בניית אתרים

קוים מנחים לעיצוב אתרים מוצלח

24/07/2012 14:39:54
הגדל טקסטיםהקטן טקסטים
הדפס מאמר
על פי מחקרים שונים המתבצעים בתחום הרגלי הגלישה עולה כי: לעיצוב אתר האינטרנט שלך השפעה מכרעת על הצלחתו. מנתונים שונים העולים ממחקרים אלו אנו עדים לכך שגולשי האינטרנט מעניקים חשיבות מרבית לחזות האתר ברגע הראשון בו הם נחשפים אליו. במילים אחרות, אתר בעל חזות מרשימה ומעניינת יוביל להמשך פעילות הגולשים באתר, בעוד אתר שאיננו מספק עיצוב חזותי פונקציונאלי עלול לאבד גולשים פוטנציאלים בלחיצת כפתור.
כיום, תחום עיצוב האתרים הינו תחום מקצועי נרחב, המאפשר לכם ליהנות משירותיהם המגוונים והיצירתיים של מעצבי אתרים מנוסים (WEB DESIGN). הקפדה יתרה על מספר כללים בסיסיים ברמת העיצוב, תאפשר גם לכם ליהנות מאתר אינטרנט מוצלח. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מספר כללים בסיסיים (אך משמעותיים) בתחום עיצוב אתרי אינטרנט.

כללי ה-מ'

רגע לפני שאתם מתחילים לעצב את אתר האינטרנט שלכם זכרו את שלושת המילים הבאות: מיקוד.מטרה.מסר. ככל שתמקדו יותר את מטרות האתר ותמקדו את קהלי היעד שלכם, כך תוכלו ליצור מסר שיווקי חזק ומשכנע יותר. הקפדה יתרה על מיקוד מטרות וקהלי היעד לאתר הינה חלק אינטגראלי מכל פעילות שיווקית ופרסומית המתנהלת באופן מקצועי.

איזון

בעלי אתרים שונים (וגם מעצבי אתרים) נוטים לעיתים להפריז בכמות המידע והיצירתיות בכל עמוד אינטרנט העומד לרשותם. שמירה על איזון בין האלמנטים הגרפיים המופיעים בעמוד האינטרנט אותו אתם מעצבים לבין כמות הטקסטים והמסרים הטקסטואליים בעמוד, יעניקו לכם מראה מאוזן המעודד  קריאה, עיון והמשך גלישה בעמודי האינטרנט הנוספים של האתר.

קונטראסט

קונטראסט (ניגודיות) מהווה כלי מקצועי עבור כל מעצב גם בסביבת האינטרנט וגם מחוצה לה. הקפדה יתרה על איזון צבעים, אלמנטים גרפיים בגדלים שונים וכדומה, תאפשר גם לכם לייצר עמודי אינטרנט קריאים ונוחים לעין המשתמש (הגולש).

קונספט

קונספט הוא למעשה קו רעיוני מוביל ומנחה. הקפידו לייצר עמודי אינטרנט אחידים ברמת העיצוב הבסיסית שלהם, וגם אתם תוכלו ליהנות מאתר המציג לאורך כל עמודי האינטרנט שבו, קו גרפי אחיד ומסקרן.

בולד

הבלטות ודגשים הם חלק משם המשחק בכל הקשור ליצירת עניין בקרב הגולשים. העיתונות הכתובה עושה שימוש רב בכותרות ראשיות וכותרות משנה לצרכי יצירת עניין בקרב הקוראים להמשך קריאה. שימוש בכותרות, הבלטות ודגשים של מסרים חשובים המופיעים בעמודי האינטרנט שלכם, יאפשרו גם לכם להעביר לקהל הגולשים שלכם מסרים באופן מיידי וברור. זכרו- שימוש מוגזם בכותרות והבלטות מיותרות עלולות להוביל למצב בו הגולשים מאבדים את הכיוון הכללי כאשר הם נחשפים לאתר האינטרנט שלכם.
 
סדר וארגון

הקפידו לייצר סכמות מובנות של עיצוב עמודי האינטרנט, וזאת על מנת להעניק לגולשים למצוא את מבוקשם באופן מיידי וברור בתוך עמודי האינטרנט של האתר שלכם. כולנו אוהבים לצפות בדברים מסודרים לעין, דבר המאפשר לנו להתמצא ביתר קלות. זכרו- בתחום עיצוב אתרים, ככל שתשמרו על פשטות בכל הקשור לאופן הצבת האלמנטים הגרפיים כך תצליחו ליצור עניין בקרב קהל גולשים גדול יותר.