בניית אתרים

עיצוב אתרים מגמות חדשות עיצוב אתרים

17/04/2012 00:00:00
הגדל טקסטיםהקטן טקסטים
הדפס מאמר
בניית אתרים ועיצובם - מגמות חדשות.
האינטרנט פותח במשך שנים רבות בארצות ברית, כחלק ממאמצי מחקר אוניברסיטאיים ולאומיים. הוא נפתח לשימוש של הקהל הרחב באמצע שנות התשעים, וכיום נמצא כמעט בכל בית, במכשירי טלפון נייד ובבתי ספר והוא גם מהווה כלי עבודה מרכזי וחשוב של אנשי מקצוע מסוגים שונים. בניית אתרים והעיצוב של אתרי אינטרנט התפתח בצורה מסחררת עם השנים, כאשר היום בניית אתרים מעוצבים, יפים ומתוחכמים יותר מאי פעם - מעט על מגמות חדשות של עיצוב אתרים, לפניכם.

בניית אתרים הרמוניים - מעבר על עיצוב נקי
בשנים האחרונות המגמה של בניית אתרים הייתה להציף את האתרים במלל רב, וזאת על מנת להגיע אל מקום גבוה במדרג תוצאות החיפוש של גוגל. כיום רוב העוסקים במלאכה שלבניית אתרים ועיצוב אתרים מודעים לשינויים מרחיקי הלכת של גוגל, אשר שינה את האלגוריתמים שלו וכתוצאה מכך כללי המשחק פשוט השתנו. מסיבה זו ממליצים היום מומחי בניית אתרים על עיצוב נקי ואלגנטי יותר, שנמנע מעודף של תמונות, סרטונים וטקסטים באותו הדף.
Web 2.0
הביטוי Web 2.0 מבטא את השלב הבא של בניית אתרים באינטרנט, בו אנחנו נמצאים היום. זהו השלב שבו הפוקוס עבר אל חוויית המשתמש, כשאר גולשים מוזמנים להעלות תכנים, סרטונים ותמונות גם אל אתרים שיווקים, וזאת על מנת להגביר את הזיקה האישית שלהם אל המותג. בניית אתרים אלו מבוססת על הכוח שבשיתוף, ובכולם כאחד תמצאו גם קישורים אל דף עסקי ברשתות החברתיות, דוגמת פייסבוק או טוויטר.

בניית אתרים - בניית הקשר אל הלקוח.
מגמה חשובה נוספת של בניית אתרים ועיצוב אתרים מבקש להגביר את הנאמנות של הלקוח אל המותג באמצעות גישה חמה, חיובית וממוקדת מאוד לקהל היעד של כל אתר ואתר. כפי שהראו מחקרים רבים בתחום בניית אתרים בעבר, הגברת ההזדהות של הלקוחות עם המותג הינו מודל עסקי חשוב (כמו בשיווק של מותגי אופנה, למשל) וכיום מגמה זו מגיעה גם לרשת.

בניית אתרים - התאמה אל פלטפורמות חדשות.
המגמה החדשה החשובה מכולן, בתחום של בניית אתרים ועיצובם, קשור דווקא לנושא טכני, והוא ריבוי הפלטפורמות החדשות לגלישה, כמו מחשבי הטאבלט והפלאפונים החכמים. פלטפורמות אלו דורשות התאמה מיוחדת של העיצוב, וכן היכרות מעמיקה עם כל השינויים התכופים המתרחשים כמעט מדי יום בתחום.