בניית אתרים

הזנת תוכן - טעויות נפוצות

15/08/2012 00:00:00
הגדל טקסטיםהקטן טקסטים
הדפס מאמר
בניית אתרים הינה הליך מקצועי מתמשך המחייב אתכם לשים לב לפרטים הקטנים והגדולים כאחד. אחד הנושאים המהותיים ביותר בכל הליך בניית אתריםיש להזין תוכן בעמודי האינטרנט השונים של האתר. הליך זה מחייב אתכם לפעול באופן מקצועי, המותאם לצרכי ומטרות האתר, והן להגדרת קהלי היעד שלו. בנוסף, הליך הזנת התוכן בעת בניית אתרים , מחייב אתכם להימנע מביצוע טעויות נפוצות בתחום זה. במאמר הבא נסקור עבורכם טעויות נפוצות בתחום הזנת תכנים בעת בניית אתרים שונים, ונמליץ לכם על דרכי פעולה שיסייעו גם לכם ליהנות מאתר מקצועי המוזן בתוכן ענייני, מקצועי ורלוונטי, על הצד הטוב ביותר.

טעות נפוצה מספר 1- מיקוד המסר

גולש ממוצע מקדיש בין 7 ל-10 שניות בצפייה על עמוד אינטרנט מסוים, בטרם קבלת החלטה מצידו בנוגע להמשך פעולה באתר או יציאה מהעמוד. בזמן הקצר והקצוב הנ"ל, אתם חייבים למקד את המסר המרכזי העובר מעמודי האינטרנט השונים שלכם, ולחזק את מעמדכם (בעיני הגולש), מדוע כדאי לו להמשיך לבצע פעולות גלישה באתר. מקדו את המסרים שלכם לכדי משפטים מעוררי השראה ועניין וגם אתם תוכלו ליהנות מאתר מקצועי בו הגולשים מבקרים זמן רב יותר מהממוצע.

טעות נפוצה מספר 2- דחיסת טקסטים

הליך בניית אתרים מוביל לקוחות רבים לבצע טעות משמעותית בכל הקשור לכמויות הטקסט באתר. בעלי אתרים רבים שוכחים לרגע שאתר אינטרנט הוא אמצעי מדיה המיועד להעברת מסרים חדים וברורים, והם נוטים להעמיס על עמודי האינטרנט באתר כמויות אדירות של טקסט דחוס ושאיננו ערוך בצורה מקצועית. בניית אתרים קלילה היא כזו בה תקפידו על ניסוח אטרקטיבי וענייני לכל טקסט אותו אתם רואים לנכון שיופיע בעמודי האתר שלכם. הקפידו על תמצות הטקסט לכותרות ראשיות בולטות ומעוררות עניין (להמשך קריאה), והכי חשוב, בצעו הגהה מקצועית בטרם העלאת הטקסט לאוויר.

טעות נפוצה מספר 3- פונט שגוי

עניין הטיפוגרפיה הוא חלק שיש לתת עליו את הדעת בעת בניית אתרים. בחלק מהמקרים לעקרונות הטיפוגרפיה בעולמות התוכן המסורתיים (עיתונים, כתבי עת, מגזינים וכו), ובחלק מהמקרים היא שונה ב-180 מעלות מעקרונות אלו. הקפידו על בחירת פונט קריא (לא גדול מדי ולא קטן מדי), הימנעו משימוש בפונטים "יצירתיים" יתר על המידה, שאולי נראים טוב אך אינם קריאים מספיק. הקפידו על בחירת פונטים נכונים התואמים את רוח העיצוב של מבנה האתר ואת המידע הרלוונטי אותו אתם רוצים להעביר ללקוח, והכי חשוב, בדקו כיצד "יושב" הטקסט שלכם בסוגי מסכים שונים (גודל ורזולוציה).

טעות נפוצה מספר 4- תמונות תלושות מהמציאות

בניית אתרים פונקציונאליים, הינו הליך המחייב אתכם להתייחס לכל הפרטים הקטנים והגדולים המופיעים בו, ולכן, בכל פעם שאתם באים למקם תמונה (וידאו או סטילס) באחד מעמודי האתר שלכם, הקפידו לשאול את עצמכם את השאלה הבאה: האם התמונה מעבירה את המסר השיווקי בו אני מעוניין? במידה וכן, הקפידו לנסח במילים קצרות את תיאור התמונה, והקפידו לשבץ מילים אלו מתחת לכל תמונה או קטע וידאו המופיע באתרכם. כמו כן, בחנו ובדקו את טיב רזולוציית התמונה, במידה והתמונה איננה איכותית- אין כל טעם שתעלו אותה לאתר- היא רק תפגע במותג אותו אתם מנסים לייצר.

טעות נפוצה מספר 5- פלאש זה טוב או רע?

בעלי מקצוע איכותיים העוסקים בתחום בניית אתרים , נמנעים משימוש מוגזם ומוגבר בטכנולוגיית הפלאש בתוך עמודי האינטרנט של האתר, וזאת ממספר סיבות מרכזיות הכוללות בין היתר: קושי ביכולות הקידום הטבעיות של האתר, בניית אתרים עמוסת רכיבים עשויה לגרום לטעינה ממשוכת הגורמת לחלק מהגולשים לנטוש את העמוד עוד בטרם פתיחתו ועוד. שימוש בפלאש מומלץ רק במקרים וכל עמודי האינטרנט של האתר הם על טהרת הפלאש, או במקרים בהם אתם רוצים להבליט חלק מסוים מתוך העמוד.

טעות נפוצה מספר 6- תפריט ניווט מסורבל

גולש שהגיע לאתר הבית שלכם מעוניין לקבל את המידע המקצועי "כאן ועכשיו", ואין לא זמן או רצון להתחיל "לנבור" בעמודי האינטרנט של האתר בשביל לקבל זאת. בתהליך בניית אתרים שימו את רצון הלקוח לנגד עיניכם והקפידו להעמיד לרשות הגולשים מערכת חיפוש פנימית (בעיקר באתרים מבוססי תכנים רבים). מערכת זו תאפשר לו למצוא בדרך הפשוטה והמהירה את המידע הרלוונטי לו. כמו כן, הקפידו על הופעת סרגל ניווט הממוקם באופן בולט.
לסיכום, אתרי אינטרנט מבוססים על עולמות התוכן אותם הם מציעים לקהל הגולשים שלהם, ולכן חשוב ומומלץ לבחון את עולם התוכן באתר שלכם ב"שבע עיניים".