00
הגדל טקסטיםהקטן טקסטים
הדפס מאמר
אם הקדשתם ולו תשומת לב מינימלית לכל המתרחש בעולם המסחר המקוון בתקופה האחרונה, ודאי שמעתם על Magento. קל מאוד למצוא את המקורות המתאימים ברחבי הרשת המסבירים בפירוט רב מדוע חברת Varien הינה מעין משיח מטאפורי ועל אותו המשקל, Magento הינה ביאת המשיח, ומסיבה זו עליכם להתחיל להשתמש בה מוקדם ככל האפשר.
 
איני בא לומר ש-Magento היא תוכנה גרועה. ישנן הרבה סיבות טובות להשתמש ב-Magento: זוהי מערכת אמינה, המגובה על ידי קהילה פעילה ונמצאת בשימושם של אנשים רבים. אולם באותה המידה יש גם סיבות רעות להשתמש במערכת, ואם אינכם מכירים מספיק את התחום ואת הציפיות סביר להניח שתנחלו אכזבה:
 
1. Magento ניתנת לעריכה מלאה על ידי הדיוטות

מערכת Magento הינה ניתנת לעריכה כמו כל פתרון אחר המושתת על קוד-פתוח: אתם יכולים פשוט לשנות את הקוד ובכך להעלים או לפתור כל בעיה שיש לכם. כלומר, אם אתם יודעים לכתוב קוד. כן, זה נכון שיש כמות לא מבוטלת של דברים שאתם יכולים לעשות ולהשיג אפילו מבלי לעזוב את סביבת העבודה של Magento (למרות שלעיתים הדבר ידרוש מחיר כבד, כמו לימוד HTML ו- XML), אולם אלא אם אתם לומדים כיצד לכתוב קוד או מוציאים כסף על הקידוד הזה, אתם תמצאו עצמכם בקלות ובמהירות נתקלים בתקרת זכוכית. אל תבחרו ב-Magento רק בגלל שאתם חושבים שתוכלו לעשות איתו כל העולה על דעתכם.
הדרך הטובה ביותר להשתמש ב-Magento גם היום הינה עדיין לשלם למישהו אשר יתאים את המערכת עבורכם וכן להקפיד שייצמד לפונקציונאליות הבסיסית של המערכת.

2. Magento הינה חבילה מסחרית מושלמת

מערכת Magento הינה לא יותר מאשר תוכנה. משמעות הדבר היא שמרגע שתוכנה זו הותקנה, אתם תצטרכו להשלים את משימת השיווק בכוחות עצמכם, משימה לא פשוטה – במיוחד אם אינכם מורגלים בשווק באינטרנט ואין לכם אתר קיים המסוגל לעמוד בעומסי תנועה כבדים עליו תוכלו להסתמך לשם כך. יהיה עליכם להשתמש בשרת מארח לאתר האינטרנט שלכם (ולהקפיד לגבות אותו לעתים תכופות). כמו כן, יפלו על כתפיכם משימות מנהלתיות אחרות כמו לדוגמה עמידה ותקנות חברות האשראי בנושא בסליקה וכו'.
אם אינכם רוצים לעשות את הדברים הנ"ל, אתם יכולים לבדוק את אפשרויות המכירה דרך ספקים המציעים זירות מסחר כדוגמת ebay או אמזון במקום.

3. Magento נמצאת בשימוש על ידי גופים גדולים

התאגידים הגדולים לא הפכו לגדולים ומצליחים משום שהם משתמשים ב-Magento; הם מצליחים משום שהם יכולים להוציא כסף ולהעסיק אנשים כישרוניים אשר ינצלו את מלוא הפוטנציאל של פלטפורמת המסחר שלהם. עבודה רבה כרוכה ביצירת אתר מצליח למסחר באינטרנט, אז כדאי מאוד שתוודאו שאתם יכולים לנקוט בכל הצעדים שיידרשו על מנת ליצור את האתר המצליח שלכם בכלי בו בחרתם.
יתרה מזאת, כמעט כל כלי אשר נמצא בשימוש של תאגיד גדול כזה או אחר כולל פתרונות נוספים שפותחו על ידי התאגיד עצמו, דוגמת Obidos של Amazon. הטענה שמערכת או כלי מסוים נמצאים בשימושו של תאגיד גדול משמעותה שהכלי הינו שימושי-משהו ותו לא, ואין זה אומר שהוא הכלי הטוב ביותר בנמצא.

4. Magento הינה מערכת חינמית

נו, באמת! Magento היא אומנם זולה, אך בהחלט אינה ניתנת בחינם. אפילו אם נצא מנקודת הנחה שיש לכם את הכישורים הדרושים על מנת להעמיד ולהתאים את מערכת Magento בהתאם לצורכיכם בכוחות עצמכם, הפעולה הזו עדיין דורשת מכם זמן. בנוסף, אתם צריכים שרת מארח, רישום חשבונות, פתרון סליקה, לוגיסטיקה, משלוח ועוד. זאת ועוד – מכירת דברים באופן מקוון כוללת בחובה יותר עבודה מאשר פשוט קישור מוצרים בעזרת אתר אינטרנט והמתנה לכך שהלקוחות פשוט יבואו! הקמת פעילות מסחר אינטרנט הינה השקעה, ואין זה משנה כיצד תבחרו להסתכל על זה.
לחילופין, כפי שnמישהו ניסח זאת באופן מעורר השראה למדיי:
קוד פתוח הוא חינם כפי שאימוץ כלבלב הוא חינם. אינכם צריכים לכתוב המחאה לפקודת מישהו על מנת להשיג אותו, אולם אתם צריכים לתמוך בו לאורך כל חייו. הזמן של העובדים שלכם אינו ניתן בחינם; העבודה בניסיון לאתר ולתקן באגים אינה ניתנת בחינם; העובדה שאין לכם דבר מלבד רשת האינטרנט להסתמך עליה בעת הצורך בתמיכה טכנית גם היא אינה חפה מעלויות.

5. Magento הינה מוצר שלם העומד בזכות עצמו

זה נשמע כמו רעיון טוב, מבחינה תיאורטית: פתרון עצמאי לחלוטין הזמין ונוח לשימוש בידי כל אחד ושמטפל בהכל מהכל – ברכישה, באיחסון, בשיווק, בפרסום, במכירה, בהפקת החשבוניות, במשלוח... לפחות עד שאתם צריכים לגרום לו לתקשר עם תוכנה אחרת. אם אינכם ברי מזל דייכם להשתמש בתוכנה בעלת שם-דבר כלשהו אשר יש לה מחברי Magento זמינים מראש, היישום המטפל במלאי שלכם, בספרי החשבונות שלכם או באתר האינטרנט שלכם לא יוכל להתחבר לאתר המסחר האינטרנטי שלכם.
מסיבה זו, יהיה עליכם לשלם לכתיבת מחברים מתאימים או להעתיק את כל הנתונים ידנית בכל פעם.
 
האם בחרתם להשתמש ב-Magento מסיבה גרועה כלשהי? האם ויתרתם פעם על השימוש ב-Magento מסיבה רעה כלשהי, רק כדי לגלות בהמשך שאם הייתם עוברים את המשוכה הזו זה היה משתלם לכם? בבקשה ספרו לנו על זה בתגובותיכם!
 
תגובות נבחרות:
 
       
ProContractors
זה אחד המאמרים הטובים ביותר שראיתי לאחרונה בכל מה שנוגע לעסקי מסחר אינטרנט. בכל מקרה, הוא עוזר בכל מה שנוגע להיבט השימוש ב-Magento בתחום זה
 
 

SEO Training

עבודה מצויינת.
 
 
 
Jeff
אני מתכנת במקצועי והחברה שלי שוקלת עכשיו להתחיל לעבוד עם Magento. אני חייב לומר שאני חושב שאחרי שהם יעברו למערכת הזו הם לא ייזדקקו לי יותר לצורכי התיכנות שלהם. האם החששות שלי מגוחכים, או ממשיים? אני מתכוון, כמו שזה נראה כרגע נראה ש-Magento תעשה הכל. האם קו המחשבה שלי נכון?
 
 
SinOB
ג'ף – ממש לא! המצב הממשי הוא בדיוק ההיפך ממה שאתה חושב. משפט המפתח של Magento = "הופכים את המורכב לפשוט ואת הפשוט לכמעט בלתי אפשרי". המאמר הזה היה מצוין. הלוואי שכל הלקוחות בעלי העסקים הקטנים שלי היו קוראים אותו (ולומדים ממנו בהתאם).
 
 

Bobs
מעדותו של שחקן חדש במגרש:
אני שילמתי לחברה אשר תיבנה לי חנות אינטרנט מודרנית עם כל החידושים העדכניים ביותר. הם הציעו לי להשתמש ב-miya או ב-magento. הלכתי עם magento, בגלל שהיא מבוססת על קוד פתוח, בגלל הגרפיקה הנחמדה באתר שלהם ובגלל רשימת התכונות המרשימה. עכשיו, עברו כבר 14 חודשים והמערכת התגבשה למערכת עובדת, אולם בחודשים הראשונים כל ניסיון לתקן אפילו את הדברים הפשוטים ביותר התברר כגיהינום עלי אדמות. זו הייתה אחת מההחלטות העסקיות הגרועות ביותר שנעשו מזה 25 שנים (בשל מספר סיבות, שסובבות בעיקר את אופן היישום ולא ממש בגלל שבחרתי ב-magento), אבל תפלצת ה-magento אינה דבר שקל להשתלט עליו.

ה-Magento הינה במערכת מורכבת, מופשטת ועוצמתית שיש לה באגים חמורים ורבים הצפים ועולים ובולמים אתכם באמצע התנופה שלכם וימשיכו לעשות זאת עד שלא תמצאו איזה דוקטור ב- PHP מיומן מאוד שיתקן לכם את הבעיות.התמיכה המקוונת היא ארעית, הקהילה מצוינת אבל יש מעט מדי אשפים אמיתיים הזמינים להעניק לכם תשומת לב אישית אשר לעיתים הינה כה נדרשת (לא שאני מתלונן, אני עדיין נפעם וחב חוב עצום למומחים המצוינים הרבים שמשקיעים מזמנם על מנת להעלות תדריכים מקוונים); הבעיה היא פשוט שישנם כל כך הרבה באגים פוטנציאלים שאף אחד לא כתב עליהם או פתר אותם.

במבט לאחור, אני חושב שהתובנה הגדולה ביותר שקיבלתי הייתה שיזמה מקצועית ברשת הינה זן מוזר בפני עצמו, ואם אין לכם לפחות 50,000 דולר להוציא עליו, ואם לא תשתמשו ב-50,000 דולר האלה בזהירות ובקפידה (וזה לא כולל בתוכו את התכנון ואת זמן יצירת התכנים שתידרשו להשקיע), הרי שבסופו של דבר אתם רק תפזרו לרוח הרבה זמן והרבה כסף ולא תפיקו דבר בתמורה. אני הוצאתי רק 20,000 דולר בין החברה המקורית וקבלני-המשנה (שזה כנראה ההיבט הגרוע ביותר של ההשקעה, העובדה שכותבי קוד טובים הינם עסוקים ואינם מתעניינים בבעיות קטנות ואלה שאתה כן תופס בלוחות הדרושים של הפרילנסרים הם 100% רמאים חסרי מוסר, לפחות מניסיוני האישי. הם אנונימיים ונמצאים במרחק חצי עולם ממך, ואתה בהחלט הולך לאכול אותה, לא משנה כמה תנסה להימנע מזה – בדיוק בגלל שהם רמאים וחסרי מוסר. (וכן, הייתי שמח להשאיר כאן רשימה של שמות, אבל אתם יודעים בדיוק מי אתם :)

ועם כל זאת, הצלחתי לרכוש כמות מכובדת של מיומנויות שערכן לא יסולא בפז בשל בעיה זו. למדתי אפילו יותר כיצד לנהל את המערכת "במעקפים" וכעת אני יודע הרבה יותר איך כן צריך לעשות את הדברים. אני מגדיר את זה בתור ניצחון שלי על הרשת!
ולכן, אם אתם מחפשים לכם בית ספר טוב עם הלכות נוקשות, אני בהחלט ממליץ לכם להשתמש ב- Magento
 
 
A Tucson Web Developer
ג'ף, אני מתכנת ואני יכול לומר לך מניסיוני ש-Magento יוצרת כמויות אדירות של הזדמנויות ועבודה נוספות. השדרוגים לרוב אינם מתרחשים באופן חלק וללא תקלות, וקש מאוד לכתוב מודולים אישיים, או אפילו רק לשמר את היתרי הספרייה המתאימים ב-Magento. למעשה, Magento רק פותחת עולם חדש של שגשוג בפני הארגון שלי... ואני מקווה שהיא תעשה את אותו הדבר גם בשביל הארגון שלך. בכל הנוגע למציאת סיבות גרועות לשימוש ב-Magento, ישנם הרי כל כך הרבה אנשים שבוחרים בה מסיבות אלו. אם אתם לא מפתחי תוכנה או אם אינכם מעסיקים אחד כזה, אל תשתמשו ב-Magento.
 
 
Hours away from signing off on a Magento Website!
כמפתח אתרי אינטרנט מטוסון בעצמי ויחד עם אחרים החולקים ידע וניסיון בעיסוק עם Magento, אני מחפש הבהרה בנוגע לכל דבר שקשור למערכת Magento. במסגרת זו מצאתי את המאמר שלך היום בבוקר. אני ממש – הלכה למעשה – עומד לחתום עם Magento בעוד כמה שעות ולשלם את המקדמה שלי למפתחי האתר המקומיים. אני בעל עסק קטן המבקש להשקיע בטריטוריה הלא-נודעת של המסחר האינטרנטי. אני והעסק שלי יושבים באוסטרליה, ואני עצמי אינני מתכנת. אני שמח לערב בעבודה מפתחים, אולם יש לי תקציב קטן למדי. למרות כל זאת, אני מחפש מידה מסוימת של הבטחה שהבחירה שלי ב-Magento תהיה הבחירה הנכונה, או לחילופין מבקש את האדם שיזהיר אותי להתרחק מ-Magento ולפנות לאיזו פלטפורמת מערכת הפעלה אחרת שתהיה הרבה יותר קלה לשימוש. אני מאוד אעריך את הדעה שלכם. תודה.
 
 
David
אנחנו בנינו מחדש את אתר האינטרנט שלנו בעזרת Magento, אבל השתמשנו בגרסה המקצועית (Professional Edition). הכל היה די בסדר, לפחות בהשוואה לסיפורי הזוועה האחרים ששמענו כאן. לא הוצאנו קרוב ל-50,000 דולר; למעשה זה היה הרבה יותר יעיל מבחינת המחיר בהשוואה לאתר הקודם שלנו, שהיה מקודד בקידוד קשיח 100%.
בדיוק קנינו את הגרסה המתקדמת (Pro) והם ביטלו את הרכישה שלנו לאחר 3 חודשים. הם לא היו מוכנים לתת לנו החזר כספי ועכשיו היינו חייבים לרדת חזרה לחבילה הרגילה (Community) או לשדרג לחבילת Enterprise (עבור 15,000 דולר/שנה????)
הכל היה טוב עם Magento, עד שהם עשו לנו את התרגיל הזה. אפילו ניהלתי שיחת טלפון ארוכה עם מנהל התמיכה שלכם ועדיין הם פשוט סירבו לבוא לקראתנו והמשיכו להציע לנו את אותן האפשרויות. תקנו את המנוי הקבוע, אשר תוקפו יפוג בתוך שנתיים, או תורידו את הרמה ותאבדו 25% מהתכונות שאתם צריכים.
בשלב הזה בחיים לא הייתי ממליץ שוב לשלם עבור Magento. אם אתם צריכים משהו ברמת Enterprise אבל אין לכם 15,000 אלף דולר בשנה לשרוף, פשוט תשתמשו בפתרון אחר.
 
 
Paul
אני לקוח של חבילת Magento Enterprise, עם ותק של למעלה מ-15 שנה בעולם ה-IT. אני מסכים עם חלק מהנקודות שהעלית, אבל אני חושב שנקודת הראות שאתה מציע אינה מדויקת ב-100 אחוז, שכן כל פתרון חינמי אינו למעשה חינמי. אני אוהב את הציטוט שלך שאומר ש"קוד פתוח ניתן בחינם כמו שאימוץ כלבלבים הוא בחינם", כי זה באמת נכון. בכל עסק, אתה מקבל את התמורה ההולמת למה ששילמת. אם אתם רוצים את השקט הנפשי שאתם קונים לעצמכם בכך שיש לכם למי להתקשר ולפנות כשיש לכם בעיות, אז אתם משלמים למיקור חוץ או קונים חבילת תוכנה מתקדמת כמו Enterprise.
בניתי מספר אתרי Magento במהלך השנה האחרונה ואני יכול לומר לכם שזו ללא ספק אחת הפלטפורמות הטובות ביותר בשביל מסחר אינטרנט אם יש לכם קצת ניסיון פיתוח ואתם מחפשים תוכנה שהמפתחים שלה ממשיכים לעדכן כל הזמן, כמו גם מערכת שיש לה את אחת הקהילות הטובות ביותר התומכות בה – ולכם אני בהחלט ממליץ עליה. הבחירה בשימוש בחבילות Community, Go או Enterprise תלויה בכם בלבד.
אני אישית מוצא שישנם הבדלים קטנים שהיו משכנעים בעלי עסקים קטנים לעבור לחבילת Enterprise במקום Community. אם אתם מתכוונים לעשות מיליוני דולרים ברשת, אז אין מה לחשוב פעמיים – תעשו מנוי ל-Enterprise, אבל לא תוכלו למצוא פתרון "חינמי" טוב יותר בחבילת Magento Community. החבילה מסוגלת בהחלט לתמוך בצרכים של ארגונים בגודל קטן עד בינוני, אבל אם אתם לא עונים על הקריטריונים הנ"ל, אתם תצטרכו ספק פתרונות טוב יותר וזה לא משנה מה פתרונות המסחר האינטרנטי שאתם מקבלים – אלא אם תמצאו פתרון שמתארח/ נתמך באופן מלא, אבל תמיד כדאי לקרא את האותיות הקטנות בכלל שבחלק מהפתרונות האלה יש גם סעיף על חלוקת רווחים.