בניית אתרים מקצועיים המותאמים למידות הלקוח!
בלוג בניית אתרים
דף הביתo רכישת דומיינים לשם בניית אתרים

רכישת דומיינים לשם בניית אתרים

אחת הפעולות החשובות המבוצעות במסגרת בניית אתרים היא בחירת דומיין לאתר. דומיין שהוא כתובת האתר מהווה אחד המרכיבים החשובים להצלחת האתר מבחינת קידומו ושיווקו ברשת האינטרנט. את הדומיין של האתר יש לרכוש ולשלם בעבור אחזקתו כל עוד האתר באוויר. לכל אתר דומיין הייחודי לו ולא יכול להיות דומיין דומה לשני אתרים או יותר.

כיצד בוחרים שם דומיין?
שם דומיין לאתר יהיה מורכב לרוב משם האתר. למרות שאין חובה שהשם של האתר ושם הדומיין יהיו זהים, רצוי להקביל בין שני השמות על מנת להקל על החיפוש של האתר ברשת וליצור אחידות בין הכתובת של האתר לשמו של האתר. למרות שברוב הפעמים מדובר בהמלצה, לעיתים רצוי שלא להשתמש באותו שם במידה ושם האתר ארוך או מסובך ויכול להוות הכבדה על איתור כתובת האתר על ידי המשתמשים או מנועי החיפוש השונים.

הרכב הדומיין
הדומיין המשמש את כתובת האתר יורכב מחלקים שונים שחלקם סטנדרטיים, חלקם משתנים וחלקם מהווים אינדיקציה לענף המאפיין את האתר. דומיין מורכב מהאותיות WWW  אשר מייצגות אתר אינטרנט ואינן ניתנות לשינוי, משם האתר עצמו ומסיומת. שם האתר נתון לבחירת בונה האתר ותלוי בתפוסה ובייחודיות שלו ברשת וסיומת האתר מהווה אינדיקציה לענף המייצג את האתר, למשל, אתר ישראלי יזכה לסיומת il המאפיינת אתרים ישראליים, אתר עסקי יכול להסתיים בסיומת biz המאפיינת אתרים מסחריים וכדומה. הסיומת של האתרים אינה מחייבת ולכל בונה אתרים השיקול לבחור בסיומת על פי ראות עיניו.

חשיבות איכות הדומיין
החשיבות והרלוונטיות של דומיין הנבחר בתהליך בניית אתרים באה לידי ביטוי באופן מיוחד כאשר מתייחסים לקידום האתר במנועי החיפוש השונים. מנועי חיפוש "יתייחסו" טוב יותר לדומיין בעל משמעות לאתר המוצג בשפה האנגלית כך שאם האתר עוסק בתחום מסוים, חשוב שהדומיין יכלול את המילה של התחום בתוכו על מנת שמנוע החיפוש יתייחס אל האתר באופן רלוונטי ויקדם אותו בתוצאות החיפוש של המשתמשים המחפשים אתרים הקשורים לאותו התחום. לעומת מנועי החיפוש, החשיבות של הדומיין מבחינת הגולשים פחות רלוונטי מכיוון שהם מגיעים אל האתר בדרך כלל ממנועי חיפוש או ממקורות אחרים.

רכישת דומיין
מכיוון שתהליך רכישת הדומיין מבוצע עם תחילת תהליך בניית אתרים, סביר להניח שהגורם המבצע את בניית האתר הוא זה שירכוש את הדומיין לאתר ויקבע את ההרכב שלו. חשוב ביותר לשים לב שרכישת הדומיין בוצעה באופן תקין מה שאומר שהדומיין נרשם על שם בעליו של האתר ולא על שם אחר על מנת להבטיח את הבעלות על הדומיין לאורך זמן ולהימנע מהצורך להחליף דומיין בעתיד.
בעל האתר יכול להבטיח זאת על ידי רכישת הדומיין לעצמו. את הדומיין ניתן לרכוש באתרי אחסנה אשר מספקים גישה לדומיינים ורכישה שלהם. את הדומיין יש לרכוש באמצעות כרטיס אשראי ובחירה של הדומיין תבוצע תוך אבחנה בין דומיין ישראלי לבין דומיין בינלאומי.

המלצות ובדיקות לפני רכישת דומיין
לפני ביצוע רכישת דומיין שהינו השלב הראשון בתהליך בניית אתרים יש לבדוק מספר דברים ולתת דגש לגבי דברים נוספים בדרך לרכישה מוצלחת. הבדיקה הראשונה שיש לעשות היא בדיקה האם הדומיין פנוי, מכיוון שדומיין לא ניתן לשימוש באופן זהה בשני אתרים, חשוב לבדוק שהדומיין המבוקש לא תפוס על ידי ביצוע בדיקה פשוטה באחד מהאתרים המציעים דומיין לרכישה. המלצה נוספת שיש לשים עליה דגש בעת קנייה של דומיין היא האם שם הדומיין רלוונטי לשם האתר ולעיסוקו. דומיין שיהיה רלוונטי לשם האתר ישמש בצורה מיטבית לתהליך קידום האתר על ידי מנועי החיפוש השונים.  
איך מתחילים?
מלאו פרטים,ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם
שם:
חברה:
טלפון:
אימייל:
קבוצת אתרים פלוס: