בניית אתרים מקצועיים המותאמים למידות הלקוח!
בלוג בניית אתרים
דף הביתo האם כדאי לכם להשתמש ב-Magento בתור פלטפורמט מסחר האינטרנט הבאה שלכם?

האם כדאי לכם להשתמש ב-Magento בתור פלטפורמט מסחר האינטרנט הבאה שלכם?

בשנה האחרונה עבדתי רבות על חנות אינטרנט של Magento. ההחלטה להשתמש ב-Magento התקבלה מכיוון שזו הייתה, בזמנו, חנות האינטרנט המבטיחה ביותר בשוק, המציעה את מערך התכונות השלם ביותר בנמצא. מאחר היא נבנתה על גבי תבנית של Zend, נראה היה שהמערכת אמינה ושקל יהיה להרחיב את השימוש על מנת להכווין את אופי השימוש במסגרת. לסיכום החוויה שלי, הכנתי רשימה קצרה של יתרונות וחסרונות (זוהי כמובן דעה אישית בלבד, מנקודת ראותו של מפתח).

לא קל לפתח.

  1. עקומת הלמידה הינה תלולה (ויש שיגידו כמעט אנכית);
  2. כמות הזמן הנדרשת להטמעת הגדרות אישיות גבוהה פי 2-5 מאשר בכל פלטפורמה אחרת;
  3. יש צורך בניסיון מקיף הן בעבודה עם PHP והן בעבודה עם OO בשביל להבין, בראש ובראשונה, את עקרונות הבסיס.
הביצועים הינם בעייתיים.

מאחר ו-Magento מורכבת מעשרות אלפי קבצים ומדרגים, המערכת איטית מטבעה. אתם צריכים שרת ייעודי והרבה מאוד שיפצורים ושינויים על מנת שהמערכת תעבוד במהירות סבירה, ואפילו אז היא איננה יכולה להיחשב מהירה. קחו בחשבון למשל שיידרשו 4 שניות, לכל הפחות, על מנת להעלות את עמודי הקטלוג ועגלת הקניות. לוח הבקרה של המנהל יהיה איטי לא משנה מה תעשו (תכינו לעצמכם כוס קפה טוב אחרי שאתם לוחצים על כפתור כניסת המשתמש). המערכת הזו עולה לכם ביוקר! בעוד שגרסת ה-Magento Community אולי מופצת בחינם, ההרצה והפיתוח של החנות אינם כאלה כלל.
  1. הצורך במפתחים מיומנים ביותר, השקעה של זמן רב יותר מאשר במערכות מסחר אחרות.
  2. המערכת תרוץ רק בשרת ייעודי וסביר להניח שתידרש תמיכת מומחים כלשהי על מנת לבצע התאמות ושינויים חיוניים. שרת ייעודי הינו יקר למדי בהשוואה לחשבונות שרתים מארחים משותפים השכיחים בשוק.
  3. למרות שיש כמה הרחבות יעילות וחינמיות זמינות, מרביתן אינן ניתנות בחינם. בעת כתיבת מילים אלו, ישנן כ-4,000 הרחבות זמינות כשהמחיר הממוצע של כל הרחבה הינו 60$. רבות מההרחבות החיוניות יותר יידרשו מכם לשלם מאות דולרים בעבורן. אותו הדבר תקף גם לגבי חבילות העיצוב. 
  4. אם אתם צריכים לשדרג את המערכת, חבילת ה-Magento Enterprise עולה 14,420$ לשנה. אין צורך לציין את העובדה שקבלת תמיכה מקצועית מ-Magento אינה זולה אף היא.
וזה לא נגמר.

בעוד שהתוכנה נמצאת תחת פיתוח פעיל ומתמיד מזה שנים, ישנן עדיין תכונות רבות שחסרות או שאינן עובדות
בהתאם לציפיות. למשל, אתם יכולים ליצור מוצר כמו חולצה בצבעים שונים ולהעניק לכל צבע מחיר אחר; למרות שתכונה זו עובדת עבור עיצובים המוצגים על גב החולצה, עיצובים המוצגים בקדמת החולצה יופיעו במחיר אחיד לכל הצבעים. וזו רק דוגמה אחת ממגוון רחב של התנהגויות מוזרות. אם אתם מפתחים את החנות, לבטח תיתקלו בבאגים שדווחו כבר לפני שנים והינם עדיין פתוחים. יתרה מזאת, Magento ידועים בנטייה לתייג את המוצרים המשוחררים שלהם כיציבים כשברור לכל שהם אינם כאלה!
אפילו העדכון הקטן ביותר עשוי לגרום לערכות הנושא או להרחבות שלכם להפסיק לעבוד. זרימת הנתונים הינה חסרת תועלת עבור קטלוגים גדולים. ישנם מספר מאפיינים מובנים שמטפלים בייבוא, ייצוא ועדכון של מוצרים ומשתמשים. הם עובדים די טוב, אם יש לכם כמה מאוד משתמשים או מוצרים לכל היותר; אבל אם הקטלוג שלכם גדול מדי, הבעיות יתחילו לצוץ. קצב ייבוא המוצרים לקטלוג יהיה בערך מוצר אחד בשנייה. כלי הייבוא וכלי הייצוא יהפכו בלתי-יציבים עבור ±500 פריטים – מעבר לכך, הכלים יתחילו להאיט משמעותית או שפשוט יקרסו. ישנה הרחבה המכונה iRapidFlow המתקנת בעיה זו עבור מוצרים – אבל היא תעלה לכם בין 1,280-1,860$. עדכון הקטלוג בעזרת ה-API איטי אפילו יותר; חבילת ה-Community אינה עוזרת במיוחד ומציאת לבעיה מסוימת באופן מקוון הינה משימה קשה, וזמינותם של מקורות דוגמת סרטוני הדרכה או קידודים לדוגמה הינה נמוכה למדי. הפורומים אינם פעילים ברובם ויש רק כמות קטנה של משתמשים שיודעים מה הם עושים או שהינם מוכנים לעזור. קשה לאתר את המפתחים של Magento בנבכי הפורומים האלה. באופן כללי מתקבל הרושם שהם מתמקדים רק במכירת הגרסאות המתקדמות שעלותן יקרה וחושבים על חבילת ה-Community בתור גרסת "התגלחות" חינמית שאינה ראויה לתמיכה.
 
