בניית אתרים

בניית חנות וירטואלית בפייסבוק

17/04/2012 00:00:00
הגדל טקסטיםהקטן טקסטים
הדפס מאמר
פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה והחזקה ביותר באינטרנט, וכיום יש בה למעלה מ - 845 מיליון דפים של משתמשים שונים מכל קצוות העולם. פייסבוק נוסדה בשנת 2004 על ידי מארק צוקרברג וחבריו באוניברסיטת הארוורד (כפי שתואר בסרט המצליח "הרשת החברתית"), ונפתח למשתמשים מחוץ לאוניברסיטה שנתיים לאחר מכן. כיום יש בפייסבוק גם מיליוני דפים עסקיים, אשר מקדמים עסקים או מציעים חנויות וירטואליות.

למה בפייסבוק?

בניית חנות וירטואלית היא עניין שבשגרה עבור מעצבי ובוני אתרים - האינטרנט עולה על גדותיה ממש באתרים אשר מצעים מוצרים שונים ושירותים למכירה, בהן ניתן להשוות מחירים, להתרשם מתמונות וסרטונים, כמו גם מהמלצות של לקוחות קודמים. היתרון הגדול והמשמעותי של בניית חנות וירטואלית בפייסבוק, הוא היתרון של הקהילתיות והשיתוף, אשר בא לידי ביטוי בפועל באמצעות השימוש היום יומי והרגיל של הגולשים.

השמועה עוברת (וירטואלית) מפה לאוזן

כאשר משתמש בפייסבוק לוחץ על הכפתור "אהבתי" (like), התמונה או הקישור שהוא אהב מופיעים על גבי הקיר שלו. בצורה זו השמועה עוברת "מפה לאוזן" גם לכל חבריו (ובימינו, לרוב המשתמשים יש לכל הפחות כמאתיים חברים בפייסבוק) והם נחשפים לאותו המוצר אותו אתם מבקשים לקדם. מדובר בפרסום יעיל מאין כמוהו, מכיוון שלחיצה של משתמש על כפתור ה"אהבתי" היא למעשה בבחינת המלצה של לקוח מרוצה.

הגדלת מעגל הלקוחות

ניהול של חנות וירטואלית בפייסבוק טומן בחובו הזדמנות אמיתית להגדלה משמעותית של מעגל הלקוחות. חשוב שתעזרו, לפחות בהתחלה, גם במומחים לפרסום ושיווק ברשתות החברתיות, על מנת להפיק מהחנות את התועלת המקסימאלית, כאשר בחברות רבות של בנייה ועיצוב אתרים תוכל למצוא את כל המומחים במקום אחד.

בניית החנות

בניית חנות וירטואלית בפייסבוק הינו עסק למקצוענים. ממש כשם שלא הייתם רוצים להשאיר את בניית האתר ה"רגיל" שלכם בידיים לא מיומנות, גם כאן נדרש שיקול דעת מרבי בעת בחירת בונה האתרים. בדרך כלל יציעו לכם בניית חנות וירטואלית רגילה, ולאחר מכן יעבירו את נתוני חנות זו - את האופי של העיצוב והטקסטים, לפייסבוק. לעיתים תוכלו אף לנהל את שתי החנויות במקביל, כאשר השינויים שתבצעו באתר הווירטואלי הרגיל יעברו גם לפייסבוק.