בניית אתרים

SEO - המהות והחשיבות

27/06/2012 00:00:00
הגדל טקסטיםהקטן טקסטים
הדפס מאמר
SEO שפירושו בעברית הוא אופטימיזציה של מנועי חיפוש הוא סדרה של פעולות המבוצעות על מנת לקדם אתר אינטרנט מסוים על פני אחרים בתוצאות חיפוש המוצגות כתגובה לשאילתה של משתמש במנוע חיפוש. SEO  נקרא גם קידום אתרים אורגני שמשמעותו, קידום אתרים שאינו מבוסס תשלום.

SEO בגוגל
אחד מהמקומות המבוקשים לביצוע חיפושים על ידי משתמשים ישראליים ומשתמשים בעולם הוא מנוע החיפוש גוגל אשר מציע לגולשים ביצוע חיפושים המניבים את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר הודות לאלגוריתמים ושיטות חיפוש מיוחדות שלפיהן עובד מנוע החיפוש. הפופולאריות של מנוע החיפוש גוגל הופכת אותו לאחד הכלים המבוקשים ביותר בתהליך קידום אתרים ומקדמי אתרים רבים מבצעים SEO על מנוע החיפוש של גוגל על מנת להביא את האתר לתוצאות החיפוש הראשונות אשר יופיעו לאחר הקשת מילות חיפוש רלוונטיות על ידי המשתמש במנוע החיפוש.
פעולות SEO אינן קבועות ולא מדובר בתורה הכתובה מראש בגלל חוסר היכולת של מקדם האתרים לאבחן במדויק את הפרמטרים המשפיעים על דירוג תוצאות החיפוש של גוגל. מנוע החיפוש של גוגל משנה באופן תכוף את האלגוריתמים המפעילים את החיפוש בו ומהווה חידה עבור מקדמי אתרים אשר נוקטים בשיטות שונות ובדרכים של ניסוי וטעייה על מנת לקדם אתר בגוגל. שילוב של ידע, ניסויים, שיתוף מידע בפורומים המקצועיים, אינטואיציה וכדומה הופכים את עבודת ה SEO על ידי מקדמי האתרי השונים ליעילה ומוצלחת.
תהליך קידום אתרים באמצעות פעולות SEO משתנה מחברה לחברה וממקדם למקדם. מכיוון שאסטרטגיות הקידום באמצעות SEO הן יותר תורה שבעל פה כל חברת קידום אתרים או מקדם אתרים מקצועי משתמש בטכניקות ובאסטרטגיות שונות אשר נראות לו נכונות ביותר על מנת לקבל את התוצאה הרצויה של קידום האתרים.
בין השיטות הנהוגות היום על ידי מקדמי האתרים השונים ניתן למצוא את שיטת מחקר מילות המפתח, שיפור קוד האתר, שיפור התכנים המרכיבים את הדפים השונים באתר, שימוש בביטויי זנב ארוך, יצירת קישורים ועוד. יכול להיות שהשימוש יהיה בכל הטכניקות או רק בחלק מהטכניקות בהתאם לאסטרטגיה אותה בחר מקדם האתרים. חברות קידום אתרים מסוימות אף בוחרות בטכניקות קידום של פיצוח האלגוריתמים של גוגל אולם טכניקות אלו יהפכו ללא רלוונטיות כאשר גוגל ישנו את האלגוריתם מה שנעשה לעיתים תכופות ולכן בזבוז המשאבים על פריצת האלגוריתם יכול להיות מיותר.

החשיבות של קידום אתרים
בזירה התחרותית של רשת האינטרנט בה אתרים רבים מציעים מוצרים ושירותים דומים חשוב ביותר להתבלט על מנת להגיע אל הגולשים המהווים גם את הלקוחות הפוטנציאליים של האתר. אתר אינטרנט מושקע ככל שיהיה, במידה ואינו מקודם במנועי החיפוש השונים ואינו מתבלט לא יזכה לרלוונטיות וההשקעה הרבה בעיצובו ובתכניו תרד לטמיון כאשר הוא יבלע בתוצאות חיפוש אחרונות ויוחבא מאחורי אתרים מתחרים.
קידום אתרים באמצעות חברה לקידום אתרים או מקדם אתרים עצמאי חייב להיות חלק מהאסטרטגיה השיווקית של האתר ומהווה יתרון בזירה התחרותית של רשת האינטרנט. על ידי ביצוע SEO נכון יכול האתר לקבל יתרונות שיווקיים רבים אולם ביצוע SEO דורש מאמצים רבים ועבודה שוטפת. למרות שעלויות קידום אתרים יכולות להיות לא מעטות, הנחיצות של פעולת קידום לאתר היא חשובה ובחישוב של עלות מול תועלת, פעולות קידום נכונות יקנו לאתר את היתרונות אותם הוא צריך על מנת להשיג יתרון תחרותי על פני אתרים מתחרים. אתרים אשר נהנים מכניסות רבות של משתמשים ייהנו מתוצאות עסקיות טובות ויעניקו לבעליהם את יתרונות עסקיים מהותיים.