בניית אתרים

קישורים וקידום אתרים

15/08/2012 00:00:00
הגדל טקסטיםהקטן טקסטים
הדפס מאמר
בעלי אתרים ומומחי בניית אתרים עושים כל שביכולתם על מנת לקדם ולשווק את האתר למספר רב של גולשים. אחת משיטות הקידום הנפוצות ביותר היא באמצעות שימוש בקישורים נכנסים, המופיעים באתרי אינטרנט אחרים, ואשר מייצרים גישה ישירה לעמודי אינטרנט באתרים המיועדים לקידום.
הפניית קישורים לאתרי אינטרנט מיועדת לכל סוגי האתרים, החל מאתרי תדמית, דרך אתרי מסחר אלקטרוני, ועד לאתרי רשתות חברתיות ופורטלים שונים למיניהם. הרחבת כמות הקישורים הנכנסים לאתר מסוים במהלך בניית אתרים או במהלך עדכון התוכן השוטף, משפיעה באופן ישיר הן על כמות הגולשים המבקרים באתר, והן על צרכי הקידום של האתר במנועי החיפוש.

בניית אתרים וקידומם בתוצאות החיפוש
ברגע שמנועי חיפוש מסוימים מזהים תעבורה איכותית של גולשים מקישור מסוים לאתר מסוים, הם מעניקים לו באופן טבעי קדימות ועדיפות בתוצאות החיפוש, וזאת מתוך נקודת הנחה שהתוכן המוזן באתר הינו רלוונטי לתחום בו בוצע תיאור הקישור (באמצעות מילות מפתח).

קישור טוב הוא קישור ממקור איכותי

בעלי אתרים רבים נוטים לבצע קישורים שונים לאתר שלהם באמצעות הפעלת "קמפיין קישוריות" ממספר רב של אתרים. פעולה זו משיגה את התוצאות הרצויות בתנאי אחד: שהאתרים המעניקים את מקום הקישור הם אכן אתרים רלוונטיים לתחום בו עוסק האתר המקושר, או לחילופין, אתרים איכותיים בעלי PAGE RANK גבוהה.

קישור איכותי ניתן להשיג באמצעות: קישורים המגיעים ממספר רב של אתרים איכותיים, קישורים המגיעים מאתרים העוסקים בעולם תוכן הזהה (או דומה) לאתר המקושר, קישורים חד כיווניים המגיעים לאתר מסוים, קישורים המגיעים ישירות מדף הבית, קישורי טקסט ועוד.

בניית אתרים שיגיעו רחוק
השפעת הקישור על צרכי הקידום

הפעלת מערך קישורים איכותיים בכיסוי נרחב יכולים לסייע לכל אחד ואחת מכם (המעוניינים בקידום אתריהם), ליהנות מתעבורה איכותית ורלוונטית של קהל גולשים. מנועי החיפוש השונים מזהים באופן אוטומאטי אתרים מבוססי קישורים איכותיים, וכפועל יוצא, מעניקים לאתר המקושר עדיפות וקדימות בתחומו לצורכי הקידום.

קידום אתרים –אומנות החיפוש

קידום אתרי מסחר אלקטרוני, קידום אתרי תדמית או קידום של כל אתר ברשת, הינו הליך של מכלול פעולות המתבצעות על ידי חברות בניית אתרים או קידום אתרים, או על ידי בעלי אתרים המתמחים בתחום זה. כיום, קידום האתרים האופטימאלי משלב מספר מנועי חיפוש גדולים בשילוב הפעלת מערך שיווק ופרסום האתר ברחבי הרשת הוירטואלית.

פעולות הקידום השונות מאפשרות לבעלי האתרים ליהנות מיצירת תנועה כמותית ואיכותית של קהל גולשים, ובכך למעשה להפוך את האתר העומד לרשותם למוביל בתחומו ברשת. בין יתר פעולות הקידום הנפוצות ברשת האינטרנט תמצאו:

  • קידום אתרים באמצעות הפעלת קישורים ממומנים
  • קידום אתרים באמצעות קידום אורגני במנועי החיפוש הגדולים
  • קידום אתרים באמצעות פורומים, בלוגים ויצירת קהילות גולשים בתחום בו עוסק האתר
  • קידום אתרים באמצעות הפעלת מערך קישורים נכנסים איכותיים
  • קידום אתרים באמצעות הזנת מאמרים מקצועיים בתחום בו עוסק האתר באתרי מאמרים ואתרי מידע שונים
  • קידום אתרים באמצעות מערך הפצה יעיל (ניוזלטר)
  • קידום אתרים באמצעות פרסום ושיווק בפורטלים או אתרים גדולים
  • קידום אתרים באמצעות רשתות חברתיות ועוד.
קידום אתרי מסחר אלקטרוני, או קידום אתרים מכל סוג שהוא, מחייבים את בעלי האתר, לזהות באופן שוטף את צרכי הלקוחות השונים בנוגע לתחום המוצר או השירות בו עוסק האתר, ולפעול באופן דינמי למען קידומו ברחבי הרשת.


בניית אתרים עם הכנה לפעולות קידום
רשת האינטרנט מהווה את אחת מזירות העסקים הצפופות ביותר בעולם (בכל תחום שרק תבחרו תמצאו אלפי אתרים), ולכן תחום קידום האתרים הפך לחלק אינטגראלי כבר בשלבי התכנון והבנייה הראשוניים של האתר. כיום, המודעות לצרכי הקידום, עומדת על הפרק כבר בשלבי התכנון הראשוניים של הקמת האתר, וחברות העוסקות בפיתוח אתרים, בנייתם ועיצובם, מקפידות לשלב בו אלמנטים שיקלו את הליכי הקידום העתידיים.
לסיכום, הפעלת קישורים איכותיים לאתר שלכם, מהווה רק חלק מסך כל הפעולות הדרושות לקידום האתר באופן יעיל ואיכותי. אין זה משנה מהו התחום בו עוסק האתר אותו אתם מתכננים להעלות לרשת, בין אם מדובר באתר מסחר אלקטרוני, ובין אם מדובר באתר תדמיתי לחברה שלכם וכדומה, אתם אמורים לתכנן את שלבי הקידום במקביל להליך בניית האתר.

ככל שתלמדו יותר אודות בניית אתרים וקידומם, וככל שתקפידו לבצע פעולות דינמיות לצרכי הקידום, כך תצליחו ליהנות מתאר פונקציונאלי המייצר תנועת גולשים איכותית וכמותית לאורך זמן.