בניית אתרים

במקום הנכון בזמן הנכון – מתקדמים לאינטרנט סלולרי

04/06/2012 00:00:00
הגדל טקסטיםהקטן טקסטים
הדפס מאמר
בניית אתרים סלולאריים
בתוך דור אחד הולך תחום בניית אתרים ותופס יותר ויותר תאוצה, ופחות מקום: פעם היו סרטים בבתי הקולנוע, אחר כך הטלויזיה השתלטה על שעות הפנאי, ואחריה המחשב והאינטרנט, והיום כולם בסלולר.
אלא שהסלולר לא רק מקטין את המסך. אם עד לאחרונה פיצתה זמינותו של המכשיר הנייד על נחיתות ויזואלית ואינטראקטיבית לעומת האינטרנט, הרי שבשנים האחרונות, במיוחד מאז המעבראל בניית אתרים בתקן HTML5 ששדרג את האינטרנט כולו, ניצבת בניית אתרים סלולארים בשורה אחת עם בניית אתרים סטנדרטיים לאינטרנט מכל בחינה, ומבחינות מסויימות, שורה אחת לפניהם.

בניית אתרים שמתניידים איתך
הנתונים מלמדים כי ל-99.98 אחוזים מהישראלים יש טלפון סלולארי, לכרבע מהם - שלושה מכשירים. ישראל עומדת במקום השני בעולם בתחום חדירת הסמארטפונים לשימוש: למעלה ממחצית הטלפונים הסלולארים בישראל הם חכמים, ומספרם עולה בהתמדה.
האינטרנט הסלולארי נגיש בכל מקום – בהמתנה לרופא, בנסיעה  ברכבת, במשרד, בבית, בחו"ל, בפקק, בגן המשחקים עם הילד. אבל הגולש הסלולארי הוא גם צרכן סלולארי: לא רק האפשרות לקנות אונליין בכל זמן ובכל מקום באמצעות הנייד, אלא גם בקניות אוף-ליין, בחנות ממש, ניתן לעשות שימוש מושכל ויעיל בסלולרי: להשוות מחירים, לקרוא ביקורת על מוצר ועוד. החיבור בין העולם הפיסי לבין בניית אתרים הוא אחד מיתרונותיו הניכרים של האינטרנט הסלולרי.

אחי, איפה אתה?
שירותים מבוססי מיקום לוקחים את הניידות של הנייד צעד אחד קדימה, והופכים את אחד הכלים החשובים ביותר בשיווק – פילוח ומיקוד – לאפקטיבי ועוצמתי במיוחד. באמצעות זיהוי מיקומו של הלקוח ביחס לבית העסק (חנות, סניף, אתר תיירות), ניתן לשגר אליו הצעה מדוייקת, רלוונטית למקום בו הוא נמצא, בנקודת זמן מסויימת.
בניית אתרים סלולארים המתואמים עם שירותים מבוססי מיקום הופכים גם לקוחות בפוטנציה ללקוחות של ממש, באמצעות שילוב בין המידע המצוי במערכת אודות הלקוח (תחומי העניין שלו, מוצרים שרכש בעבר) לבין מיקומו הנוכחי (חמש דקות מן הקניון אליו לא תכנן להכנס, אבל שינה את דעתו בעקבות מסרון ובו קופון למוצר שמעניין אותו במיוחד).

בניית אתרים גמישים - לקוחות מגיבים במיידי
יתרון נוסף, פשוט וזול של השילוב בין בניית אתרים סלולארים, יכולות הטלפונים החכמים, מיקום הלקוח ואסטרטגיה שיווקית, גלום באפליקציה שהולכת וכובשת מקום של כבוד בכל פרסום אוף-ליין – קוד QR (ראשי תיבות של QUICK RESPONSE). באמצעות פעולה פשוטה ומינימלית של סריקה בעזרת הסמארטפון, יכול הלקוח לקבל קופון, הטבה, מידע (השוואת מחירים, סרטון, דעות גולשים על המוצר), הזמנה להשתתפות בהגרלה ועוד. הלקוח יכול גם להמליץ על המוצר לחבריו בפייסבוק בזמן אמת, ואפילו לקנות אותו ישירות דרך הרשת.