בניית אתרים

חווית המשתמש באתר

17/04/2012 00:00:00
הגדל טקסטיםהקטן טקסטים
הדפס מאמר
בניית אתרים מסחרים נמצאת בתנופה מתמדת, והפופולאריות שלהם רק הולכת וצוברת תאוצה. כאשר אנו מדברים על בניית אתרים מסחרים חשוב לשים לב ולהבדיל בין שני סוגים שונים מאוד של בניית אתרים - הראשון הינו בניית אתרים מסחרים אשר משמשים למסחר במטבע חוץ, במניות ובניירות ירך, והשני הינו בניית אתרים עסקיים אשר נעשה בו מסחר של מכירת מוצרים ללקוחות הגולשים בו. בשני המקרים, חשוב לשים לב לחוויית המשתמש, ומעט על כך לפניכם.

מהי חווית משתמש?
חוויית המשתמש של מי שגולש בתוך אתר מסחר אינה שונה במהותה מחוויית המשתמש של מי שגולש בכל אתר אחר. "חוויית משתמש" (או במונח באנגלית UE - User Experience), מצביעה על שביעות הרצון של הגולשים מהאתר - שביעות רצון אשר באה לידי ביטוי בנוחות השימוש בו, באיכות המידע המוצע באתר, ברמת הגרפיקה (עד כמה האתר נעים לעין) ועוד. מומחה בניית אתרים מקפיד על חווית משתמש נוחה ומזמינה.

מהו ממשק המשתמש?
בתחום בניית אתרים , ממשק המשתמש (או במונח באנגלית - UI - User Interface) הוא הממשק שדרכו הגולש יכול לבצע פעולות שונות, כמו רכישה של מוצרים או שירותים, ניהול הפרטים האישיים, ניהול של החשבון, ועוד. בניית אתרים מסחרים איכותיים, הינו יצירת אתר שמציע ללקוח שלו ממשק משתמש קל לשימוש, אשר אינו מסרבל את תהליך הרכישה, ואשר מאפשר לו להגיע במהירות אל המוצרים השונים.

בניית אתרים מסחרים- מידע עדכני
כאשר אנו מדברים על בניית אתרים מסחריםעבור מסחר אלקטרוני של מט"ח, נ"י וכיוצא באלו, עדכניות המידע מהווה גורם קריטי עבור הגולשים. כאן המטרה היא להיות עם יד על הדופק, ולהישאר צעד אחד קדימה לפני השוק. הרלוונטיות של המידע אינו מספיק כמובן, ויש לדאוג גם לגישה הנוחה אל המידע, כאשר חשוב שהכול יהיה נגיש ופשוט להתמצאות.

בניית אתרים עם קטלוג מוצרים
כאשר אנו מדברים, מאידך, על בניית אתרים אשר מוכרים מוצרים או שירותים, המידע הרלוונטי החשוב ביותר נמצא בתוך קטלוג המוצרים. חשוב שהקטלוג יציג תמונות באיכות הטובה ביותר, לצד טקסטים המציעים מידע מועיל ומפרט טכני, באם ישנו כזה. חשוב גם להציע גישה מהירה אל שלב הרכישה ואל עגלת הקניות, שכן בסופו של יום המטרה של בניית אתרים מסחרים הינה לקדם את המכירות עד כמה שניתן.