בניית אתרים

קידום אורגני מול קידום ממומן

08/07/2012 00:00:00
הגדל טקסטיםהקטן טקסטים
הדפס מאמר
קידום אתרים הינה הגדרה מקצועית למגוון נרחב של פעולות קידום, שיווק ופרסום האתר ברשת האינטרנט. ברוב המקרים, קידום אתרים מתייחס לפעולות שונות המיושמות במנועי החיפוש השונים לצרכי קידום האתר והבאתו למקומות בולטים ומרכזיים בעמודי האינטרנט של מנועי החיפוש השונים. קידום אתרים ברוב מנועי החיפוש המרכזיים (וגוגל בראשם), מתאפשר באמצעות שתי שיטות מרכזיות לצרכי קידום:

  1. קידום ממומן – קידום באמצעות מודעות פרסום ממומנות המופיעות בעמודי החיפוש ומשלבות קישורים לאתר המקודם.
  2. קידום אורגני- פעולת קידום המתבצעות על ידי חברות אינטרנט המתמחות בתחום הקידום באמצעות SEO ובאמצעות פעולות נוספות משולבות.

לכל אחת מהשיטות הנ"ל  יתרונות שונים ודרכי פעולה שונים. באופן עקרוני, שילוב של שתי השיטות יחד, מאפשר לכם ליהנות מיכולות קידום תכליתיות ואפקטיביות. בכתבה שלפניכם סקירה מקצועית על כל אחת מהשיטות השונות לצרכי קידום אתרים במנועי החיפוש.


קידום ממומן

קידום ממומן ידוע גם בכינוי PPC (PAY PER CLICK), או בתרגום מילולי: תשלום עבור כל הקלקה. קידום ממומן מתייחס לכל אותן מודעות טקסט המופיעות בתוך משבצות צבעוניות בחלקו הימני של מסך מנוע החיפוש, או לחילופין, בצידו השמאלי של המסך,תחת הכותרת: קישורים ממומנים.

באמצעות קידום תוכלו ליהנות ממסגרת פרסומית אפקטיבית במנועי החיפוש השונים, וגם להגדיר באופן פרקטי את תקציב הפרסום המיועד למטרה זו. הקידום הממומן מתבצע על ידי הגדרת מילות חיפוש לצרכים השונים שלכם, ובאמצעות יצירת מודעות טקסט בעמודי חיפוש שונים. גולש המנסה לאתר מוצר או שירות באמצעות מילות חיפוש הקרובות לתחום העיסוק שלכם, ייחשף באופן מיידי למודעות הטקסט הממומנות שלכם, והוא נמצא במרחק של הקלקה אחת בלבד מאתר הבית שלכם.

שיטת החיוב בפרסום הממומן, מכונה PPC  (PAT PER CLIK). וזאת משום שהיא נכנסת לפעולה רק כאשר הגולש מבצע הקלקה על גבי הקישור המופיע מתחת למודעת הטקסט שלכם. יתרון משמועתי נוסף בפעילות של קידום ממומן, הינו האינטרנט המובהק של מנועי החיפוש לחשוף את מודעות הטקסט שלכם למספר רב של גולשים, וכתוצאה מכך, אתם נהנים גם מפילוח קהלי יעד הרלוונטיים לתחום עיסוקכם, וגם מכמות איכותית של משתמשים המחפשים מוצר או שירות החופף לתחום עיסוקכם.

קידום אורגני

קידום אתרים אורגני הינה שיטה מורכבת יותר המתבצעת באמצעות SEO. שיטה זו נחשבת לשיטה הנפוצה ביותר בתחום הקידום במנועי החיפוש, והיא מאפשרת לכל אתר ליהנות מיכולות דירוג איכותיים וטובים יותר לאורך זמן. באופן עקרוני, שיטת פעולה זו של קידום אתרים, דורשת ידע מקצועי רב בתחום קידום האתרים, ולכן חשוב לבצעה על ידי חברות אינטרנט המתמחות בתחום זה ואשר לרשותן ניסיון מקצועי עשיר בתחום.

קידום אתרים אורגני במנועי החיפוש מתבצע באמצעות:

  • מחקר מקצועי אודות מילות מפתח- וזאת על מנת לזהות את מגמות החיפוש הרלוונטיות לכם בקרב גולשי האינטרנט
  • ביצוע תהליכי אופטימיזציה- התאמת התכנים באתר שלכם והתאמת שפת הקוד של האתר לצרכי הקידום במנועי החיפוש השונים 
  • עדכון שוטף של התכנים הטקסטואליים באתר והתאמתם לצרכי מילות המפתח 
  • פעולות נוספות מאחורי הקלעים, כגון: קמפיין קישוריות באמצעות אתרי אינטרנט אחרים, הזנת תכנים והפניית קישוריות מאתרי מאמרים וכדומה.
הליך קידום אתרים אורגני הינו הליך מתמשך המניב תוצאות לאחר מספר שבועות (וזאת בהתאם לתחום העיסוק בו עוסק האתר המיועד לקידום).

בשתי השיטות גם יחד, הן קידום ממומן והן קידום אורגני, אתם יכולים ליהנות מחשיפה רלוונטית וממוקדת לקהל משתמשים ברשת האינטרנט, המחפשים בזמן אמת מוצרים ושירותים שונים הנמצאים ברשותכם.