מתי כדאי להשתמש ב-Magento:
  • אם אתם זקוקים לתכונות הגמישות וריבוי האתרים של Magento, החסרות ביישומי חנויות אינטרנט אחרים;
  • אם התכונות שאתם זקוקים להן זמינות כבר ב-Magento או בהרחבות היציבות שלו (פיתוחן בכוחות עצמכם הינו דבר שיצריך מכם זמן יקר והרבה ממנו);
  • אתם מקבלים עליכם את דין המהירות הנמוכה, המחיר ודרישות השרת;
  •  אתם יכולים לעדכן/ לתחזק את ההיבטים הטכניים של החנות בכוחות עצמכם או מכירים אנשים שיסייעו לכם;
מתי לא כדאי להשתמש ב-Magento:
  • אתם צריכים שהחנות שלכם תעלה לרשת בתוך זמן קצר (למעט אם אתם לחלוטין מרוצים ממערך ההגדרות בסיסי ביותר);יש לכם כבר תוכנה שמנהלת את המלאי, הלקוחות, החשבוניות וכדומה;
  • מאגר הנתונים של הקטלוג ו/או מאגר המשתמשים הינם גדולים מאוד וצריכים לעבור סנכרון על בסיס קבוע (מספר פעמים ביותר, למשל);
  • אתם רוצים שאתר החנות שלכם יהיה מהיר (המהירות הופכת חשובה במידה משמעותית כשאתם מנסים לקבל דירוגים גבוהים יותר במנוע החיפוש של Google);
  • אם אתם זקוקים לתכונות הגמישות וריבוי האתרים של Magento, החסרות ביישומי חנויות אינטרנט אחרים;
אם התכונות שאתם זקוקים להן זמינות כבר ב-Magento או בהרחבות היציבות שלו (פיתוחן בכוחות עצמכם הינו דבר שיצריך מכם זמן יקר והרבה ממנו);אתם מקבלים עליכם את דין המהירות הנמוכה, המחיר ודרישות השרת;אתם יכולים לעדכן/ לתחזק את ההיבטים הטכניים של החנות בכוחות עצמכם או מכירים אנשים שיסייעו לכם;
 
כמה מילות עצה:
  •  ל-Magento יש דרך ייחודית לטפל בדברים, למשל הדרך בה מאורגנים המוצרים, האופן בו מנוהל תהליך הפנייה לקופת החנות וכדומה. נסו תמיד לדבוק בדרך המקורית הזו, שכן אם תשנו יותר מדי פונקציות אתם סתם מכניסים את עצמכם לצרות.
  • אם אתם יוצרים חנות אינטרנט ללקוח, הגדירו באופן ברור את הדרישות שאינן נתמכות על ידי ברירות המחדל של המערכת ותבחנו את הדרכים הריאליסטיות להשלמת דרישות אלו. 
מסקנות:

Magento מציגה את עצמה בתור מוצר כולל, מהסוג שמתאים לקטנים כגדולים, אבל זה לא באמת המקרה. מרבית החנויות הקטנות ירוויחו דווקא משימוש בחנות אינטרנט פשוטה יותר.
חנויות גדולות יותר אולי יעדיפו ליצור יישום אישי, המתוכנן כך שיענה על צורכיהן ויוכל להשתלב טוב יותר בארכיטקטורה הקיימת של היישומים שלהן.
חברות שנמצאות בין שני קצוות אלו יכולות ליהנות מהיתרון הגמישות ומערך התוספים של Magento.
איך מתחילים?
מלאו פרטים,ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם
שם:
חברה:
טלפון:
אימייל:
קבוצת אתרים פלוס: