בניית אתרים

בניית אתרים בעלי ממשק משתמש

17/04/2012 00:00:00
הגדל טקסטיםהקטן טקסטים
הדפס מאמר
כל עסק מצליח כיום אשר מבקש להרחיב את תחום פעילותו, להגיע אל לקוחות חדשים ולהגדיל את מחזור העסקים, חייב להעלות אתר אינטרנט שיווקי טוב לרשת. אתר אינטרנט הוא למעשה חלון הראווה הווירטואלי של  העסק, ובלעדיו אתם למעשה לא קיימים עבור קהל גדול של צרכנים פוטנציאלים. ישנם אתרים רבים אשר מגדילים לעשות ואף מאפשרים לגולשים גם לבצע פעולות באתר - באמצעות ממשק משתמש.

מהו ממשק משתמש?

בניית אתרים בעלי ממשק משתמש (User Interface) מחייבים ידע מעמיק לא רק בעיצוב כי אם גם בחוויית המשתמש (User Expirience). ממשק המשתמש הוא הממשק שדרכו הלקוח שלכם יבצע את כל הפעולות באתר, דוגמת הזמנה של מוצרים ורכישה, ובאמצעותו הוא גם יוכל לנהל את הפרטים האישיים של החשבון שלו אצלכם. ממשק המשתמש ידוע גם מכונה GUI - שהם ראשי התיבות של Graphic User Interface.

אתרים המוכרים שירותים

בניית אתרים עבור עסקים אשר מוכרים שירותים און ליין, חייב לשים דגש מיוחד על ממשקי משתמש יעילים ונוחים לשימוש. מדובר בעסקים אשר מאפשרים ללקוח, למשל, לארגן טיול ולהזמין טיסה או מלון באמצעות האתר ועסקים אשר מאפשרים ללקוח לעצב פריטים שמאוחר יותר יודפסו, כמו חנויות צילום וחנויות של מזכרות. ישנם גם אתרים אשר השירות אותו הם מוכרים הינו מידע, כמו אתרים לחיפוש עבודה ואתרים למכירה יד שנייה, וגם כאן הדגש על עיצוב נכון הינו קריטי.

עיצוב נקי ונעים לעין

בניית אתרים בעלי ממשק משתמש יעיל, צריכה להיעשות תוך מתן דגש על עיצוב נקי ונעים לעין. יותר מדי תמונות או ממשק אשר מכיל יותר מדי מידע בכל דף, יוצר תחושה של "בלגן" אצל משתמש הקצה, אשר עלול לחוש מבולבל מעודף המידע. שימרו על עיצוב מתוחכם ועדכני, אך גם פשוט ואלגנטי - אשר ישאיר רושם על הגולש אך גם לא יעמיס עליו יותר מדי.

ניווט בממשק

לסיום נציין, שמטבע הדברים, בניית אתרים בעלי ממשק משתמש צריכה להביא לכדי תוצר נוח, יעיל וקל מאוד לשימוש. וודאו כי המידע הרלוונטי נגיש ללקוחות שלכם בכל דף ודף, ושקל ונוח להתמצא באתר, ולנווט בתוך ממשק המשתמש ומחוצה לו.