בניית אתרים

בניית אתרים: מה עמוד הבית שלנו אומר עלינו?

24/07/2012 00:00:00
הגדל טקסטיםהקטן טקסטים
הדפס מאמר
פתגם ישן וחכם קובע כי אין הזדמנות שנייה לרושם הראשוני אותו אתם משאירים. בעולם אתרי האינטרנט, עמוד הבית שלכם מהווה למעשה את "חלון ההזדמנויות" המרכזי, דרכו ניתן לנווט את הגולש שהגיע אליו אל יתר עמודי האינטרנט באתר.
עמוד בית פונקציונאלי הינו עמוד אינטרנט המספק מצד אחד מידע ראשוני אודות החברה, המוצר או השירות העומדים מאחורי האתר, ומצד שני הוא אמור לעורר את הסקרנות בקרב הגולש להמשך גלישה ופעילות דינמית ביתר עמודי האינטרנט באתר.

עמוד בית חכם –כיצד?

בעלי אתרים רבים מכירים היטב את כוחו השיווקי של אתר אינטרנט, אך הם אינם טורחים להשקיע מחשבה מרובה ויצירתית, בכל הנוגע לנראות עמוד הבית של האתר, וכתוצאה מכך, מאבדים חלק נכבד מקהל הגולשים שהגיע אל עמוד הבית שלהם, התאכזב מהממצאים שהמתינו לו שם, ופנה ישירות אל אתרי המתחרים בתקווה למצוא את אשר ביקש.
לצורך הבנת העניין לעומקו נסו להיזכר בפעמים בהם חיפשתם מוצר או שירות מסוים דרך מנועי החיפוש, ועל הדרך נחשפתם לאתרים שונים, עכשיו (לאחר שנזכרתם), שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:
  • לכמה אתרים נחשפתם ?
  • בכמה אתרים ביקרתם רק בעמוד הבית?
  • בכמה אתרים ניווטתם את דרככם בין עמודי האינטרנט השונים באותו אתר?
בסופו של דבר, הליך של כל חיפוש המתבצע באינטרנט הינו ממוקד מטרה אחת ויחידה והיא לספק לכם את הפתרון (האתר הרלוונטי עבורכם) במהירות המרבית. על מנת שגם אתם תוכלו ליהנות מאתרים פונקציונאליים, בהם הגולשים עוצרים את מלאכת החיפוש ומתחילים לבצע פעולות דינמיות בין עמודי האינטרנט של האתר, מומלץ ורצוי למקד חשיבה יצירתית רבה בתכנון מבנה עמוד הבית שלכם.
על מנת לסייע בידכם בתכנון עמוד בית חכם ואפקטיבי, ריכזנו עבורכם מספר טיפים ועצות שיעזרו גם לכם להוביל את קהל הגולשים לבצע מספר רב של פעולות באתר שלכם.
  1. התייחסו אל עמוד הבית כמקדם המכירות הכי יעיל שלכם- עמוד הבית הוא ברוב המקרים העמוד הראשון אליו ייחשפו מרבית הגולשים שיגיעו אל אתר האינטרנט שלכם, ולכן, הפקידו לעשות בו שימוש מושכל ויצרתי שיגרום להם לרצות עוד מהמוצר האיכותי שאתם מעמידים לרשותם.

  2. הניעו את הגולשים לפעולה- הופעה של טריגרים ומזרזי פעולה בעמוד הבית שלכם יאפשרו לכם להגדיל את הסיכוי שיותר גולשים ימשיכו לנווט את דרכם באתר (לדוגמא: הופעת באנר בעמוד הבית, המודיע על הטבה או הנחה משמעותית למוצר או השירות אותו אתם משווקים), יכול להגדיל באופן משמעותי את המשך הפעולות של הגולשים באתר שלכם.

  3. מינימליזם ורלוונטיות- עמוד הבית שלכם אמור לשדר עוצמה בתחום העיסוק בו פועל האתר. הקפידו על עיצוב מעניין ורלוונטי לתחום בו עוסק האתר, וכמו כן, הקפידו לשתול טקסטים העוזרים לגולש להבין שמולו עומד אתר מקצועי ואיכותי בתחומו. ברוב המקרים מומלץ לא להעמיס טקסטים רבים בעמוד הבית שלכם, אלא רק להעניק "טעימה ראשונית" מתוך התוכן המקצועי הממתין לגולש ביתר עמודי האתר.
     
  4. קישורים, גלריות וסרטונים- הופעת קישורים המפנים לעמודי אינטרנט ממוקדים, הופעת גלריית תמונות מזעריות (עם אופציה להגדלה) בעמוד הבית והופעת זירת סרטוני וידאו, יגדילו את הסיכויים לכך שרוב הגולשים שהגיעו אל עמוד הבית שלכם יבצעו בו פעולה נוספת (לחיצה על הקישור, צפייה בתמונות השונות או צפייה בסרטון). 

  5. פרטי צור קשר- אתרים רבים נמנעים מלשבץ פרטי התקשרות בעמוד הבית. תפיסה זו הינה מוטעית ואיננה נכונה. הקפידו לשבץ בנוסף לאפשרויות ההצטרפות אל מערכת ניוזלטר של האתר גם את פרטי ההתקשרות הרלוונטיים לכם (כגון: הצגת מספר טלפון, אימייל להתקשרות וכדומה.



בניית אתרים