בניית אתרים

בניית מערך קישורים פנימי באתר

19/06/2012 16:58:49
הגדל טקסטיםהקטן טקסטים
הדפס מאמר
כאשר מדברים על אפשרויות פעולה של Off-page  ופעולות On-page בתהליך של קידום אתר בתוצאות האורגנית, מדברים בעיקר על פעולות של בניית קישורים (החלק המרכזי בכל פעולה של קידום אתרים בתוצאות האורגניות).. הפעולה של בניית קישורים בOff-page הינה בניית קישורים מאתרים חיצוניים, פעולות של החלפת קישורים, החלפת מאמרים, בניית קישורים מאינדקסים ועוד מגוון שיטות בהתאם לצורך האתר. פעולה של בניית קישורים בתהליך On-page לרוב מדובר על בניית מערך קישורים פנימיים באתר.
בניית מערך קישורים פנימי באתר הינה פעולה כחלק מתהליך האופטימיזציה של האתר עבור מנועי החיפוש השונים. תהליך בניית הקישורים הפנימיים באתר הינו תהליך שיש צורך בתכנון עמוק הכולל את הדרישות של הגולש מהאתר (לא להעמיס עליו בקישורים והפניות לעמודים) ומצד שני מהבנה כי מי יש לבנות מערך קישורים פנימיים על מנת להראות לרובוטים של מנועי החיפוש את הביטויים החשובים באתר והעמודים החשובים באתר. לעיתים קיימות סתירות רבות בין הצורך של הגולש לבין הצורך של אופטימיזציה למנועי חיפוש, לרוב מוטב להכריע לטובת הגולש כי בסופו של דבר הוא הלקוח של האתר ומנועי החיפוש הם רק דרך להבאת לקוחות לאתר.
אנשי קידום אתרים מתעסקים בסתירות בין הגולש לבין האופטימיזציה למנועי חיפוש על בסיס יומי, ניתן לראות זאת בבירור בעת תהליך בניית מערך הקישורים הפנימיים באתר.
להלן מספר פעולות בסיסיות העוסקת בבניית מערך קישורים פנימי באתר:
  • בניית תפריט ניווט באתר – לאתר שלנו קוראים "אתר קורות חיים", אנו ניצור תפריט ניווט באתר על מנת שבמידה וגולש נכנס לדף במרחק של 2 קליקים מעמוד הבית הוא יוכל לחזור לכל עמוד ללא צורך בלחיצה על הכפתורים של הדפדפן או כל דרך אחרת. כאשר גולש נכנס למאמר באתר, תפריט הניווט צריך להראות כך: אתר קורות חיים > מאמרים > כותרת המאמר. כמובן שכלל הטקסט כקישור לעמוד הנכון, בכך אנו גם מקבלים קישור עם הביטוי שאנו רוצים לעמוד הבית והעמודים הפנימיים וגם עוזרים לגולש מבחינת ניווט באתר.
  • בניית קישורים בתוך הטקסט -  יש לכם מאמרים באתר או דפי שירותים? מומלץ לקישור מתוך הטקסט לעמודים דומים או מתוך הטקסט לעמודים שונים באתר. במידה והאתר שלי עוסק בתחום של דרושים הייטק. בעמוד של מאמר בתחום הQA אני אמקם קישורים לתחומים אחרים שקרובים לתחום הQA ואפשרות אחרת הינה למקם קישורים למשרות QA שמופיעות באתר שלי. כך הגולשים מרוויחים מידע שלא בהכרח היו מגיעים אליו וגם האתר דרושים הייטק מרוויח בניית קישורים נכונה עם הביטוי המקודם לעמודים הפנימיים (לצורך קידום בתוצאות האורגניות של האתר).
  • מפת אתר – בניית מפת אתר בצורה הנכונה יכולה לעזור גם לגולש שמתקשה בעת גלישה באתר וגם עבור סריקה של מנועי החיפוש כאשר הם סורקים את דפי האתר.
קיימים עוד פעולות רבות הקשורות למערך בניית קישורים פנימיים, חשוב להתאים את הפעולות לפי גודל האתר והצורך שלו במערך בניית קישורים פנימיים. חשוב תמיד להכריע לטובת הגולש בעת התלבטות בין פעולות שיכולות לסתור אחד את השני.