בניית אתרים

על שגיאות כתיב וקידום אתרים

27/06/2012 14:07:47
הגדל טקסטיםהקטן טקסטים
הדפס מאמר
תהליך קידום אתרים הוא אחד התהליכי החשובים ביותר באסטרטגיה השיווקית של בית עסק או חברה המעוניינים להגדיל את רווחיהם ואת המודעות להם באמצעות רשת האינטרנט. כל בית עסק שבבעלותו אתר אינטרנט בין אם מדובר באתר תדמיתי או באתר מסחרי נתקל בצורך להשתמש בשירותיהם של אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים על מנת לקדם את האתר שלו במנועי החיפוש.
ריבוי האתרים וההיצע הרחב של שירותים שונים הניתנים באמצעות רשת האינטרנט יצרו זירה תחרותית ברשת האינטרנט בה התחרות על המקום הראשון במנועי החיפוש היא המושא של כל אתר אינטרנט ובעל עסק אשר מעוניין להפיק את המיטב מאתר האינטרנט שלו. על מנת לבצע תהליך קידום אתרים באופן המיטבי, רבים מבעלי האתרים נעזרים בשירותיהם של מקדמי אתרים עצמאיים או חברות לקידום אתרים אשר מבטיחים לקדם את האתר שלהם בגוגל באופן הנכון והמהיר ביותר.
מלאכת קידום אתרים בגוגל אינה פשוטה וכוללת מספר גדול של תנאים ופרמטרים שצריכים להתקיים על מנת שקידום האתר יצלח. בין התנאים יש לשפר את התוכן של האתר באופן המיטבי, להשתמש בתגיות ומילות מפתח באופן שיקפיץ את האתר בתוצאות החיפוש של מנוע החיפוש, להשתמש בביטויי זנב ארוך בעת הצורך וכדומה. בכתבה הבאה נסקור את היתרונות והחסרונות שבפרמטר אחד המשפיע על יכולת קידום אתרים באופן מהותי והוא נושא שגיאות הכתיב.
למרות שהגיוני לחשוב ששגיאות כתיב הם דבר רע, מוצאים מקדמי אתרים רבים שניתן להשתמש בחיסרון של שגיאות כתיב לטובת קידום האתר והתמודדות שלו בזירה התחרותית של קידום במנועי החיפוש השונים. שימוש נכון בשגיאות כתיב יכול לתרום למציאת מילות מפתח שיסייעו בקידום האתר במקום שבו המתחרים נכשלו. ההסבר המנחה לכך היא שגם משתמשים עלולים לשגות בכתיבת מילות חיפוש במנוע החיפוש ועל ידי התאמה בין שגיאות הכתיב של המשתמש לבין מילות המפתח הכתובות בשגיאות כתיב באתר יכול מנוע החיפוש לתת את האתר שלנו בתוצאות חיפוש גבוהות יותר.
אולם לצד היתרונות שבשימוש בשגיאות כתיב לטובת קידום אתרים, קיימים גם חסרונות שיש להיזהר מהם על מנת שלא להשיג את התוצאה ההפוכה לפעולת קידום האתרים. תוכן אתר שמכיל שגיאות כתיב מרובות נחשב לתוכן פחות איכותי אשר ישפיע גם על ההתייחסות של המשתמש לאתר כאשר כבר יגיע אליו וגם על תוצאות הדירוג של האתר במנוע החיפוש אשר מחפש אתרים בעלי תוכן איכותי וברמה גבוהה. לכן, בעת בניית אתר אינטרנט המכיל תכנים רבים ורלוונטיים חשוב להימנע משגיאות כתיב שיכולות למנוע את הקידום של האתר במנועי החיפוש השונים.
אתרים רבים בוחרים להשתמש באנשי מקצוע לכתיבת תכנים לאתר לצורך קידום האתר והגדלת הרלוונטיות שלו במנועי החיפוש השונים ובעיני המשתמשים שיבקרו את האתר אולם לצד היתרונות הרבים שבשימוש בשירותיהם של בעלי מקצוע קיימים גם חסרונות הנובעים לרוב ממסחריות של תוכן וכתיבת תכנים המלווים בשגיאות כתיב. תכנים אשר מכילים מספר רב של שגיאות כתיב הופכים את האתר לפחות רלוונטי ופחות מקודם על ידי מנועי החיפוש ולכן כדאי מאוד להימנע מקיום של שגיאות כתיב בתכנים המרכיבים את האתר ובכותרות הראשיות והמשניות של האתר.
לסיכום, השפעת שגיאות כתיב על תהליך קידום אתרים יכול להיות שלילי מאוד או חיובי מאוד במידה ויודעים כיצד להשתמש בשגיאות כתיב וכיצד להימנע משגיאות כתיב. מקדם אתרים מקצועי ואיכותי יכול להבדיל בין השימושים השונים ולייצר שגיאות כתיב לטובת קידום אתרים נכון ולעומתו, קידום אתרים פחות מקצועי יכול להשיג את התוצאה ההפוכה ולמזער את הסיכויים לביצוע קידום אתרים נכון.