בניית אתרים

מושגים חדשים בקידום אתרים

24/07/2012 14:36:13
הגדל טקסטיםהקטן טקסטים
הדפס מאמר
קידום אתרים ברשת האינטרנט הינו אחד מהתחומים המאתגרים והמעניינים ביותר בענפי השיווק, המסחר והפרסום ברשת. מטרת קידום אתר כלשהוא ברחבי הרשת הינה להוביל אתר מסוים למקסימום חשיפה בפני קהל הגולשים. כיום, כמעט כל אתר מסחרי ושיווקי, מבצע מספר פעולות הקשורות לתחומי הקידום, השיווק והפרסום במרחב הוירטואלי, וכל זאת על מנת לעודד תנועת גולשים גדולה יותר אל עמודי האינטרנט שלו.
אפשרויות הפרסום, השיווק וקידום האתרים ברשת האינטרנט הינן רבות ומגוונות, והן מאפשרות לכל אחד ואחת מכם (וכמעט בכל מסגרת תקציב העומדת לרשותכם), לבצע מספר פעולות שיקדמו את האתר ויובילו אותו אל ההצלחה המיוחלת, קרי, יותר תנועת גולשים באתר, יותר פעולות מצד הגולשים באתר, יותר הכנסות לאתר. בשורות הבאות נציג בפניכם מספר הגדרות ומושגים מעולם קידום האתרים.

Seo-search engine optimization

הגדרה כוללת למטרות קידום אתרים ברשת האינטרנט. קידום אתרים הינו למעשה צירוף של מספר שיטות שונות המיועדות לקדם את האתר באופן טבעי ברחבי רשת האינטרנט. בחלק גדול מהמקרים הדבר מצריך התייחסות פרטנית לתוכן המופיע באתר ולשפת הקוד של האתר על ידי מקדם האתרים. אחת השיטות הנפוצות ביותר לצרכי קידום באתרים ברשת האינטרנט היא כמובן השימוש במנועי החיפוש הגדולים לצרכי הקידום.
 
Sem- search engine marketing

מוגש המתייחס לצרכי קידום, שיווק ופרסום אתרים במנועי החיפוש השונים ברשת האינטרנט. מטרת השיווק וקידום אתרי אינטרנט במנועי החיפוש היא להוביל את האתר למיקום מועדף במנועי החיפוש השונים, תחת הגדרת מילות מפתח שונות המוגדרות על ידי הגולש במהלך החיפוש. כיום, שיטת קידום ושיווק זו מתאפשרת באמצעות שתי דרכים עיקריות:
הראשונה- קידום ממומן (PPC) –פרסום מודעות טקסט בתשלום עם קישור לאתר. המודעה מופיעה בכל פעם שגולש אקראי מקליד בשורת החיפוש של מנוע החיפוש, מילה או הגדרה הקשורה לתחום העיסוק המתואר במודעה.
השנייה- קידום אורגני- קידום שמטרתו להוביל את האתר למקומות מועדפים במנוע החיפוש האורגני. שיטה זו מחייבת אתכם לפעול באופן המותאם לאופן בו הרובוטים של מנועי החיפוש מצבעים סריקה באתרים השונים.
טכניקת ההשפעה על מקום הופעתו של האתר שלכם במנועי החיפוש מכונה בשפה המקצועית:

Serps-search engine results pages ranking.

כיום, רוב חברות האינטרנט לצרכי קידום ושיווק אתרים עושים שימוש מקצועי ומושכל בשיטות אלו.

Smm-social media marketing
אחד החידושים של השנים האחרונות בכל הקשור לצרכי הקידום, השיווק והפרסום של אתרי אינטרנט, הינו השימוש ברשתות החברתיות לצרכי הקידום. הרשתות החברתיות השונות (דוגמת: פייסבוק, טוויטר וכו) יצרו שינוי משמעותי בכל הקשור להרגלי הגלישה של כולנו, והן מהוות כיום חלק בלתי נפרד מכל מהלך שיווקי ופרסומי המיועד לרשת האינטרנט.
הרשתות החברתיות מאפשרות למעשה חיבור ואינטראקציה בין גולשים שונים ברחבי הרשת באמצעות שיתוף תכנים. אחד היתרונות המשמעותיים של פעולות קידום אתרים באמצעות הרשתות החברתיות הינו היכולת להגיע אל קהל יעד ממוקד ומפולח גם על פי הגדרות מאפיינים כלליות (מין, גיל, אזור מגורים) וגם על פי תחומי עניין.

קידום אתרים –כל הדרך להצלחה

תפעול נכון של מערך לצרכי קידום אתרים באמצעות מספר שיטות וטכניקות העומדות לרשותכם כיום, יאפשר לכל אחד ואחת מכם להוביל את האתר האינטרנט שברשותו להצלחה המיוחלת. באמצעות פרסום, שיווק וקידום אתרים המבוצע מתוך תכנון ואסטרטגיה, תוכלו גם אתם ליהנות מיותר תנועת גולשים באתר הבית שלכם. קידום אתרים מיועד לכל אחד ואחת מכם המחזיק ברשותו אתר אינטרנט. המהלך אומנם מחייב אתכם לפעול בשיטתיות ובמקצועיות, אך התוצאות משתלמות בהחלט.