בניית אתרים

ההבדלים המהותיים בין בניית אתרים ב PHP לבניית אתרים ב ASP .NET

19/06/2012 13:07:08
הגדל טקסטיםהקטן טקסטים
הדפס מאמר
בתהליך בניית אתר אינטרנט עומדות לרשות המתכנת טכנולוגיות חדישות וגמישות אשר נותנות לו את הכלים ליצור תוכן דינמי או סטטי אל דפי האתר. בין הטכנולוגיות הזמינות היום לשימוש בניית אתרים ניתן למצוא את הטכנולוגיה PHP  ואת הטכנולוגיה ASP.NET . מה היתרונות והחסרונות כל טכנולוגיה ומה ההבדלים המהותיים בין הטכנולוגיות? להלן התשובות.
טכנולוגיית ASP.NET
טכנולוגית ASP.NET היא שפת תכנון מבית מייקרוסופט והיא בולטת במיוחד בפשטות העבודה אתה המאפשרת למתכנתים להשתמש בה באופן אינטואיטיבי ויעיל. בנוסף, סביבת הפיתוח של הטכנולוגיה מאפשרת בניית אתרים תוך שימוש בתוכנות עזר ויישומים שונים. החסרונות הבולטים בטכנולוגיה הם בעלויות הנדרשות מהשימוש בה מכיוון שהיא צורכת הרבה משאבים. החיסרון הזה בולט במיוחד בתחום בניית אתרים מכיוון שזמני הטעינה של דפי האינטרנט מהותיים לאיכות השימוש ושביעות הרצון של המשתמשים מאתר האינטרנט.
חיסרון נוסף של טכנולוגיה ASP.NET הוא ביכולת אבטחת המידע שהיא מאפשרת על ידי שימוש בשרתי WINDOWS  הידועים לשמצה מבחינת איכות אבטחת המידע שלהם. יתרונות בולטים של טכנולוגיית ASP.NET הם בעלויות שכן תוכנת ה ASP.NET אינה כוללת עלויות והתוכנה ניתנת בחינם. העלויות של הטכנולוגיה נגזרות מתחזוקתה ושדרוגים עתידיים. בנוסף, הטכנולוגיה מאפשרת שימוש בשפות רבות מה שהופך אותה לרלוונטית ביותר בעולם הגלובלי של רשת האינטרנט.
טכנולוגיית ASP.NET היא טכנולוגיה ותיקה ואיכותית לביצוע בניית אתרים איכותית. הטכנולוגיה מאפשרת לבנות אתרים דינמיים בעלי ממשקים גרפיים מתקדמים ביותר שגם מאפשרים עבודה מול בסיסי נתונים רבים וגם תומכים בטכנולוגיות מתקדמות המאפשרות בניית אתרים איכותית וברמה גבוהה.
טכנולוגיית PHP
טכנולוגיית PHP היא טכנולוגיה המשמשת לביצוע בניית אתרים תוך התבססות על תהליכים המותאמים לדפי HTML  ומתכנתים רבים אשר עבדו עם שפות תכנות מוכרות ימצאו את הטכנולוגיה קלה להם לשימוש. בין היתרונות הבולטים של טכנולוגיית PHP  ניתן למנות תוספים בטכנולוגיה המהווים מערכות לניהול שגיאות ודפים אשר מקלים על העומס של האתר.
 יתרון נוסף של הטכנולוגיה הוא בכך שהיא מאפשרת קוד פתוח מה שמוזיל את עלויות הפיתוח ומנגיש את הטכנולוגיה בפני מתכנתים רבים. מבחינת אבטחת מידע, טכנולוגיית PHP ידועה כטכנולוגייה בעלת רמה גבוה של אבטחת מידע הודות לכך שהיא בקוד פתוח וכל פרצה באבטחה יכולה להיות מתוקנת על ידי מתכנתי קוד פתוח.
למרות ששתי הטכנולוגיות דומות במהות שלהן ושתיהן משמשות לבניית אתרי אינטרנט דינמיים בעלי יכולות מתקדמות, עדיין היתרונות והחסרונות של כל טכנולוגיה מהווים סיבות לבחירת טכנולוגיה אחת על פני טכנולוגיה אחרת על ידי מתכנתים וחברות בניית אתרים שונות. האלמנטים המשפיעים על בחירת הטכנולוגיה כוללים בין היתר את היכולות של הטכנולוגיה מבחינת אבטחת מידע, העלויות של התוכנה והאחזקה שלה, האפשרות לשדרוגים עתידיים של התוכנה, המהירות וכדומה.
לאור האמור לעיל, נשאלת השאלה מה עדיף, בניית אתרים באמצעות טכנולוגיית ASP.NET או בניית אתרים באמצעות טכנולוגיה PHP? למרות שלמשתמש הקצה, ההבדלים בין שתי הטכנולוגיות אינן מהותיים והוא מקבל את התוצאה הסופית והיא אתר אינטרנט שמתפקד כראוי, מתכנתים רבים מתלבטים בשאלה באיזו טכנולוגיה כדאי לבחור ובוחרים את היתרונות והחסרונות של כל טכנולוגיה מבחינת העלויות, הקושי בביצוע התכנות וכדומה.
בעוד טכנולוגיה ASP.NET היא טכנולוגיה ותיקה ומצוינת מבית מייקרוסופט הידועה, טכנולוגיה PHP הנחשבת לטכנולוגיית קוד פתוח לא רלוונטית לכל המתכנתים. חברות בניית אתרים המתפקדות בישראל היום נחלקות לחברות אשר המעדיפות את טכנולוגיית ASP.NET ולחברות המעדיפות שימוש בטכנולוגיית PHP  באופן כמעט שווה. בסופו של דבר, הבחירה בטכנולוגיה המועדפת תבוצע בהתאם לידע ולאמונה של המתכנת או החברה המבצעת את בניית האתרים.