בניית אתרים מקצועיים המותאמים למידות הלקוח!
בלוג בניית אתרים
דף הביתo מהו מסחר אלקטרוני

מהו מסחר אלקטרוני

מסחר אלקטרוני הינו האפשרות להציג מוצר לציבור הקונים, למוכרו ולגבות את התמורה - כל זאת בעזרת רשת האינטרנט.

סוג מסחר זה, בהיקפו המלא, הכולל משלוח המוצר ללקוח וגביה באמצעות הרשת, אינו מתאים לכל מוצר. וודאי שאם באפיו המוצר הינו מורכב, יקר במיוחד, מחייב בדיקה ובחינה אישית לקבלת ההחלטה לרוכשו, או שאינו ניתן למשלוח - השימוש ברשת האינטרנט יהיה מוגבל להצגתו ואספקת נתונים בלבד. במקרה זה תהליך המכירה יבוצע בדרך המסורתית, תוך מפגש בין המוכר לקונה.

אולם לשורה אינסופית כמעט של מוצרים מהווה המסחר האלקטרוני תשובה מושלמת. מיליוני עסקים, שפעלו בדרך המסורתית, הגדילו משמעותית את מחזור המכירות שלהם, פשוט, ע"י פתיחת חנות ברשת האינטרנט, המוכרת את מוצריהם במקביל למערכת המכירות המסורתית, אותה הם מקיימים.
העלות להשגת הגידול במכירות בדרך זו הינה מזערית.
לשם השוואה : על מנת להשיג גידול דומה באפן המקובל, היו צריכים עסקים אלו
להשקיע סכומים גבוהים בהגדלת היקף הפרסום, הוספת שטחי תצוגה, הוספת סניפים, הרחבת צוות המכירות והגדלת המלאי.
בסיוע המסחר האלקטרוני כל שנדרש הוא השקעה מינימלית בהקמת אתר מכירות ואכסונו בשרתי האכסון. מרגע זה חשופה חנות האינטרנט ונגישה לכל פוטנציאלי בארץ ובעולם. ללא ספק, בדומה לעסק קונבנציונלי , גם כאן פרסום עסק המסחר האלקטרוני יגדיל את חשיפתו לציבור ולפיכך גם את כמות הנכנסים לאתר והקונים בפועל.

צוות מינימלי של עובדים מסוגל להתמודד עם גידול משמעותי בהזמנות, הפניתם למלאי וטיפול במשלוחים וגבית התמורה.
עסקים קיימים , הפועלים בדרך המקובלת, ישתמשו במלאי הקיים בבית העסק לצורך המכירות ברשת האינטרנט. עסקים הפועלים דרך רשת האינטרנט בלבד, יאחסנו מלאי מינימלי במקום בו שטח האחסון זול, או כפי שנעשה במקרים רבים יגיעו להסדר אספקה ומשלוח סחורות ישירות ממלאי היצרנים והספקים שלהם ! הסדר זה מאפשר הקטנת העלויות הכרוכות בהפעלת חנות אלקטרונית באורח משמעותי ולפיכך הגדלת הרווחים ו/או כושר התחרות של העסק המוכר ברשת. כמובן שבהסדר אספקה מגון זה נדרשת יכולת תמרון לוגיסטית מורכבת יותר על מנת לשמור על הדיוק, המהירות והאמינות באספקת המוצרים לקונים, ולקיים ולשמר את מוניטין המוכר ברשת.
גביית הכספים כנגד המוצרים המוזמנים נעשית כמעט בלעדית בעזרת שימוש בכרטיסי אשראי. לאחר שסיים הקונה את ריכוז המוצרים בכלים המיועדים לכך בחנות האלקטרונית, מאפשרת המערכת תשלום באמצעות הזנת נתוני הקונה וכרטיס האשראי שברשותו. מערכות האבטחה, המוצעות כיום ברשת האינטרנט ומשרתות את המשתמשים בכרטיסי אשראי, מבטיחות רמת בטיחות גבוהה העולה ברוב המיקרים על הביטחון לו יכול קונה לצפות, בעת השימוש בכרטיס האשראי שלו כאמצעי תשלום, ברכישות שאינן באמצעות רשת האינטרנט.
לגבי מפעיל החנות - טכניקת המסחר ברשת מאפשרת יתר ביטחון בקבלת התמורה למוצרים הנמכרים. השימוש , הכמעט בלעדי בכרטיסי אשראי, מבטיח אישור התשלום למוצר בטרם ביצוע המשלוח לקונה, וחוסך את ההתמודדות עם ההתחמקות מתשלום או עם המחאות חוזרות. כך גם נמנע הסיכון הכרוך בהחזקת מזומנים באתר המכירה והובלתם להפקדה בבנק.

הרחבת קהל הקונים הינה תולדה טבעית של השימוש ברשת האינטרט. חנות רגילה עשויה להנות מקהל קונים , המצוי באזור המוגבל לסביבת מיקומה של החנות, לביצוע קניותיהם. לעומת זאת, חנות הפועלת באמצעות רשת האינטרנט מאפשרת חשיפה ואפשרות לביצוע קניות ע"י ציבור במדינה שלמה או ברחבי העולם…
אולם אין ספק שגם בתחום המסחר האלקטרוני קיימת תחרות. פתיחת "חנות" כזו ברשת אינה בהכרח מתכון להצלחה, ללא תנאי. הפעלת חנות אלקטרונית דורשת דמיון, יצירתיות, ניהול יעיל והשקעות כספיות. כל זאת על מנת להגביר את החשיפה, כמות המכירות, מגוון המוצרים ואיכותם. ומעל לכל - בהשקעה כספית אין די : ללא שרות ברמה הגבוהה ביותר שום עסק ברשת האינטרנט או מחוץ לה לא ימריא. וכאן הכללים וחוקי המסחר והכלכלה דומים לאלה החלים על כל עסק אחר, מכל סוג שהוא.

מעוניין במסחר אלקטרוני? רוצה למכור באינטרנט? לחץ כאן לפרטים אודות מערכת קניון און-ליין

איך מתחילים?
מלאו פרטים,ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם
שם:
חברה:
טלפון:
אימייל:
קבוצת אתרים פלוס: